Praha, Doplněno 10.2., 21:55 - České dráhy budou ode dneška 8.2.2006 nasazovat do pravidelného provozu s cestujícími už šest rychlovlaků Pendolino. Ten šestý, 680 007, dostal v úterý konečně povolení od Drážního úřadu. Na trase do Ostravy by již nemělo docházet k výpadkům, na jižní trase není zaručené, že budou jednotky pendolino nasazovány pravidelně. "Vyhradili jsme si právo nasazovat mezi Prahou, Brnem a Břeclaví podle potřeb buď pendolino, nebo vlak vyšší kvality EuroCity či InterCity. V podstatě je to totéž, jako kdyby České aerolinie nasadily místo boeingu airbus," prohlásil Aleš Ondrůj, tiskový mluvčí ČD. Problémy se pendolinu nevyhnuly ani o víkendu, v něděli 5. 2. 2006 došlo k zamrznutí dveří a toalet. Tiskový mluvčí Ondrůj reagoval: "Šlo o běžné provozní záležitosti, které se v extrémních podmínkách, jaké přinesla tato zima, prostě stávají". Otázkou pro Alstom je, proč ve Finskou žádné problémy s tamějšími jednotkami S220 Pendolino při nízkých teplotách nejsou? V Oulu, kam jendotky také zajíždí, rtuť teploměru ukázala -16°C.
Od pátku 3.2.2006 přepravily spoje SCP přes 10.000 cestujících, ve čtvrtek a v pátek to bylo 3.500 osob. Důvodem zvýšeného zájmu cestujících může být do konce února trvající 20% sleva z tarifu SCP. Se zlevněnými doklady lze cestovat i v březnu, pokud si je cestující zakoupí v předprodeji během února. Poslední jednotka 680 001 zatím do provozu s cestujícími nasazena nebude - je vybavena měřicí technikou a provádí testování a verifikací tratí.
Zdroj: Novinky (výtah), tisková zpráva ČD, a. s.

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











