Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.

Vídeň (Aktualizace 25.2., 21:15) - ÖBB se rozhodly pro nové vlaky dálkové dopravy - od roku 2008 budou do provozu nasazeny sedmivozové jednotky railjet, díky kterým očekává společnost roční přírůstek cestujících ve výši 1,23 milionů. První vlaky budou jezdit v roce 2008 mezi Budapeští a Mnichovem, Vídní a Bregenzem. Díky zavedení nových souprav vozů chtějí ÖBB oslovit nové skupiny cestujících zejména ve středoevropském prostoru. Ve vlacích budou kombinovány služby, komfort a rychlost.Interiér vozu odpovídá požadavkům 21.století a je přizpůsoben i imobilním cestujícím. V každém voze jsou polohovatelná sedadla či úložný prostor pro zavazadla. Vlak bude rozdělen do 3 tříd - Economy-Class, Business-Class a Premium-Class. Celkem bude mít souprava 440 míst, z toho 90 v Premium a Business a 350 v Economy Class, 3 místa budou vyhrazena vozíčkářům. Každé místo bude mít zásuvku na notebook a bude označeno speciálními znaky i pro slepce. Railjet bude jezdit maximálně 230 km/h.
Rakouské dráhy objednaly zatím 23 souprav u společnosti Siemens Österreich AG. Výdaje se odhadují na 250 mil.€, které budou financovány z vlastních zdrojů a budoucích peněžních toků. V Business a Premium Class obdrží cestující občerstvení, nápoje a noviny na místo. V Economy Class se bude nacházet bistro a pojízdný minibar.
Společnost Siemens vyrobí pro ÖBB 23 sedmivozových jednotek Railjet, které budou taženy lokomotivou Taurus, za 244 mil.€. Ve smlouvě byla sjednána i opce na dalších 40 souprav v hodnotě 424 mil.€. Délka vlaku bude 205 m. Vlaky budou nasazeny například na trase Vídeň - Salcburk, kterou ujedou za 2:10 hod.
Stanice ORF také informovala o koupi 11 jednotek 411 od DB AG, které budou do provozu nasazeny do konce roku 2006 a zajistí provoz mezi Vídní a Frankfurtem.
Zdroj a foto: Tisková zpráva ÖBB, Tisková zpráva Siemens, Lok-Report, Komentáře k článku
CSPSV | 24.2.2006 (22:48)
Související zprávy

25.02.2006 (16:09)
no podle me je ten text docela jasny - 23 vlaku za 250M euro. Ale OeBB obcas dokaze vymyslet hodne velke nesmysly....
25.02.2006 (15:56)
Pokud je preklad pomerne jasnej, tak je to jasne prelozeny ne dvousmyslne, ale blbe... (mozna tam chybi cast vety)
25.02.2006 (15:42)
No on ten překlad je poměrně jasnej, ale bohužel je napsanej dvojsmyslně...z toho textu lze vyvodit dva závěry. Takže bude nejlepší obrátit se přímo na ÖBB, pochybuju, že to budou tajit
25.02.2006 (15:28)
Zalezi cemu veris vic - jestli nemcine nebo matematice:-)) Nicmene ke stejnemu zaveru (ze to cislo je prinejmensim podezrele) jsem dosel taky
25.02.2006 (14:17)
Taky si nejsem tim prekladem uplne jisty a to se venuju nemcine hodne dlouho. Podle textu bych se spis priklonil k tomu, ze tech 250 bude celkem, nicmene realita se mi moc nezda, ze by jeden siemens vysel na nejakych 300 milionu korun... kdyz si vezmem, kolik stoji esus.
25.02.2006 (13:47)
Na druhou stranu
Insgesamt hat die ÖBB-Personenverkehr AG nun 23 Züge bei der Siemens Österreich AG bestellt. Das Investitionsvolumen beläuft sich auf rund 250 Mio. EUR. Die Finanzierung erfolgt über Eigenmittel sowie über den zukünftigen Cashflow. Für eine weitere Tranche wurde eine Option fixiert.
Takze tezko rict no...
Insgesamt hat die ÖBB-Personenverkehr AG nun 23 Züge bei der Siemens Österreich AG bestellt. Das Investitionsvolumen beläuft sich auf rund 250 Mio. EUR. Die Finanzierung erfolgt über Eigenmittel sowie über den zukünftigen Cashflow. Für eine weitere Tranche wurde eine Option fixiert.
Takze tezko rict no...
25.02.2006 (13:31)
Kulich: Výdaje se odhadují na 250 mil.€, zbytek bude financován z úvěru či opcí.
Pricemz duraz ve vete pokladam na sluvku zbytek
Pricemz duraz ve vete pokladam na sluvku zbytek
25.02.2006 (13:01)
Asi nejsem informovanej....jak to dopadlo s uložnym prostorm v pendolinu?
25.02.2006 (12:12)
> V každém voze ... úložný prostor pro zavazadla.
Aby to s tim prostorem nedopadlo jako v Pendolinu...
Aby to s tim prostorem nedopadlo jako v Pendolinu...
25.02.2006 (12:08)
Kolik ze stalo 7 Pendolin? Tady tech 23 souprav je za 250mil.€ prepocteno kurzem 30Kc za € to dela 7,5mld Kc...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko











