Brno - Miliardový přesun nádraží v Brně a přestavbu železničních tratí ve městě provází první komplikace. Antimonopolní úřad zrušil jednu z veřejných zakázek v hodnotě 45 mil. korun týkající se projektu výstavby odstavného nádraží, které mělo sloužit jako technické zázemí pro novou stavbu. Bylo první částí celého projektu, kde se mělo začít stavět. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže nyní výběrové řízení (na projekt a stavební dozor) odstavných prostor zrušil a SŽDC, která řízení vypsala, nařídil výběr firmy zopakovat.
Správa podle antimonopolního úřadu nestanovila správně podmínky při výběru vítězné firmy. Původní termín veřejného projednání projektu hovořil o polovině května, nový termín je stanoven na konec července.
Podle harmonogramu stavebních prací - zveřejněných na stránkách města Brna - má začít výstavba první části odstavného nádraží letos v listopadu a má být dokončena v roce 2008. Na stavbu odstavného nádraží s rozpočtem přes osm set milionů korun mají pak navazovat další práce. Celkem má stěhování nádraží a přestavba železničních tratí stát více jak 24 miliard korun.
Projekt ale stále vyvolává spory a není jasné, jak bude celý financovaný. Z městského rozpočtu by na něj mělo jít přes tři miliardy korun, z nichž se zaplatí za stavbu městské infrastruktury. Miliardu dá kraj. Téměř o polovinu peněz budou politici žádat Evropskou unii, zbytek by měl doplatit státní Fond dopravní infrastruktury. Zastánci přesunu nádraží tvrdí, že jde o nutnost. Staré nádraží v centru už nestačí stále se zvyšujícímu provozu. Odpůrci celý projekt označují za megalomanský, podle nich jde výrazně levněji rekonstruovat stávající nádraží.
| 6.4.2006 (7:07)
Ještě jednou a doufejme že naposled - ad časy Brno-Slavkov: dojížděl jsem v letech 1994-1999, tehdy jezdily spěšné vlaky 26-29 minut (to nemám z jízdního řádu, prostě si to tak pamatuju...). Dnes je to 25-27, vyjímečně 28. Osobáky to měly za 36-38 (opět jen pokud mě pamět neklame), dnes je to 34-37. Ono to vychází i logicky, že osobák s motoráčkem bude na této trati o něco málo rychlejší. V každém případě nechápu jaký to má význam, takhle to rozebírat. Je to stejné jako s komárovskou spojkou, nevýznamný detail, když jsem 2x upozornil, že důležitá a pro provoz klíčová je délka úseku na kterém může jet jen jeden vlak a né délka samotné spojky...
Kazdopadne, jednou jsem vas uz rozsoudil (s delkou komarovske spojky) - tehdy byla pravda nekdy mezi, ted vam nabizim odkaz nekde ve foru na JR z roku 91/92 (myslim). Ja jsem si to nasel, vitez vyhral o 2-3 minuty, ale zatim zustane tajny:-)
VP: ano, myslim si zhruba totez. Viz, priklad s horou a Mohamedem. Bez narovnani onech fundamentalnich pokriveni budeme nadrazi posunovat postupne 5x, protoze tyto vlivy se zakonite prosadi vsude, ponevadz nejsou nijak navazany na polohu nadrazi...
Pro srovnání - nádraží v Kolíně nad Rýnem má 11 kolejí, z nichž 2 jsou pouze pro S-Bahn. Na těchto 11 kolejích dokážou odbavit za hodinu přes 100 odjezdů (každé 6,5 minuty odjíždí z koleje vlak).
Logisticky vzdělaní lidé vám potvrdí, že jestliže potřebujete zvýšit kapacitu, nejdříve musíte změnit řízení - je to nejlevnější a má největší výsledky.
Dle současného GVD jedou spěšňáky trasu Brno - Slavkov nebo zpět za 26 až 28 minut. Mám v ruce GVD 2001/2002:
R 723: 27 minut
Sp 1921: 27 minut
Sp 1923: 25 minut (! - rekord)
Sp 1925: 27 minut
Sp 1927: 28 minut
Sp 1929: 26 minut
Sp 1922: 27 minut
Sp 1924: 26 minut
Sp 1926: 26 minut
R 724: 25 minut
Dát to dohromady mě stálo hodně času, proto jsem předtím předtím volil jednodušší postup se stejným efektem vůči Vaší "přesnosti". Počítáte s tím, že takhle se do toho nikdo neobuje, a tak neváháte fabulovat. Jestli jsem Vám ublížil, tak mě to mrzí.
- vlaky Brno - Slavkov jezdily pomaleji, nevím jak Brno - kyjov, přece jen tehdy ecistovaly i rychlíky které ve Slavkově nezastavovaly.
- mluvil jsem o ústění na nádraží, nikoli do města (trať 340 do Brna ústí z východu) a to přesně z jihu rozhodně není
- pokud budu mít eminentní zájem na tom, aby se nádraží nepřestěhovávalo, tak půjdu k referendu místo na nostalgickou jízdu, byť by byla pro mne sebezajímavější. Pochybuju že 25+ procent brňáků bylo natolik zaneprázdněno něčím jiným, tak nesmírně důležitým, aby nemohli k referendu přijít. Pokud někdo jel radši parním vlakem na Slovácko, tak nemá právo vykřikovat že radnice nebere výsledek referenda v potaz (nevím jestli se to týká i vás nebo ne)
- nejsem si vědomý žádné lži, možná se občas dopustím omylu, jsme jen člověk. Vy ty své ovšem nepřiznáváte, pouze je tvrdošíjně popíráte. BTW, myslel jsem si, že tady budu mít největší problémy s M, ale i když mě jeho občas arogantní chování a lpění na nepodstatných detailech štvou, musím uznat že je pořád schopen věcně diskutovat a nikdy se nesnížil na vaší úroveň
- pokud píšete,omylu že lžu, tak jste buď lhář nebo nebetyčný hlupák. Melete si svoje a asi si myslíte, že když je podle vás země placatá, tak je skutečně placatá. Vaše drzost obviňovat mě ze lži a z nějakých "tajných" důvodů proč obhajuji své názory, mě opravdu zaráží. Myslete si o mě co chcete, já už si na vás názor udělal. V každém případě je mi vás líto...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










