..: Zrušení zakázky na odstavné nádraží v Brně :..

infoBrno - Miliardový přesun nádraží v Brně a přestavbu železničních tratí ve městě provází první komplikace. Antimonopolní úřad zrušil jednu z veřejných zakázek v hodnotě 45 mil. korun týkající se projektu výstavby odstavného nádraží, které mělo sloužit jako technické zázemí pro novou stavbu. Bylo první částí celého projektu, kde se mělo začít stavět. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže nyní výběrové řízení (na projekt a stavební dozor) odstavných prostor zrušil a SŽDC, která řízení vypsala, nařídil výběr firmy zopakovat.

Správa podle antimonopolního úřadu nestanovila správně podmínky při výběru vítězné firmy. Původní termín veřejného projednání projektu hovořil o polovině května, nový termín je stanoven na konec července.

Podle harmonogramu stavebních prací - zveřejněných na stránkách města Brna - má začít výstavba první části odstavného nádraží letos v listopadu a má být dokončena v roce 2008. Na stavbu odstavného nádraží s rozpočtem přes osm set milionů korun mají pak navazovat další práce. Celkem má stěhování nádraží a přestavba železničních tratí stát více jak 24 miliard korun.

Projekt ale stále vyvolává spory a není jasné, jak bude celý financovaný. Z městského rozpočtu by na něj mělo jít přes tři miliardy korun, z nichž se zaplatí za stavbu městské infrastruktury. Miliardu dá kraj. Téměř o polovinu peněz budou politici žádat Evropskou unii, zbytek by měl doplatit státní Fond dopravní infrastruktury. Zastánci přesunu nádraží tvrdí, že jde o nutnost. Staré nádraží v centru už nestačí stále se zvyšujícímu provozu. Odpůrci celý projekt označují za megalomanský, podle nich jde výrazně levněji rekonstruovat stávající nádraží.

Zdroj : Aktuálně.cz (celý článek a anketa)


Jiří Hovorka Poslat mail autorovi | 6.4.2006 (7:07)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
06.04.2006 (10:47)  
Otevrit v patek odpoledne vsechny pokladny, udelat automaty (a poradnej vstup) od Tesca a je po problemech.

Ptakoviny, ze na starem nadru jsou bezdomovci (a na novem peknem stopro nebudou) neresim
registrovaný uživatel tenzor 
06.04.2006 (10:42)  
Stará paní: s tím co píšete nesouhlasím. Podle mne je nesmysl naopak rekonstrukce nádraží, vzhledem k zástavbě a dalším mnoha omezujícím podmínkám není možné stávající nádraží rekonstruovat tak, aby bylo moderní a dostatečnou kapacitou - a už vůbec ne za částku výrazně nižší, než bude stát postavení nádraží nového. Navíc přestavování za stávajícího provozu by znamenalo značné potíže, ne-li přímo kolaps vlakové dopravy v Brně na dalších 20 let, což by městu rozhodně nepomohlo. Věta o nulové komunikaci s veřejností je přinejmenším úsměvná, dobře si pamatuji, když začal probíhat projekt modernizace ŽUB a diskutovalo se o tom, jestli bude lepší nádraží přestavět nebo postavit nové a pokud ano, kde - vyjádřit se mohl každý, ale brňáky to nezajímalo, dokud se nerozhodlo o odsunu, média o tom začala mluvit a lidi, kteří přišli o zisk z možné rekonstrukce začali lobovat. Aby nedošlo k omylu, myslím si, že brněnští radní jsou a vždycky byli spolek pěkných parchantů, ale rozhodnutí o přesunu nádraží je IMHO správné a nedej bože aby si "vox populi" Brna (který mimochodem vůbec nebere žádné ohledy na lidi kteří do Brna denně dojíždějí) prosadil své.
S těmi povodněmi a 9ti miliardami je to natolik přehnané, že radši nebudu komentovat. Jenom se zeptám, kolikrát ta záplavová oblast byla pod vodou?
registrovaný uživatel M 
06.04.2006 (10:41)  
No, moment...
Trat od Herspic jde pres Svratku, pak kolem Uhelne a po 700 metrech je soucasne nadrazi.
Odsunute nadrazi je po proudu reky taky nakych 700 metru. Jako beru, ze i Svratka tece dolu, ale zadne extra vodopady ani pereje tam nejsou, takze moc velke klesani tam nebude a ten nasep kolem Uhelne mi taky neprijde zrovna do kopce... Plus odsunute nadrazi ma byt na nakym supernaspu.
Takze "sorry", ale vuci tem az 10 metrum mam mirny odpor:)
registrovaný uživatel Pajoš 
06.04.2006 (10:41)  
Celé je to pitomost! Nádraží v Brně je perfektně fungující věc. Dovolím si říst, že přestupy na osttní MHD jsou zde lepší než třeba v Praze. Trochu to opravit a zmodernizovat a finito :-)
06.04.2006 (10:06)  
Samozřejmě nevím přesně o kolik, ale když budu počítat úroveň kolejí (ne podchodů), tak to bude k deseti výškovým metrům.

V Brně povodně nebyly jen proto, že nás už podvakráte podržela Vírská přehrada. V roce 1997 jen náhodou, byla kvůli čemusi z poloviny vypuštěná. Až to jednou doteče do Brna, nebude železnice poslední fungující dopravou, ale první nefungující (vlaky budou Brnem projíždět bez možnosti nástupu).
registrovaný uživatel M 
06.04.2006 (9:55)  
Toz takto:-)
Brno je mesto (pokud jsme mesto:-) s dusi zdravou, ty panaky na radnici bych do toho moc netahal.
V podstate se vsim souhlas, az na ty povodne. Jako ne, ze by se to stat nemohlo (i kdyz povodne jsou tak nak porad na "proflaknutych" mistech a i kdyz Svitava vypadala par dni "rozbourene", tak oproti jinym kolegynim to byl asi porad potucek - nastesti), ale zase zrovna tohle bych moc neprehanel. Krome toho - o kolik niz je Zvonarka nez vlakove nadrazi?
06.04.2006 (9:27)  
Brněnská radnice zpackala co mohla. I kdybych odhlédl od toho, že odsouvat nádraží je nesmysl a celý projekt je kuriózní, tak jednání magistrátu bylo ve většině ohledů trestuhodně amatérské, hloupé a zmatené, jako kdyby se po dvaceti letech hibernace probudil Lubomír Štrougal a celé to řídil.

Když byl projekt poprvé vážně představen, byla na naulové úrovni komunikace s veřejností. Až dodatečně, často na nátlak odpůrců přesunu, byla řešena MHD, protipovodňová opatření, zastřešení nástupšť (!), průjezd nákladů (dosud nedořešeno) a další věci. Přitom na většinu z těchto věcí zatím nejsou vyčleněny peníze ani v oněch fiktivních 24 miliardách. Některé položky (například jedna miliarda, kterou slíbil JM kraj) již mají naplánováno dvojí využití. Na protipovodňové bariéry zatím prachy nejsou vůbec, mají prý stát 9 miliard (nádraží totiž bude v záplavové zóně), a i když budou bariéry fungovat, bude při povodních nové nádraží nepoužitelné (nebude jak se na něj dostat).

Suma sumarum, pochybná technokratická investiční stavba, jakási hladová zeď, která má do regionu za každou cenu přinést co nejvíc peněz. Hodit přes palubu železnici se mnohým radním zdá jako dobrá cena. Ostudná je ona nepokrytě propagovaná salámová metoda, kdy se musí co nejdříve prostavět co nejvíc peněz, aby pak šlo vydírat nejrůznější veřejné zdroje.

Někdejší ústavní soudce Cepl při odchodu z Brna prohlásil v rozhovoru pro MfD, že Brno je město s nemocnou duší a že radnice je zcela ovládána stavebními firmami (v jejichž představenstvech radní často sedí). To možná ještě netušil, jak přesná budou jeho slova ve světle současných událostí.
registrovaný uživatel Drapa  mail  
06.04.2006 (7:28)  
to se dalo čekat, že budou komplikace...
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko