..: Modernizace trati Opava východ – Ostrava-Svinov :..
ČD - Již na podzim letošního roku bude ukončena modernizace a elektrizace trati Ostrava Svinov – Opava východ. To umožní výrazně zrychlit dopravu mezi spádovými oblastmi obou moravskoslezských metropolí; stejně jako nabídnout přímé rychlé spojení Opavy s dalšími regiony České republiky.

Kompletní modernizace trati by přitom měla být dokončena letos v listopadu, přičemž nyní – od středy 15. března 2006 začíná její další fáze. Ta se týká úseku Háj ve Slezsku – Opava východ, kde bude po dobu 4 měsíců probíhat nepřetržitá výluka. Po jejím ukončení budou stavební práce dále pokračovat v úseku Štítina – Opava východ.

Na trati by se poprvé v rámci Moravskoslezského kraje měly objevit nové dvoupodlažní příměstské pantografové jednotky řady 471, které by měly nabídnout komfortní intervalovou příměstskou dopravu na celém rameni Opava východ – Ostrava – Český Těšín – Jablunkov. Kromě toho budou České dráhy zvažovat možnost přímého napojení Opavy na dálkové vlaky směřující do dalších oblastí ČR – včetně regionu Brna a Prahy. V rámci marketingového průzkumu budou České dráhy ověřovat zákaznický potenciál Opavska pro špičkový rychlého spojení Moravskoslezského kraje s Prahou - SC Pendolino.

Modernizace bude probíhat podle následujícího schéma: V úseku Ostrava-Svinov – Háj ve Slezsku bude zachována vlaková doprava podle výlukového jízdního řádu. V úseku Háj ve Slezsku – Opava východ bude zavedena náhradní autobusová doprava (NAD).

Zdroj: tisková zpráva ČD


CSPSV | 14.3.2006 (9:14)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Lenny 
14.03.2006 (18:16)  
Na trati má být snad i 140 km/h.
registrovaný uživatel Kuba 
14.03.2006 (14:45)  
Hnupik: Psal si že Břeclav je velký železniční uzel. To Ti neberu, ale myslím si že kdyby Břeclav nebyla na hranicích a byl někde ve vnitrozemí tak by byla Břeclava ráda, kdyby tam zastavoval vůbec nějaký R natož EC.
14.03.2006 (14:21)  
to Mato -> Taky to nechápu. Ale prej lidi z Bohumína ( starosta, atd. ) to chtějí prosadit. Jako třeba Manažer. Ten taky spočátku jezdil jen do Ovy a pak ho prosadili. A to i vlaky IC,Ex.
A taky mě štve že Manažera zrušili. :-(
14.03.2006 (14:17)  
to Freon -> To sice není špatný nápad ale tak 5 měsícu od začatku těchto jízd by lidi z Opavy jezdili. Ale pak by vlak Opa-Ova jezdil skoro prázdný. Až v Ově by nasedali. :-).
To Kuba -> Tšd jsem Tě nepochopil.
registrovaný uživatel Mato 
14.03.2006 (14:16)  
Mezi náma, proč nejezdí Pendolína z Bohumína? Jsou v depu, vyhřívají se tam a každý den jezdí jako SV z Bohumína do Ostravy aby mohli být nasazeny na SC. Proč toho teda nevyužít a nechat je vypravovat rovnou z Bohumína. Stejně tam stojí zbytečně na nástupišti, místo toho aby nabrali lidi. Tak musí cestující zbytečně jet osobákem půl hodiny dopředu do Ostravy aby mohli přestoupit na SC, které stejně "vyjíždí" z Bohumína.
registrovaný uživatel Freon 
14.03.2006 (14:01)  
Podle meho nezaujateho nazoru (nejsem ani trosku z Opavy), by melo to pendolino jezdit Opava - Brno. go ceske drahy go, vyreste to!
registrovaný uživatel Kuba 
14.03.2006 (13:31)  
Hnupik: Ty si jako myslíš že kdyby Břeclav nebyla pohraniční přechodová stanice, tak by tam ty EC,IC a Ex vlaky stály??? Ruku na srdce, já osobně si myslím že asi určitě NE. A to že tam vedou trasy těchto vlaků!!! To třeba přes Svitavy, Blansko, Adamov taky a EC vlaky tam nestojí.
14.03.2006 (13:24)  
to Kuba -> proč myslíš? Břeclav je větší železniční uzel. A vedou tudy cesty EC,IC,Ex. :-)
registrovaný uživatel Kuba 
14.03.2006 (13:18)  
Hnupik, Payus: No necháme se překvapit. Nechci se nějak dotknout Břeclavi, ale myslím si že Opava má pro ČD větší potenciál než Břeclav, ale říkám nechme se překvapit třeba to bude úplně jinak než se tady píše.
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
14.03.2006 (13:12)  
Kuba: s IC vám držím palce...to by opravdu mohlo zajíždět
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko