Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.

Vídeň (Aktualizace 25.2., 21:15) - ÖBB se rozhodly pro nové vlaky dálkové dopravy - od roku 2008 budou do provozu nasazeny sedmivozové jednotky railjet, díky kterým očekává společnost roční přírůstek cestujících ve výši 1,23 milionů. První vlaky budou jezdit v roce 2008 mezi Budapeští a Mnichovem, Vídní a Bregenzem. Díky zavedení nových souprav vozů chtějí ÖBB oslovit nové skupiny cestujících zejména ve středoevropském prostoru. Ve vlacích budou kombinovány služby, komfort a rychlost.Interiér vozu odpovídá požadavkům 21.století a je přizpůsoben i imobilním cestujícím. V každém voze jsou polohovatelná sedadla či úložný prostor pro zavazadla. Vlak bude rozdělen do 3 tříd - Economy-Class, Business-Class a Premium-Class. Celkem bude mít souprava 440 míst, z toho 90 v Premium a Business a 350 v Economy Class, 3 místa budou vyhrazena vozíčkářům. Každé místo bude mít zásuvku na notebook a bude označeno speciálními znaky i pro slepce. Railjet bude jezdit maximálně 230 km/h.
Rakouské dráhy objednaly zatím 23 souprav u společnosti Siemens Österreich AG. Výdaje se odhadují na 250 mil.€, které budou financovány z vlastních zdrojů a budoucích peněžních toků. V Business a Premium Class obdrží cestující občerstvení, nápoje a noviny na místo. V Economy Class se bude nacházet bistro a pojízdný minibar.
Společnost Siemens vyrobí pro ÖBB 23 sedmivozových jednotek Railjet, které budou taženy lokomotivou Taurus, za 244 mil.€. Ve smlouvě byla sjednána i opce na dalších 40 souprav v hodnotě 424 mil.€. Délka vlaku bude 205 m. Vlaky budou nasazeny například na trase Vídeň - Salcburk, kterou ujedou za 2:10 hod.
Stanice ORF také informovala o koupi 11 jednotek 411 od DB AG, které budou do provozu nasazeny do konce roku 2006 a zajistí provoz mezi Vídní a Frankfurtem.
Zdroj a foto: Tisková zpráva ÖBB, Tisková zpráva Siemens, Lok-Report, Komentáře k článku
CSPSV | 24.2.2006 (22:48)
Zusammenhängende Nachrichten

25.02.2006 (11:48)
...a my se tu rýpeme se sedmi, víceméně nepojízdnými, Pendolíny, které se vyšvyhnou sotva na 160 a jsou událostí několikaletí... Chjo, západ asi hnedtak nedoženem.
25.02.2006 (10:54)
fTo: Neni uplne jednoduchy chovat se stejne ekonomicky, kdyz za vlak musim zaplatit stejne v Cesku i Nemecku, zatimco jizdne vybiram 6x nizsi. Ale jinak je to dobre a ferove srovnani, karel.f za tim ale zaostava jen o kousek...
25.02.2006 (10:27)
Je vidět že někde při práci myslí i na cestující a né jak u nás jen na prachy. Držím palce rakušanům. Jedou správným směrem.
25.02.2006 (10:21)
ICE-TD nejsou vraceny vyrobci, protoze se spolehlivosti jsou ok. Problem je v provoznich nakladech, protoze aby provoz jednotky zustal v cernych cislech, musela by byt prumerna obsazenost pres 90%, coz je SCI-FI. Tedy neni v tom nic jinyho, nez se DB chova ekonomicky a ne jako CD...
25.02.2006 (9:24)
ICE-TD ??? Myslim ze by to malo byt ICE-T ? ICE-TD su totiz diesle, momentalne vratene vyrobcovi a odstavene kvoli svojej "vysokej" spolahlivosti
25.02.2006 (9:13)
myslim tim ten railjet--ten vypadá lím...a navíc mi připadá že je v Pendolinu jsou v 1 třídě tvrdší sedačky !!
25.02.2006 (9:02)
Když už jsme u toho, neví náhodou někdo kdy má být spuštěn 1. rakouský úsek VRT, tedy trať Wien Westbf-Sankt Pölten?
Tyto vlaky by určitě tuto trať využívaly.
Tyto vlaky by určitě tuto trať využívaly.
25.02.2006 (8:52)
Nepripomíná vám to něco ? České Pendolino-- ale rozdíl je v tom že je o něco konfotnější
25.02.2006 (0:30)
Jeste dodam, ze ÖBB se s DB navic dohodli na koupi 11 naklapecich ICE-TD, ktere budou zajistovat 2-hodinovy takt Viden-Frankfurt + par spoju Viden-zapadni Rakousko. Bude se jednat o normalni 7mivozove jednotky ICE-TD 411, jake v soucasne dobe provozuje DB. 8 z nich bude vlastnit DB a 3 ÖBB. Barevne schema bude stejne jako u soucasnych ICE-TD, poze u onech 3 jednotek bude misto loga DB logo ÖBB (jako je tomu u 4 jednotek ICE3 vlastnenych holanskymi drahami).
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Kommentar hinzufügen
Anmelden
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster
Info
informacni okenko











