..: Modernizace trati Opava východ – Ostrava-Svinov :..
ČD - Již na podzim letošního roku bude ukončena modernizace a elektrizace trati Ostrava Svinov – Opava východ. To umožní výrazně zrychlit dopravu mezi spádovými oblastmi obou moravskoslezských metropolí; stejně jako nabídnout přímé rychlé spojení Opavy s dalšími regiony České republiky.

Kompletní modernizace trati by přitom měla být dokončena letos v listopadu, přičemž nyní – od středy 15. března 2006 začíná její další fáze. Ta se týká úseku Háj ve Slezsku – Opava východ, kde bude po dobu 4 měsíců probíhat nepřetržitá výluka. Po jejím ukončení budou stavební práce dále pokračovat v úseku Štítina – Opava východ.

Na trati by se poprvé v rámci Moravskoslezského kraje měly objevit nové dvoupodlažní příměstské pantografové jednotky řady 471, které by měly nabídnout komfortní intervalovou příměstskou dopravu na celém rameni Opava východ – Ostrava – Český Těšín – Jablunkov. Kromě toho budou České dráhy zvažovat možnost přímého napojení Opavy na dálkové vlaky směřující do dalších oblastí ČR – včetně regionu Brna a Prahy. V rámci marketingového průzkumu budou České dráhy ověřovat zákaznický potenciál Opavska pro špičkový rychlého spojení Moravskoslezského kraje s Prahou - SC Pendolino.

Modernizace bude probíhat podle následujícího schéma: V úseku Ostrava-Svinov – Háj ve Slezsku bude zachována vlaková doprava podle výlukového jízdního řádu. V úseku Háj ve Slezsku – Opava východ bude zavedena náhradní autobusová doprava (NAD).

Zdroj: tisková zpráva ČD


CSPSV | 14.3.2006 (9:14)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
14.03.2006 (12:34)  
Elektrifikace trati se plánovala už za "bolševika".
Modernizovat trať na 120 km/h nepřináší výrazný časový efekt. Teoretický rozdíl v jízdní době by na ujetí 28 km/h u projíždějícího vlaku činil 2,8 minuty, pokud bychom ubrali na každé straně 1 km na rozjezd a brzdění, tak na 26 km by činil rozdíl 2,6 minuty. U zastávkových vlaků by se na mnoha místech rychlostí 120 km/h jezdilo jen na velmi krátkém úseku, za cenu vysokých energetických nákladů.
14.03.2006 (12:26)  
Ukončení některých rychlíků v OPavě je na místě, ale bude to problém s tím, že tyto vlaky tak minou Ostravu hl.n. Chtělo by to vymyslet nějaký pravidelný systém s dobrými pípoji, např. vše od Prahy do Bohumína, vše od Brna do Opavy. A něco by také mělo zajíždět směr Havířov. Nědělní posiláky by pochopitelně měly vymést všechny tyto cílové stanice.
registrovaný uživatel Kuba 
14.03.2006 (12:03)  
A co se týče rychlosti "pouze" 100km/h se mi zdá celkem přijatelná, protože při takové rychlosti se ze Svinova na Východ dostanete za cca 17.min. Kdyby tady šlo jenom o rychlost tak to by Pendolino nesmělo jezdit ani v úseku MuN - Brno, kde se v některých úsecích jezdí 80km/h.
registrovaný uživatel Kuba 
14.03.2006 (11:58)  
A proč by nemohlo Pendolino jezdit až do Opavy??? Určitě by tam jezdilo víc lidí než ze Svinova na hl.n.. Neříkám že tam mají jezdit všechny, ale třeba 1-2 spoje ráno a večer. A k těm rychlíkům, tak to je snad samozřejmost že tam budou jezdit přímé do Brna a Prahy. Opavská univerzita, ale i další střední a vysoké školy jsou určitě pádny argument pro zavedení těchto spojů.
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
14.03.2006 (10:00)  
Hnupik: tak to ani o to pendlo zavadit,protože návaznost už je...spíš bych tady uvítal přímé rychlíky na Břeclav-Bratislavu(anebo na Žilinu-Bratislavu) a ty by začínaly v Op
14.03.2006 (9:52)  
to Payus -> to jsi špatně pochopil. Oni tím mysleli jao aby byly ty 471 návázný na Pendolino. jako že přijedou Opaváci do Svinova a hned přestoupili do Pendolina. :-)
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
14.03.2006 (9:46)  
pendolino do Opavy?....opavákům bych to přál,ale...je to nějaké divné...pořád jednokolejná trať(i když je dělana doširoka jako koridor) s max rychlostí 100km/h. Nějaké rychlíky at tam začínaj,ale na pendl by stačila dobrá návaznost ve Svinově.ten kdo by měl lístek na pendl,tak by měl automaticky reservačku v 1.tř ve 471.Myslím si že už ta trať mohla mít elektriku hooodně dávno
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko