Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Praha - Soupravy rychlovlaků Pendolino, které tento měsíc odstavily technické potíže, jsou už opět opraveny, jezdí a mají předepsány zkušební jízdy bez cestujících. První dvě soupravy by měly být nasazeny 1. února, další dvě následující den. Televizi Nova to řekl ministr dopravy Milan Šimonovský. Podle ministra by měla Pendolina i s cestujícími jezdit do pátku.Výrobce, firma Alstom, podle ministra už závadu odhalila, byla to prý skrytá závada v procesoru.
Server Aktuálně.cz dnes uvedl, že podle Bazaly je možné odstoupit od kontraktu na pendolino. Právníci drah původně měli za to, že smlouva s Alstomem je nevypověditelná. Pokud společnost neodstraní závady, které brání v užívání vlaků, budou České dráhy pravděpodobně nuceny od smlouvy odstoupit.
Zdroj : České noviny (ČTK)
JRtrain
| 29.1.2006 (22:46)
| 29.1.2006 (22:46)Související zprávy

30.01.2006 (19:21)
aha už vím...pendolína mají problém se sněhem...tak to na jaře zase budou jezdit...už su klidný!!!
30.01.2006 (19:07)
Bovlk: ono ani ti "ozkousene" procesory nejsou 100% zaruka, staci si vzpomenout na aferu procesoru intel, ktere si tak trochu "zaokrouhlovali". Ale jinak docela souhlasim.
30.01.2006 (19:00)
Napsal "Stolín" na fóru: http://kuna.forumup.com/about9-kuna.html
>>"Podle dostupných informací se zdá, že problémy jsou způsobeny chybou v SW odometru ETCS, tj. jednotky, která poskytuje jádru ETCS bezpečný údaj o rychlosti. Tento SW byl Alstomem laděn na okruhu a tam byl dotažen do stavu, kdy spolehlivě fungoval. Protože ale odometr využívá několik různých zdrojů informace o rychlosti, mimo jiné i dopplerův radar, mohou místní podmínky způsobit vznik situace, která nemohla být na okruhu simulována (specifický kolejový svršek, mosty, ale třeba i sníh). V takovém případě dojde při vyhodnocení údaje o rychlosti k rozporu, a protože jde o bezpečnostně relevantní údaj, může tento rozpor vyvolat i nouzové brždění a odstavení systému.
Tímto chci jen předejít případným drbům. Současné problémy Pindolíny téměř jistě nesouvisí s kompenzátorem a to, že chyba odometru vede na zastavení vlaku, je z bezpečnostního hlediska v pořádku.
Pro úplnost dodávám, že ačkoli trať dosud není vybavena ETCS, je na Pindolíně ETCS aktivní a slouží právě k zobrazení rychloměru na monitoru ETCS. České Pindolíny jsou navíc první, které jsou vybaveny ETCS, takže jednotka odometru ETCS je z tohoto pohledu novým, jinde provozně neověřeným zařízením."<<
>>"Podle dostupných informací se zdá, že problémy jsou způsobeny chybou v SW odometru ETCS, tj. jednotky, která poskytuje jádru ETCS bezpečný údaj o rychlosti. Tento SW byl Alstomem laděn na okruhu a tam byl dotažen do stavu, kdy spolehlivě fungoval. Protože ale odometr využívá několik různých zdrojů informace o rychlosti, mimo jiné i dopplerův radar, mohou místní podmínky způsobit vznik situace, která nemohla být na okruhu simulována (specifický kolejový svršek, mosty, ale třeba i sníh). V takovém případě dojde při vyhodnocení údaje o rychlosti k rozporu, a protože jde o bezpečnostně relevantní údaj, může tento rozpor vyvolat i nouzové brždění a odstavení systému.
Tímto chci jen předejít případným drbům. Současné problémy Pindolíny téměř jistě nesouvisí s kompenzátorem a to, že chyba odometru vede na zastavení vlaku, je z bezpečnostního hlediska v pořádku.
Pro úplnost dodávám, že ačkoli trať dosud není vybavena ETCS, je na Pindolíně ETCS aktivní a slouží právě k zobrazení rychloměru na monitoru ETCS. České Pindolíny jsou navíc první, které jsou vybaveny ETCS, takže jednotka odometru ETCS je z tohoto pohledu novým, jinde provozně neověřeným zařízením."<<
30.01.2006 (18:38)
Bovlk: No tak s ohledem na bezpecnost v nekterych castech urcite standardni procesory byt pouzity nemuzou. Ale stejne se o tom bavime zbytecne, kdyz se v podstate nic nevi..
30.01.2006 (18:29)
Bovlk: ono ani ti "ozkousene" procesory nejsou 100% zaruka, staci si vzpomenout na aferu procesoru intel, ktere si tak trochu "zaokrouhlovali". Ale jinak docela souhlasim.
30.01.2006 (18:17)
No ono je to s temi procesory trochu slozitejsi. Pokud nefunguje jedna soucastka, muze nefungovat jen jedna cast procesoru. Muze to treba delat chyby pri jedne konkretni operaci nebo dokonce sekvenci operaci, ale uz ne pri dalsich. V analogii s televizi - muze fungovat dekodovani PALu, ale uz ne SECAMu nebo NTSC.
A co se tyce chyby procesoru, tak by to chtelo upresnit jakeho procesoru. Existuje fura standardnich procesoru, jako treba Pentium, 486 nebo Atmel ATmega XXX atd. Ty jsou lety vyzkousene, tam bych chybu necekal. A pak se skutecne dela, ze pro nejake specialni pozadavky se navrhne extra procesor, ktery se pak vyrobi napr. v hradlovem poli. Jenze osobne bych to delal az u nejakych skutecne specialnich pozadavku, protoze je obvykle o dost jednodussi vzit nejaky standardni procesor, nez delat navrh hradloveho pole. Jinak i hradlova pole se vlastne programuji - je to nejaky standardni obvod, do nejz se vypali potrebna struktura, ktera z nej udela tu specialitu, co potrebujete. Delat skutecne od zacatku novy obvod jenom pro Pendolina by se nikomu nevyplatilo, ty vyrobni naklady by byly naprosto enormni.
A jinak zelezne pravidlo ohledne procesoru zni: pouzivat to, co je lety vyzkousene. Napr. v kosmickem vyzkumu se pry dodneska pouzivaji velmi predpotopni obvody - protoze jsou vyzkousene, pripadne chyby jsou zname a odstranene atd. Francouzi kdysi pouzili nejaky supernovy procesor a raketa Arianne se pri startu rozletela na kousicky prave kvuli chybe v navrhu procesoru.
A co se tyce chyby procesoru, tak by to chtelo upresnit jakeho procesoru. Existuje fura standardnich procesoru, jako treba Pentium, 486 nebo Atmel ATmega XXX atd. Ty jsou lety vyzkousene, tam bych chybu necekal. A pak se skutecne dela, ze pro nejake specialni pozadavky se navrhne extra procesor, ktery se pak vyrobi napr. v hradlovem poli. Jenze osobne bych to delal az u nejakych skutecne specialnich pozadavku, protoze je obvykle o dost jednodussi vzit nejaky standardni procesor, nez delat navrh hradloveho pole. Jinak i hradlova pole se vlastne programuji - je to nejaky standardni obvod, do nejz se vypali potrebna struktura, ktera z nej udela tu specialitu, co potrebujete. Delat skutecne od zacatku novy obvod jenom pro Pendolina by se nikomu nevyplatilo, ty vyrobni naklady by byly naprosto enormni.
A jinak zelezne pravidlo ohledne procesoru zni: pouzivat to, co je lety vyzkousene. Napr. v kosmickem vyzkumu se pry dodneska pouzivaji velmi predpotopni obvody - protoze jsou vyzkousene, pripadne chyby jsou zname a odstranene atd. Francouzi kdysi pouzili nejaky supernovy procesor a raketa Arianne se pri startu rozletela na kousicky prave kvuli chybe v navrhu procesoru.
30.01.2006 (18:03)
Darco: Hah. No, neuraz se, ale s temi prsty bych to videl stejne. Jinak dekuji za osvetleni problematiky, co je to procesor.
30.01.2006 (17:24)
Darco> No, je videt, ze tomu opravdu rozumite :-)
Jen tak mimochodem, on ten procesor totiz neni jenom layout, tj. ten "plosny spoj", ale hlavne architektura, tj. vlastni logicka stavba. A pokud si myslite, ze ve fazi navrhu layoutu vubec muze nekdo zachytit chybu typu "pri nastaveni citace4 v capture modu se nabeznou hranou prichoziho signalu generuje o jedno preruseni navic", tak jste fakt, ale fakt uplne mimo :-)
Ale, neco mi rika, ze si tady unavuju prsty na klavesnici uplne zbytecne, protoze bych tipnul, ze pro Vas je vecny argument hazeni jako perel jistemu hospodarskemu zvirectvu ;-)
Jen tak mimochodem, on ten procesor totiz neni jenom layout, tj. ten "plosny spoj", ale hlavne architektura, tj. vlastni logicka stavba. A pokud si myslite, ze ve fazi navrhu layoutu vubec muze nekdo zachytit chybu typu "pri nastaveni citace4 v capture modu se nabeznou hranou prichoziho signalu generuje o jedno preruseni navic", tak jste fakt, ale fakt uplne mimo :-)
Ale, neco mi rika, ze si tady unavuju prsty na klavesnici uplne zbytecne, protoze bych tipnul, ze pro Vas je vecny argument hazeni jako perel jistemu hospodarskemu zvirectvu ;-)
30.01.2006 (16:59)
Johnny: procesor je takovej malej plošnej spoj a když vemeš jakej oli plošnej spoj třeba z televize a odmontuješ jednu jedinou součástku tak ti nebude hrát. Třeba ti jezdí auto bez převodovky.
30.01.2006 (16:17)
Vite vcem je ta zavada?V tom ze se takovy na picu soupravy kopily. Za 1. v tom zrejme byla korupce. Asi se opakuji ale ty soupravy sou stary 25 let sice maj novejsi soucastky ale lepsi by byla naka masina os siemensu. Bylo by to levnejsi a me li by povoleni hned na Rakousko a Nemecko.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko










