..: Railjet: Nový standard v dálkové dopravě ÖBB :..
rjpcVídeň (Aktualizace 25.2., 21:15) - ÖBB se rozhodly pro nové vlaky dálkové dopravy - od roku 2008 budou do provozu nasazeny sedmivozové jednotky railjet, díky kterým očekává společnost roční přírůstek cestujících ve výši 1,23 milionů. První vlaky budou jezdit v roce 2008 mezi Budapeští a Mnichovem, Vídní a Bregenzem. Díky zavedení nových souprav vozů chtějí ÖBB oslovit nové skupiny cestujících zejména ve středoevropském prostoru. Ve vlacích budou kombinovány služby, komfort a rychlost.
Interiér vozu odpovídá požadavkům 21.století a je přizpůsoben i imobilním cestujícím. V každém voze jsou polohovatelná sedadla či úložný prostor pro zavazadla. Vlak bude rozdělen do 3 tříd - Economy-Class, Business-Class a Premium-Class. Celkem bude mít souprava 440 míst, z toho 90 v Premium a Business a 350 v Economy Class, 3 místa budou vyhrazena vozíčkářům. Každé místo bude mít zásuvku na notebook a bude označeno speciálními znaky i pro slepce. Railjet bude jezdit maximálně 230 km/h.
Rakouské dráhy objednaly zatím 23 souprav u společnosti Siemens Österreich AG. Výdaje se odhadují na 250 mil.€, které budou financovány z vlastních zdrojů a budoucích peněžních toků. V Business a Premium Class obdrží cestující občerstvení, nápoje a noviny na místo. V Economy Class se bude nacházet bistro a pojízdný minibar.
Společnost Siemens vyrobí pro ÖBB 23 sedmivozových jednotek Railjet, které budou taženy lokomotivou Taurus, za 244 mil.€. Ve smlouvě byla sjednána i opce na dalších 40 souprav v hodnotě 424 mil.€. Délka vlaku bude 205 m. Vlaky budou nasazeny například na trase Vídeň - Salcburk, kterou ujedou za 2:10 hod.
Stanice ORF také informovala o koupi 11 jednotek 411 od DB AG, které budou do provozu nasazeny do konce roku 2006 a zajistí provoz mezi Vídní a Frankfurtem.

Zdroj a foto: Tisková zpráva ÖBB, Tisková zpráva Siemens, Lok-Report, Komentáře k článku


CSPSV | 24.2.2006 (22:48)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Rakousko


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Luxian  mail  
25.02.2006 (18:27)  
Ad samojízdnost: Myslím, že poměrně nedávno zde na želpage byla zpráva, že ÖBB plánují koupi ucelených jednotek,které by byly tažené lokomotivou, takže teď je to akorát potvrzení záměru. Je vidět, že čtenáři tohoto webu nemají příliš dobrou paměť.
25.02.2006 (18:23)  
Podle těch obrázků na http://www.oebb.at/vip8/pv/de/Pressecorner/Presseinformationen/06-02-24_railjet/index.jsp
je patrné, že tam problém se zavazadly nebude Jednak je prostor nad sedadly, jednak po nimi a také mezi opěrkami.
Trošku bych polemizoval s tím, že jednotlivé vozy budou spojeny napevno (z textu to bohužel není jednoznačné). Tím se dá leda zadělat na problémy. V každé případě jsou to vozidla na nesrovnateklně vyšší úrovni než je "luxusní" EJ 680 …
Korrespondent oder ŽP Mitglied Adam  mail  
25.02.2006 (17:30)  
Comar: Souhlasim s timhle prekladem. Takhle jsem si ho vylozil take. A tim vysvetlenim s Taurusy to konecne dava smysl. 23 jednotek po 7 vozu, to je nejakych 160 vozu za 250M Euro, Cili cca 45M Kc za vuz, to odpovida.
Registrierter Benutzer comar 
25.02.2006 (17:26)  
Zikmund: v úseku Wien-St.Pölten se staví úplně nová VRT kompletně mimo stávající trasu (stará trať zůstane pro regionální vlaky)
Úsek St.Pölten-Linz byl rozšířen na 4 koleje - 2 z nich pro regionální dopravu jdou původní trasou (120-160km/h) a zbylé dvě pro dálkovou dopravu jdou místy souběžně a místy novou trasou s narovnanými oblouky - na nich se už teď jezdní místy 200km/h, do budoucna možná i 230-250km/h.
25.02.2006 (17:25)  
Kinderkino? To zní zajímavě. Že by tam dávali krtečka :-)
Registrierter Benutzer Rail-2005  mail  
25.02.2006 (17:25)  
Miroslav Zikmund: Já jsem si to projel loni v červnu. Za Wien Westbf to zaleze do extrémě dlouhého tunelu a vyleze to teprv někde před St. Pölten. Dále je to opravdu místy souběžná čtyřkolejka až do Linz Hbf. Stará trať se tam vlní okolo a nová má spoustu tunelů, ve kterých je použita FFB (dělá i Bmpz voze šílený kravál).

Někde jsem četl, že v tom tunelovém úseku před Vídní se počítá s 300km/h, ale jak dál na západ, nevím. Dle mého oka bych to viděl max. na 250 km/h, protože i na té nové trati nějaké ostřejší oblouky jsou.
Registrierter Benutzer sersa  mail  
25.02.2006 (17:23)  
Podle me je tohle spis otazka pro cd jakto ze je mozny ze oni nejsou schopni vyjednat lepsi ceny za esus, u OeBB toho patrne schopni jsou - nezapomenme ze u Siemensu objednali to hafo taurusu a dalsi vozitka, takze treba dostali slevu :)) Jinak ten projekt dost pripomina strategii studentagency - patrne budou u nas jezdit s necim podobnym a tak se na ne zacneme tesit...
Registrierter Benutzer comar 
25.02.2006 (17:18)  
M: ten preklad je opravu spatne.
Das Investitionsvolumen beläuft sich auf rund 250 Mio. EUR. Die Finanzierung erfolgt über Eigenmittel sowie über den zukünftigen Cashflow.
Objem investic činí přibližně 250 Mio. €. Financování bude zajištěno z vlasních zdrojů a budoucích peněžních toků.

Každopádně ten cashflow už je započítán v těch 250M. Jinak ještě k té ceně: nejedná se po samojízdné jednotky! Budou to 7midílné soupravy vozů (pravděpodobně pevně spojené) tažené taurusy 1X16. Ty taurusy v ceně nejsou (těch mají ÖBB dost...). Díky tomu bude také možné nasadit railjet už v roce 2008. Za tak krátkou dobu by ani nebylo možné vyvinout a postavit kompletně nové jednotky i s pohonem.
Složení:
Lok
Economy/Familienbereich/Kinderkino
Economy
Economy
Economy
Economy/Bistro/Information
Business/Behindertenbereich
Business/Galley/Premium/Steuerwagen
25.02.2006 (17:14)  
Rail-2005 : co míníte prvním úsekem VRT. Na WESTBAHN jsou ucelené úseky "neubaustrecke" po nichž se zatím jezdí "jen" 160 souběžně se "starou" tratí která je ovšem na většině úseků taky výrazně modernizované, takže ÖBB mají na mnoha úsecích v podstatě modernizovanou čtyřkolejnou trať. Ten úsek Wien West – St. Pölten je z hlediska konfigurace terénu na VRT na modernizaci náročný, pokud si pamatuji, loni se pilně dělalo na "vídeňském" zhlaví stanice St. Polten, tam je ovšem rovina.
Registrierter Benutzer M 
25.02.2006 (16:10)  
comar - text (ten v nemcine) jasny je, ale
a) preklad je spatne
b) je to docela dost levne...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko