..: Zrušení zakázky na odstavné nádraží v Brně :..

infoBrno - Miliardový přesun nádraží v Brně a přestavbu železničních tratí ve městě provází první komplikace. Antimonopolní úřad zrušil jednu z veřejných zakázek v hodnotě 45 mil. korun týkající se projektu výstavby odstavného nádraží, které mělo sloužit jako technické zázemí pro novou stavbu. Bylo první částí celého projektu, kde se mělo začít stavět. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže nyní výběrové řízení (na projekt a stavební dozor) odstavných prostor zrušil a SŽDC, která řízení vypsala, nařídil výběr firmy zopakovat.

Správa podle antimonopolního úřadu nestanovila správně podmínky při výběru vítězné firmy. Původní termín veřejného projednání projektu hovořil o polovině května, nový termín je stanoven na konec července.

Podle harmonogramu stavebních prací - zveřejněných na stránkách města Brna - má začít výstavba první části odstavného nádraží letos v listopadu a má být dokončena v roce 2008. Na stavbu odstavného nádraží s rozpočtem přes osm set milionů korun mají pak navazovat další práce. Celkem má stěhování nádraží a přestavba železničních tratí stát více jak 24 miliard korun.

Projekt ale stále vyvolává spory a není jasné, jak bude celý financovaný. Z městského rozpočtu by na něj mělo jít přes tři miliardy korun, z nichž se zaplatí za stavbu městské infrastruktury. Miliardu dá kraj. Téměř o polovinu peněz budou politici žádat Evropskou unii, zbytek by měl doplatit státní Fond dopravní infrastruktury. Zastánci přesunu nádraží tvrdí, že jde o nutnost. Staré nádraží v centru už nestačí stále se zvyšujícímu provozu. Odpůrci celý projekt označují za megalomanský, podle nich jde výrazně levněji rekonstruovat stávající nádraží.

Zdroj : Aktuálně.cz (celý článek a anketa)


Jiří Hovorka Poslat mail autorovi | 6.4.2006 (7:07)
Related newsopen/close

More on Stavby a projekty

More from ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   
07.04.2006 (8:19)  
Proč ne?
07.04.2006 (8:10)  
Je potřeba komunikovat ironicky, s potřebou být výše než druhý, stát si bezmezně za svým?
07.04.2006 (8:01)  
Ještě chudák tenzor:
A s tím jihozápadem jste úplně mimo, já už nevím, jak na Vás, když se ani v mapě nevyznáte. Trať 250 (spolu s už zaústěnou 240, 244, 300 a 340) vstupuje na území Brna z jihu a celou cestu Brnem až na území nádraží (do oblasti perónů) je přímá, bez oblouků, přesně z jihu. Dvojoblouk je až na území nádraží.
07.04.2006 (7:51)  
tenzor:
No tak no tak, neberte si to hned tak osobně. Neříkejte mi, že nejste na ostřejší reakce zvyklý, když máte takové názory...

Nerad zpochybňuji hloubku Vaší empirie, ale vlaky na Veselí naopak jezdívaly rychleji než dnes. Někdejší rychlíky Vlára a Javořina, jakož i některé spěšňáky, dokázaly dojet do Kyjova (což je zase moje oblíbená trasa) i rychleji než za jednu hodinu (58 - 59 minut). Dnes 62 až 68 minut. Takže to zkusím říct úplně mile a příjemně: "Zřejmě jste se spletl." (=eufemismus pro ty reklamované srance, když Vás tak dotkly)

Tvrdit, že problematika není pro 75% lidí důležitá, protože nepřišli k referendu, je taková demagogie, že musí být záměrná. A protože soudný člověk nelže bezdůvodně (z bájné lhavosti bych Vás rozhodně nepodezíral), jsem přesvědčen, že máte ke svým názorům ještě jiný důvod, který nám tu ale tajíte, protože bychom Vás pak nebrali vážně.
Magistrát stanovil pro referendum tu nejkratší a nejpitomější možnou dobu, navíc mimo senátní volby, které měly být o měsíc později. Dle mého by se za takovou sabotáž demokratického procesu mělo chodit před soud. Například senátor Zlatuška byl tvrdě proti přesunu, ale referenda se neúčastnil, protože byl pracovně někde mimo. A takových bylo hodně. Jestli si vzpomínáte, tak referendum bylo od 8 do 16. Ve stejný den byla zorganizována velmi populární burčáková jízda parního vlaku na Slovácko. Vlak odjížděl z Brna 7:45 a vracel se někdy v 16:30. Účastní se toho pravidelně několik set lidí - příznivců železnice. Náhoda? Každopádně kdo není úplně tupý, musel tyto věci vidět. Vy je ale záměrně ignorujete a podle toho Vaše názory vypadají. Jsou postavené na lži a překrucování, proto nevidím důvod nazvat je jinak než tím ošklivým slovem (srance). Vy si totiž jako lhář seriózní zdvořilé zacházení nezasloužíte.
Registered user M 
06.04.2006 (22:46)  
1) myslel jsem to tak, ze by to proste odlehcilo pokladnam, neda se tim nic zkazit a kdyby byly na kartu, tak to urychli i dobu placeni
2) cesta z julcu trva DESET minut. Proste 10...
http://pokora-mhd.wz.cz/zastjr.php?id=8.1.9.6098
3) jestli je to 20 metru nevim, mozna jo, ale vim jiste, ze je to hodne dlouhych 20 metru. Na podzemni garaze pro pul Brna mista malo, na parkovani u nadrazi mista habakuk
4) jako jo, beru, nerikam, ze to neni problem a ze to neobtezuje. Jen ale rikam, ze to neni chyba polohy nadrazi
Registered user milan 
06.04.2006 (22:06)  
M: Omlouvám se,ale musím reagovat.
1) nějak jsem nepochopil ty vaše automaty
2) cesta z julca trvá pět minut,max.šest...(deset minut tak od Zetoru)! (vlhká-masná-životského-geislerova-stejskalova-krásného)
3) mezi nádražím a tescem je pokud se nemýlím tak 20m (jestli myslíte tu terasu nahoře, tak to je podle mne už tesco- místo tam prostě není
4) cst. toho hlaseni - me neslo o to, ze to nikdo nerekne,ale ze se deje naprosto bezne, ze dojdu 15 minut pred odjezdem a na te tabuli je nast. x a o deset minut pozdeji je tam y. To nemá s rozhlasem nic společného
Registered user M 
06.04.2006 (19:11)  
Jinak jeste k tomu, ze 80% Brnanu v podstate podporuje odsun nadrazi (trebaze v referendu byl vysledek presne opacny):
Na krku mame volby. ODS ma preference 30%, CSSD 25%, KDU 10%, Unie nic. K volbach chce jit nejakych 50%. Protoze ti, kdo v volbam nejdou - jak uz vime:) - podporuji status quo, tak pravdive a nezkreslene vysledky jsou:
ODS 15%, stavajici koalice: 65%. Takze sorry Miro, cisla mluvi jasne, u Vltavy bude mit i nadale kancl Jirka...

PS: Vyhru ODS plne respektuji (byt skripu zubama), jen jsem chtel ukazat na tu zajimavou hru cisel, kterak z jasneho viteze lze udelat jasneho porazeneho a to jen vhodne upravenym a prekroucenym vysledkem...
Registered user M 
06.04.2006 (18:27)  
80%
Registered user M 
06.04.2006 (18:27)  
Na tech 75% neni demagogickeho nic, cira demagogie je ta interpretace (stejne jako mych 96,5% v pripade opacne otazky)...
Registered user M 
06.04.2006 (18:20)  
Tenzor - O vysledku referenda je tezke se bavit, kazdy vysledek interpretuje jinak. Docela mne fascinuje, ze dokazete napsat 80% je to jedno (to nerozporuji) nebo ho presouvat chce. Pokud by otazka byla polozena jinak, tak by k referendum prisel naprosto stejny pocet lidi (nikdo mi nikdy nevymluvi, ze to tak neni, ale ani 2x vyssi ucast by neznamenala zmenu ve vysledku – a to je treba nutno podotknout, ze tato ucast by byla na urovni “nejzajimavejsich”, tedy parlamentnich voleb) a vysledek by byl, ze 96,5% (!) lidi nadrazi presouvat nechce nebo je jim to jedno. Vsechno je postavene pouze a jenom na te otazce, ktera byla jeste blbejsi nez vetsina ceskych zakonu...

Kdyz se dva hadaji, tak treti otevre Infomapu a zacne merit... Usek od rozdvojeni o byvalyho AAA Auto po spojeni s trasou 250 je dlouhy 4,8 km. Do spojeni s trati 300 to jsou kilometry tri. Tak se kluci dohodnite:)

Je pro DOJIZDEJICI (zamerne to pisi velkymi pismeny) dulezita a podstatna blizko autobusoveho a vlakoveho nadrazi?


Milan – ty nevyhody, o kterych pisete se ale daji napravit vhodnou rekonstrukci. Polohu odsunuteho nadrazi vylepsit nelze... Na druhe strane nadrazi je mista dost a dost. Jenze to by nekdo musel udelat schody na nastupiste i z druhe strany... Zbavit se Tamanu prodavajicich hadry tim, ze odsunu nadrazi, tak tomu rikam, kdyz nemuze Mohamad k hore, tak musi hora k Mohamadovi... A snad mi nebudete tvrdit, ze mista je mezi Tescem a nadrazim malo... Zbytek jsem uz napsal (mimochodem, kolik je listkovych automatu na nadrazi celkem a je alespon jeden z nich na kartu? – je tohle opravdu chyba nadrazi a jeho polohy? Do stejne kategorie patri i to, ze nikdo neohlasi zmenu nastupiste). Nerikam, ze to neni problem. Ta ohorelina naproti nadrazi me vylozene sere, stejne jako pet let rozkopane Namesti Svobody, ale oboji je projevem naproste debility nasich radnich. Pokud budou tvdit, ze s nim nemuzou nic delat, tak ja vim, ze "chcou" prebije "nemuzou". Ale jako jasne - do Barcelony lide jezdi divat se na rozestavenej kostelik, do Brna budou jezdit na rozkopany centrum (mimochodem - hypoteticky rozhovor dvou cizincu: 1.: Tak jsem ti byl v Brne a nebylo to tam uplne spatny. 2.: Jo, ja tam byl pred lety, ale bylo to tam cely rozkopany. 1.: Hm, to je divny, ja tam byl minuly tyden a taky to bylo rozkopany. 2.: Hm, to je, ti Brnaci jsou ale kreteni...)
Cesta salinou z Julca trva minut deset, ale jinak pohoda, lisime se jen o pet minut:)


Michal Janko – ne, lipu opravdu nepouziva kazdy (dokonce ani mistni ne), jen je symbolem vesnice, jinak je na navsi uplne na prd, protoze pres ni maji ridici spatny vyhled z auta. Takze bude nejlepsi ji pokacet, protoze projizdejicim vadi...
Jinak na zaver: podzemni varianta by se mi ale libila take (pokud by tam teda nenatekla voda pri tech povodni, co Brnu hrozi:-)))
  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko