..: České dráhy zavádějí In-kartu – nový snadnější způsob výhodného cestování :..
Praha - České dráhy zavedou od 1. 6. 2006 pro své zákazníky bezkontaktní čipové karty, které nahradí téměř milion dosavadních papírových zlevněných jízdenek a slevových karet. Tyto víceúčelové karty se objeví pod obchodním názvem In-karta a bude je možné využít jako průkaz na slevu, elektronickou jízdenku ve vlacích a do budoucna i v ostatních druzích veřejné dopravy a jako elektronickou peněženku. Aplikace In-karty plynule nahradí papírové průkazy Z karta, Junior pas a Senior pas, které však budou vydávány až do 31. 5. 2006, a to standardně s roční platností. Karta bude vydávána v těchto variantách:

- In-zákazník (600,00 CZK / 3 roky)

- In-junior (600,00 CZK / 1 rok)

- In-senior (600,00 CZK / 1 rok)

- In-Gold (22.000,00 CZK / 1 rok) – možnost neomezeného cestování (včetně lanovky na Ještěd) bez příplatků IC/EC s možností cestování v 1. třídě bez doplatku

(ke všem bude přidána možnost čerpání mezinárodní slevy Rail+)

In-karta plní několik základních úkolů. Použití moderní technologie In-karet při odbavovacím procesu zvyšuje konkurence schopnost Českých drah na liberalizovaném dopravním trhu, podporuje systémovou integraci a zároveň nabízí větší komfort cestovaní pro zákazníky Českých drah. In-karta v budoucnu zastřeší systém obchodních nabídek ČD v nové elektronické podobě. Bude to např. digitální forma kilometrické banky nebo předplatních jízdenek. Systém rovněž umožní poskytovat klientům další služby a výhody – např. věrnostní program podobný tomu, který nabízejí letecké společnosti, mobilní operátoři a podobně. Karta je začleněna do systému karet Sphere Card a její držitelé mají slevu při nákupu také u řady dalších obchodních partnerů (prodejny textilu, oděvů, obuvi, sportovních potřeb, kina, cestovní kanceláře a další).

In-karta současně přispěje k získání přesnějších statistických údajů o přepravě cestujících tak, aby mohly být využity při objednávce a úhradě služeb ve veřejném zájmu ze strany státu a krajů. Předpokládá se také využití In-karty jako elektronické jízdenky a peněženky vhodné pro rychlou úhradu drobných plateb při cestách na kratší vzdálenosti, kde dosavadní bankovní karetní systémy nejsou dostatečně efektivní a pružné. Karta tak bude v budoucnosti sloužit například k úhradě jízdného Českých drah, ale také ostatních železničních dopravců, autobusových a městských dopravních podniků a v rámci integrovaných dopravních systémů. In-karta také otevře větší možnost při nákupu služeb – jízdenek, rezervací atp. – prostřednictvím internetu.

Novinky pro seniory ze zahraničí – slevy na cestování vlakem po ČR

České dráhy především v návaznosti na rostoucí zájem zákazníků ze sousedních zemí rozšiřují možnost využití obchodních nabídek určených seniorům tak, aby tyto mohly být použity bez podmínky trvalého pobytu v České republice. Důchodci, zejména ze sousedních států, tak budou od 1. března nově moci ušetřit s kartou Z a senioři starší 70 let s roční síťovou jízdenku pro osobní a spěšné vlaky „senior pas“. Přes tuto novinku však zůstane cena zákaznického jízdného i karty Z nezměněna. Také roční senior pas zůstává v ceně 600 Kč. Tento krok umožnila změna regulace zvláštního jízdného pro důchodce vyhlášená ministerstvem financí, na základě které získávají právo na jednotné poloviční zvláštní jízdné všichni důchodci bez ohledu na trvalý pobyt nebo účast v odboji.

Zdroj a foto: ČD, tisková zpráva (výtah)


CSPSV | 7.2.2006 (13:08)
Related newsopen/close

More on Tarify

More from Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
Registered user M 
07.02.2006 (17:10)  
Pokud nekdo tezce rozdychava cenu In-karty, tak nevim, jak by snesl zdrazeni... Navic zdrazeni cehokoliv (treba i o 0,1%) pusobi jako cervena na byka...
Registered user waszyn 
07.02.2006 (17:02)  
a nebylo by lepsi nez nejake pitome zakaznicke jizdne zdrazit o nejake to procento? zhruba tak aby "nejbeznejsi cestujici" (to snad drahy alespon tusi kdo je jejich typicky zakaznik, ktery si kupuje normalni jizdenky, tedy nema kmb, jp...) za rok pocitil zdrazeni o ty 2 stovky. cela saskarna se zakaznickym jizdnym mi prijde jako prilepsovani si u spatneho cash-flow, uverovani vlastnimi zakazniky...
Registered user M 
07.02.2006 (16:47)  
Jo, to (jestli to chapu ti, kteri to vymysleli) uz je ale jiny pribeh:-))
Registered user M 
07.02.2006 (16:46)  
Ze to maji spocitane blbe si myslim o CD, protoze ti maji vubec problemy s investicnimi zamery...

Ze si to kazdy dokaze spocitat NAPROSTO SPRAVNE, tak o tom nepochybuji.
Mimochodem - racionalni rozhodnuti nemusi (resp. nikdy neni, protoze nemuze byt) spojeno s jistotou, ale prave nejistotou. Tzn. ackoliv nic z toho nevim, tak se dokazi racionalne rozhodnout a to na zaklade vsech dostupnych informaci...
Kdybych se o jakemkoliv nakupu mel rozhodovat na zakalde jistych informaci, tak nikdy nemuzu koupit vubec nic, protoze vsechno je spojeno s nejistotou...
Registered user Racek 
07.02.2006 (16:43)  
já to chápu a taky si toho zajíce kupovat nebudu. Ale nejsem si jistý, že to chápou ti, co tuhle úžasnost u ČD vymysleli ... protože následkem toho část zákazníků uteče rovnou, další začnou používat místo zák. jízdného KMB, takže bude zdražena, aby nebyla tak výhodná, následkem toho utečou další zákazníci, a nakonec to budou moct zavřít úplně ...
Registered user M 
07.02.2006 (16:42)  
Chci si koupit auto - budu ho mit minimalne 5 let. Protoze stoji tolik a tolik a benzin stoji tolik a tolik. Kdyz ropa (nebo DPH) zdrazi, tak pujdou moje vypocty do kytek, takze to byla spatna koupe.
Presto (tzn. ackoliv lide nemaji predstavu o tom, kde muze byt cena ropy nebo dane za 3 roky) se auta prodavaji vesele => lide nejsou tak hloupi, jak tady predpokladate a riziko do svych rozhodnuti zahrnuji...
Anebo jsou uplne pitomi a s nicim takovym neuvazuji, to je take mozne...
Registered user Racek 
07.02.2006 (16:40)  
ehm, vy si tedy myslíte, že to mají spočtené blbě, ale přesto nás tady přesvědčujete o tom, že prodávat zajíce v pytli na tři roky je úžasný nápad, protože každý běžný zákazník si lehce spočítá, jaké budou za tři roky ceny benzínu, tarify ČD a jiných dopravců, kde bude jezdit který dopravce; a na základě toho se může racionálně rozhodnout, jestli se mu vyplatí těch 600 do Černé Díry investovat. To tedy pěkně děkuji, pokud bych já tyhle schopnosti měl, investoval bych raději na burze a následně bych si koupil vlastní vlak ...
Registered user M 
07.02.2006 (16:39)  
Ne, nevim... Stejne tak nevim, jestli v Turecku nebude za rok valka nebo mor a presto jsem koupil turecke akcie...
Pokud tam ta valka bude, tak to bylo spatne rozhodnuti...

Pokud mam obavu, ze z A do B bude jezdit EF a ta obava je natolik velka, ze bych behem pul roku nestacil na slevach vydelat 600, tak si In kartu nekoupim. Pokud za pul roku na slevach vydelam 600 a mam nejistotu, tak si ji koupim.

Vy tohle nechapete nebo nechcete chapat?
Registered user M 
07.02.2006 (16:35)  
Racek: Dobre, tak asi jsem nadclovek, kdyz si to dokazu spocitat i na tri roky dopredu no... Rizika, ocekavani, nejistoty. Tohle vsechno kazdy clovek do svych vypoctu zahrnuje, i kdyz neni ekonom. Ne vsichni jsou tak blbi, jak predpokaldate. Nicmene pokud v nekom preci jen prevladne obava, ze po roce mu z kdysi "in" In-karty zbyde jen prostredek na odstranovani namrazy z auta, tak si ji proste NEKOUPI (nebo koupi, protoze je skvela na to zeskrabovani namrazy...).
Vyplati se mi to = koupim
Nevyplati se mi to = nekoupim.
Pokud nekdo uvazuje jinak, tak ma pravdepodobne dost velkej problem v rodinnym rozpoctu a doma spoustu nepotrebnych veci...
Registered user Racek 
07.02.2006 (16:32)  
to M: vy to nechápete, nebo to nechcete chápat? Kdo mi dokáže říci, jesli bude za rok jezdit z A bo B firma ČD nebo firma EF? Vy to snad víte? Pokud ano, pak se krajské úřady zbytečně namáhají s výběrovým řízením, když se vás prostě mohou zeptat ... :-DD
  1 ... 4 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko