Praha - České dráhy zavedou od 1. 6. 2006 pro své zákazníky bezkontaktní čipové karty, které nahradí téměř milion dosavadních papírových zlevněných jízdenek a slevových karet. Tyto víceúčelové karty se objeví pod obchodním názvem In-karta a bude je možné využít jako průkaz na slevu, elektronickou jízdenku ve vlacích a do budoucna i v ostatních druzích veřejné dopravy a jako elektronickou peněženku. Aplikace In-karty plynule nahradí papírové průkazy Z karta, Junior pas a Senior pas, které však budou vydávány až do 31. 5. 2006, a to standardně s roční platností. Karta bude vydávána v těchto variantách: - In-zákazník (600,00 CZK / 3 roky)
- In-junior (600,00 CZK / 1 rok)
- In-senior (600,00 CZK / 1 rok)
- In-Gold (22.000,00 CZK / 1 rok) – možnost neomezeného cestování (včetně lanovky na Ještěd) bez příplatků IC/EC s možností cestování v 1. třídě bez doplatku
(ke všem bude přidána možnost čerpání mezinárodní slevy Rail+)
In-karta plní několik základních úkolů. Použití moderní technologie In-karet při odbavovacím procesu zvyšuje konkurence schopnost Českých drah na liberalizovaném dopravním trhu, podporuje systémovou integraci a zároveň nabízí větší komfort cestovaní pro zákazníky Českých drah. In-karta v budoucnu zastřeší systém obchodních nabídek ČD v nové elektronické podobě. Bude to např. digitální forma kilometrické banky nebo předplatních jízdenek. Systém rovněž umožní poskytovat klientům další služby a výhody – např. věrnostní program podobný tomu, který nabízejí letecké společnosti, mobilní operátoři a podobně. Karta je začleněna do systému karet Sphere Card a její držitelé mají slevu při nákupu také u řady dalších obchodních partnerů (prodejny textilu, oděvů, obuvi, sportovních potřeb, kina, cestovní kanceláře a další).
In-karta současně přispěje k získání přesnějších statistických údajů o přepravě cestujících tak, aby mohly být využity při objednávce a úhradě služeb ve veřejném zájmu ze strany státu a krajů. Předpokládá se také využití In-karty jako elektronické jízdenky a peněženky vhodné pro rychlou úhradu drobných plateb při cestách na kratší vzdálenosti, kde dosavadní bankovní karetní systémy nejsou dostatečně efektivní a pružné. Karta tak bude v budoucnosti sloužit například k úhradě jízdného Českých drah, ale také ostatních železničních dopravců, autobusových a městských dopravních podniků a v rámci integrovaných dopravních systémů. In-karta také otevře větší možnost při nákupu služeb – jízdenek, rezervací atp. – prostřednictvím internetu.
Novinky pro seniory ze zahraničí – slevy na cestování vlakem po ČR
České dráhy především v návaznosti na rostoucí zájem zákazníků ze sousedních zemí rozšiřují možnost využití obchodních nabídek určených seniorům tak, aby tyto mohly být použity bez podmínky trvalého pobytu v České republice. Důchodci, zejména ze sousedních států, tak budou od 1. března nově moci ušetřit s kartou Z a senioři starší 70 let s roční síťovou jízdenku pro osobní a spěšné vlaky „senior pas“. Přes tuto novinku však zůstane cena zákaznického jízdného i karty Z nezměněna. Také roční senior pas zůstává v ceně 600 Kč. Tento krok umožnila změna regulace zvláštního jízdného pro důchodce vyhlášená ministerstvem financí, na základě které získávají právo na jednotné poloviční zvláštní jízdné všichni důchodci bez ohledu na trvalý pobyt nebo účast v odboji.
Zdroj a foto: ČD, tisková zpráva (výtah)

Tak to ber takto: Budto 600 za tri roky nebo zdrazeni rocni (na 300). najednou uz ty tri roky nevadi? Zajimave...
Proste bud se mi to vyplati a koupim si to nebo ne a nekoupim si to. Bohajeho, co je na tom nepochopitelneho?!?
Doufam, ze se oba bavime o pohledu ze strany cestujiciho. Jestli je to dobry nebo spatny napad ze strany CD nevim, neznam elasticitu ochoty to zaplatit, ale vzhledem k tomu, ze to zavadi CD, tak si troufam tvrdit, ze to maji spoctene blbe... Ale 95% "argumentu", ze tri roky je moc a ze 600 je moc a ze 500 za pendolino do Ostravy je moc je z pohledu cestujiciho. Pokud nedokaze racionalne uvazovat neni problem muj, ani CD, ani nici
Já osobně raději půjdu každý rok k pokladně a přikoupím si roční platnost za 200 Kč, než kupovat průkaz na tři roky za 600 Kč. Jiná situace by byla, kdyby ten průkaz na tři roky stál třeba 400 Kč...
Budou na moji trati jezdit od prosince vlaky od spolecnosti ABC? Takze se proste rozhodnu, jestli se me vyplati koupit si cosi za 600, na co muzu cerpat slevu jeden rok (nebo teda pul roku). Pokud me vyjde, ze se me to nevyplati, tak si to nekoupim. Je to opravdu tak tezka matematika..?
Kdyz budou v obchode prodavat salam jenom po desetikiolovych stanglich, tak si to proste nekoupim, protoze vim, ze by mi zplesnivel. Problem?
Problém je v tom, že doteď jsme u ČD měli roční úvazek, což je celkem rozumné už jen kvůli platnosti jízdního řádu. Takže kdybyste jel za 6 měsíců do Ameriky, tak byste si úvazek na 36 měsíců svého operátora rychle rozmyslel (smouvu na tři roky stejně asi žádný nenabízí - proč asi...).
Prostě a jednoduše - doba platnosti průkazu na slevu 1 rok je pro většinu lidí přijatelná, kdežto tři roky těžko.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.











