..: Railjet: Nový standard v dálkové dopravě ÖBB :..
rjpcVídeň (Aktualizace 25.2., 21:15) - ÖBB se rozhodly pro nové vlaky dálkové dopravy - od roku 2008 budou do provozu nasazeny sedmivozové jednotky railjet, díky kterým očekává společnost roční přírůstek cestujících ve výši 1,23 milionů. První vlaky budou jezdit v roce 2008 mezi Budapeští a Mnichovem, Vídní a Bregenzem. Díky zavedení nových souprav vozů chtějí ÖBB oslovit nové skupiny cestujících zejména ve středoevropském prostoru. Ve vlacích budou kombinovány služby, komfort a rychlost.
Interiér vozu odpovídá požadavkům 21.století a je přizpůsoben i imobilním cestujícím. V každém voze jsou polohovatelná sedadla či úložný prostor pro zavazadla. Vlak bude rozdělen do 3 tříd - Economy-Class, Business-Class a Premium-Class. Celkem bude mít souprava 440 míst, z toho 90 v Premium a Business a 350 v Economy Class, 3 místa budou vyhrazena vozíčkářům. Každé místo bude mít zásuvku na notebook a bude označeno speciálními znaky i pro slepce. Railjet bude jezdit maximálně 230 km/h.
Rakouské dráhy objednaly zatím 23 souprav u společnosti Siemens Österreich AG. Výdaje se odhadují na 250 mil.€, které budou financovány z vlastních zdrojů a budoucích peněžních toků. V Business a Premium Class obdrží cestující občerstvení, nápoje a noviny na místo. V Economy Class se bude nacházet bistro a pojízdný minibar.
Společnost Siemens vyrobí pro ÖBB 23 sedmivozových jednotek Railjet, které budou taženy lokomotivou Taurus, za 244 mil.€. Ve smlouvě byla sjednána i opce na dalších 40 souprav v hodnotě 424 mil.€. Délka vlaku bude 205 m. Vlaky budou nasazeny například na trase Vídeň - Salcburk, kterou ujedou za 2:10 hod.
Stanice ORF také informovala o koupi 11 jednotek 411 od DB AG, které budou do provozu nasazeny do konce roku 2006 a zajistí provoz mezi Vídní a Frankfurtem.

Zdroj a foto: Tisková zpráva ÖBB, Tisková zpráva Siemens, Lok-Report, Komentáře k článku


CSPSV | 24.2.2006 (22:48)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Rakousko


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
25.02.2006 (11:48)  
...a my se tu rýpeme se sedmi, víceméně nepojízdnými, Pendolíny, které se vyšvyhnou sotva na 160 a jsou událostí několikaletí... Chjo, západ asi hnedtak nedoženem.
registrovaný uživatel M 
25.02.2006 (10:54)  
fTo: Neni uplne jednoduchy chovat se stejne ekonomicky, kdyz za vlak musim zaplatit stejne v Cesku i Nemecku, zatimco jizdne vybiram 6x nizsi. Ale jinak je to dobre a ferove srovnani, karel.f za tim ale zaostava jen o kousek...
registrovaný uživatel karel.f  mail  
25.02.2006 (10:27)  
Je vidět že někde při práci myslí i na cestující a né jak u nás jen na prachy. Držím palce rakušanům. Jedou správným směrem.
registrovaný uživatel fTo 
25.02.2006 (10:21)  
ICE-TD nejsou vraceny vyrobci, protoze se spolehlivosti jsou ok. Problem je v provoznich nakladech, protoze aby provoz jednotky zustal v cernych cislech, musela by byt prumerna obsazenost pres 90%, coz je SCI-FI. Tedy neni v tom nic jinyho, nez se DB chova ekonomicky a ne jako CD...
registrovaný uživatel Shadow 
25.02.2006 (9:24)  
ICE-TD ??? Myslim ze by to malo byt ICE-T ? ICE-TD su totiz diesle, momentalne vratene vyrobcovi a odstavene kvoli svojej "vysokej" spolahlivosti
registrovaný uživatel ladik 
25.02.2006 (9:13)  
myslim tim ten railjet--ten vypadá lím...a navíc mi připadá že je v Pendolinu jsou v 1 třídě tvrdší sedačky !!

registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
25.02.2006 (9:02)  
Když už jsme u toho, neví náhodou někdo kdy má být spuštěn 1. rakouský úsek VRT, tedy trať Wien Westbf-Sankt Pölten?

Tyto vlaky by určitě tuto trať využívaly.
registrovaný uživatel ladik 
25.02.2006 (8:52)  
Nepripomíná vám to něco ? České Pendolino-- ale rozdíl je v tom že je o něco konfotnější
registrovaný uživatel comar 
25.02.2006 (0:30)  
Jeste dodam, ze ÖBB se s DB navic dohodli na koupi 11 naklapecich ICE-TD, ktere budou zajistovat 2-hodinovy takt Viden-Frankfurt + par spoju Viden-zapadni Rakousko. Bude se jednat o normalni 7mivozove jednotky ICE-TD 411, jake v soucasne dobe provozuje DB. 8 z nich bude vlastnit DB a 3 ÖBB. Barevne schema bude stejne jako u soucasnych ICE-TD, poze u onech 3 jednotek bude misto loga DB logo ÖBB (jako je tomu u 4 jednotek ICE3 vlastnenych holanskymi drahami).
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko