..: Modernizace trati Opava východ – Ostrava-Svinov :..
ČD - Již na podzim letošního roku bude ukončena modernizace a elektrizace trati Ostrava Svinov – Opava východ. To umožní výrazně zrychlit dopravu mezi spádovými oblastmi obou moravskoslezských metropolí; stejně jako nabídnout přímé rychlé spojení Opavy s dalšími regiony České republiky.

Kompletní modernizace trati by přitom měla být dokončena letos v listopadu, přičemž nyní – od středy 15. března 2006 začíná její další fáze. Ta se týká úseku Háj ve Slezsku – Opava východ, kde bude po dobu 4 měsíců probíhat nepřetržitá výluka. Po jejím ukončení budou stavební práce dále pokračovat v úseku Štítina – Opava východ.

Na trati by se poprvé v rámci Moravskoslezského kraje měly objevit nové dvoupodlažní příměstské pantografové jednotky řady 471, které by měly nabídnout komfortní intervalovou příměstskou dopravu na celém rameni Opava východ – Ostrava – Český Těšín – Jablunkov. Kromě toho budou České dráhy zvažovat možnost přímého napojení Opavy na dálkové vlaky směřující do dalších oblastí ČR – včetně regionu Brna a Prahy. V rámci marketingového průzkumu budou České dráhy ověřovat zákaznický potenciál Opavska pro špičkový rychlého spojení Moravskoslezského kraje s Prahou - SC Pendolino.

Modernizace bude probíhat podle následujícího schéma: V úseku Ostrava-Svinov – Háj ve Slezsku bude zachována vlaková doprava podle výlukového jízdního řádu. V úseku Háj ve Slezsku – Opava východ bude zavedena náhradní autobusová doprava (NAD).

Zdroj: tisková zpráva ČD


CSPSV | 14.3.2006 (9:14)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Korrespondent oder ŽP Mitglied Payus  mail  
14.03.2006 (22:21)  
Adam a tenzor: ty ešusy tam budou právě proto že tam je tolik zastávek...mají totiž výbornou akceleraci a přitom nejsou tolik "žraví". hlavně v tom zrychlení spočívá ta úspora času. na trati není žádná rychlíková stanice,takže rychlíky či spěšňáky pojedou asi jako klasické soupravy...no četl jsem ale taky to,že 471 má být nasazena i na některý rychlík na trati Brno-Ostrava...tak uvidíme jak to všechno dopadne
Korrespondent oder ŽP Mitglied Adam  mail  
14.03.2006 (22:06)  
tenzor: Nevim, jestli ten smajlik neznamena, ze ten tvuj prispevek nemyslis vazne. Pokud jej ale opravdu vazne myslis, tak si taky uvedom, ze na 28 km je vcetne Opavy a Svinova 10 stanic a zastavek, tudiz jsou mezi nimi vzdalenosti cca 3km. Jezdeni na max. rychlost esusu je v takovem pripade podle me plytvani energie s minimalni casovou usporou.
Registrierter Benutzer tenzor 
14.03.2006 (21:40)  
Pokud ta traťové maximum nebude vyšší než 100 km/h, potom budou ešusy z hlediska rycglosti poněkud nevyužité :)
Registrierter Benutzer hnatikk  mail  
14.03.2006 (21:25)  
A co když pak časem to budou chtít zrychlit???
Registrierter Benutzer maro 
14.03.2006 (20:04)  
Na trati Ostrava Svinov - Opava východ bude traťová rychlost max. 100 km/h. To je uzavřená kapitola
14.03.2006 (19:30)  
J. Beneš? Ale co by tam tou 120 jezdilo? 759?
14.03.2006 (19:24)  
Trať směrovými poměry bude sice vyhovat v některých úsecích do rychlosti 140 km/h, ale z hlediska zabezpečení trati bude povoleno maximálně 100 km/h. Na těch 140 by tam musel být autoblok, ale ten poslední dobou nějak přestal být "v módě" :-(

Podobně jsou na tom tratě Staňkov-Blížejov a Čejetice-Protivín, tam by mohla být 120 taky pouze teoreticky.
Registrierter Benutzer maro 
14.03.2006 (19:19)  
Dne 15.3. 2006 v 6,00 hod. ráno budou v ŽST Štítina demontovat nejstarší zabezpečovací zařízení v republice. Jedná se o kompletní ZZ německého typu EINHEIT s německými mechanickýmí návěstidly, kterými je stanice kompletně osazena, proto doporučuji jít to zítra ráno nafotit.
Registrierter Benutzer Lenny 
14.03.2006 (19:15)  
Takže to není pravděpodobné? To je škoda.
14.03.2006 (18:55)  
Lenny: To je fáma: Podle TTP (oficiálně) a podle vlastní zkušenosti (jsem z Hlučína) a mám část trati projzené je vmax 100 km/h
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko