Praha, Doplněno 10.2., 21:55 - České dráhy budou ode dneška 8.2.2006 nasazovat do pravidelného provozu s cestujícími už šest rychlovlaků Pendolino. Ten šestý, 680 007, dostal v úterý konečně povolení od Drážního úřadu. Na trase do Ostravy by již nemělo docházet k výpadkům, na jižní trase není zaručené, že budou jednotky pendolino nasazovány pravidelně. "Vyhradili jsme si právo nasazovat mezi Prahou, Brnem a Břeclaví podle potřeb buď pendolino, nebo vlak vyšší kvality EuroCity či InterCity. V podstatě je to totéž, jako kdyby České aerolinie nasadily místo boeingu airbus," prohlásil Aleš Ondrůj, tiskový mluvčí ČD. Problémy se pendolinu nevyhnuly ani o víkendu, v něděli 5. 2. 2006 došlo k zamrznutí dveří a toalet. Tiskový mluvčí Ondrůj reagoval: "Šlo o běžné provozní záležitosti, které se v extrémních podmínkách, jaké přinesla tato zima, prostě stávají". Otázkou pro Alstom je, proč ve Finskou žádné problémy s tamějšími jednotkami S220 Pendolino při nízkých teplotách nejsou? V Oulu, kam jendotky také zajíždí, rtuť teploměru ukázala -16°C.
Od pátku 3.2.2006 přepravily spoje SCP přes 10.000 cestujících, ve čtvrtek a v pátek to bylo 3.500 osob. Důvodem zvýšeného zájmu cestujících může být do konce února trvající 20% sleva z tarifu SCP. Se zlevněnými doklady lze cestovat i v březnu, pokud si je cestující zakoupí v předprodeji během února. Poslední jednotka 680 001 zatím do provozu s cestujícími nasazena nebude - je vybavena měřicí technikou a provádí testování a verifikací tratí.
Zdroj: Novinky (výtah), tisková zpráva ČD, a. s.

Ještě k těm dveřím: Opravdu nikdo nezkoušel použít nouzové otvírání?:-)
Přeci každý, kdo není úplný idiot pochopí, že jízdní řád a obraty na Brno jsou udělané tak, že to klasika s Vmax 140 km/h, s objížděním soupravy a bez zvýšení rychlosti v obloucích Svitavy - Brno stihnout nemůže. Kdy si už přestanou dělat ČD pr**l ze svých zákazníků.
Naopak na Ostravu to klasika stíhá s přehledem i s mašinou na 140 km/h a stihne to i 120 km/h. Jenže na Brno to pánům nesype navíc ani pětník, takže jim jsou trvalá zpoždění ukradená a z lidí dělají pokusné králíky a pitomce.
2all: Pendolino, podle všeho, jezdí už i na jižní větvi. EC135 jede v Adamově včas a to se náhradě snad ještě nikdy nepodařilo, během celé cesty nemělo víc jak 1 minutu zpoždění, naopak jelo až 3 minuty napřed. Třeba tam jede 680.007 :D
http://www.vr.fi/heo/eng/kuvat/ickartta.gif
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











