Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Praha - V prosinci se mají rozjet první soukromé rychlíky, ale dosud není jasné, kterou firmu stát na koleje pustí a za jakých podmínek. Ministerstvo dopravy se už přes půl roku nemůže o dvou zkušebních tratích rozhodnout.Už na podzim vypsalo ministerstvo výběrové řízení na dopravce, kteří budou vozit lidi mezi Libercem a Pardubicemi a Plzní a Mostem. Soutěž není dodnes uzavřená.
Ministerstvo vede s dopravci jednání. Vyzvalo je, aby vylepšili svou nabídku. Jasno o vítězi má být v květnu.
Podle ministra Šimonovského získala nejvíce bodů nabídka soukromé firmy, která chce vozit lidi úplně novými soupravami. Problém je ale v tom, že by to stálo více než dvakrát tolik, než nabízejí České dráhy. Ty nabídly nízkou cenu, ale i nízkou kvalitu.
Ve hře jsou peníze, které stát zaplatí na dotacích, a také komfort cestujících. Za něj by muselo ministerstvo připlatit.
Soukromým dopravcům se zpoždění nelíbí. Pokud by vyhráli, měli by problém stihnout nakoupit nové soupravy, přijmout a vyškolit zaměstnance či uzavřít všechny smlouvy. Mimo ČD se o zakázku ucházejí společnosti Viamont a Connex.
Přijdou další tratě
Soutěže na provozování vlaků chce ministerstvo vyzkoušet nejprve na dvou tratích, pak uvažuje o dalších, spíše delších trasách přes větší území.
I přes potíže s prvním výběrovým řízením má takový postup prý první výsledky. České dráhy na zmiňovaných tratích už nabídly podstatně nižší cenu než dosud.
Jde o velký byznys, stát i kraje rozdělí na dotování ztrát dopravcům ročně miliardy korun. Hlavně soukromí dopravci to však kritizují s tím, že se peníze rozdělují neprůhledně. ČD mají díky nízkým cenám a použití starých, i když často modernizovaných souprav velkou šanci na tratích zůstat i nadále. Například v Libereckém kraji podle dobře informovaných zdrojů v soutěži na tři regionální tratě zřejmě zvítězí. Soukromí dopravci už dříve označili nízké nabídky Českých drah za nereálné, ale to dráhy odmítají.Vybrat železniční firmy, které budou provozovat vlaky, se zatím odhodlali radní jen ve dvou krajích: Libereckém a Karlovarském. Měly by to udělat všechny kraje, je to cesta, jak zjistit, co doprava skutečně stojí. Bez soutěže není žádná snaha o zlepšení služeb.
Zdroj : iDnes.cz
JRtrain
| 15.4.2006 (16:02)
| 15.4.2006 (16:02)Související zprávy

18.04.2006 (19:10)
Dobry... Letim z Bratislavy do Frankfurt a z Frankfurtu do nevimkam. Prvni letadlo ma zpozdeni. Pocka druhe letadlo? Dostanu nejakou nahradu? ANI OMYLEM a to i v pripade stejne spolecnosti...
Takze nalinkovane je to pekne, ale tam to s vysokou pravdepodobnosti i konci...
Takze nalinkovane je to pekne, ale tam to s vysokou pravdepodobnosti i konci...
18.04.2006 (17:13)
Zpoždění - v případě nějakého prestižnějšího dopravce - by měl pomocí smluv tento dopravce, jehož vlak má zpoždění, zajistit, aby cestující takového vlaku přepravil jiný dopravce na základě platného jízdního dokladu a aby dopravce uhradil jízdné. Vlak, který v důsledku ujel - dopravci bude zaplacen pouze storno poplatek (bude-li ho podle přepr. řádu požadovat) a zbytek jízdného se navrátí pomocí reklamace cestujícímu. - teď sem se trochu zamotal, takže teď ještě uvedu na pravou míru kdo co by platil:
1) Cestující si zakoupí jízdenku
2) Vlak bude mít zpoždění. Cestující využije na základě smluv dopravců jiného vhodného spoje, na který si zakoupí zvlášť jízdenku, kterou zaplatí.
3)V cílové stanici podá reklamační přihlášku adresovanou dopravci, jehož vlak byl zpožděný.
4) Po vyřízení dopravcem ve stanovené lhůtě bude cestujícímu navráceno celé jízdné, které zaplatil za náhradní vlak (pouze pokud si cestující nezakoupí vyšší kvalitu než-li původně, pak mu bude zaplaceno jen část jízdného v obdobné kvalitě přepravy a zbytek hradí sám; tzn. měl-li cestující zakoupenou jízdenku do druhé třídy a v náhradním vlaku pojede třídou první, dopravce mu proplatí jízdné pouze do druhé třídy, které by v náhradním vlaku zaplatil)
5) Dopravce, jehož vlak byl zpožděný, uhradí dopravci, na který měl cestující původně zakoupenou jízdenku a jehož vlak z důvodu zpoždění nevyužil, storno poplatek, vyžaduje-li to dopravce.
*******
Řešení druhého problému je stejné. Případné detaily závisí na smlouvách mezi dopravci stanovené pak jejich přepravním řádem.
***********
V případě, že neexistuje žádný vhodný náhradní spoj za určitou dobu (podle přepr. řádu dopravce), bude dopravce povinnen zajistit buď náhradní dopravu sám a nebo poskytnou cestujícímu ubytování a stravu.
Tyto postupy by ale nebyly povinné v případš, že dopravce v přepravním řádu tyto postupy popře. Pak už je ale na cestujícím, jestli služeb takového dopravce využije, či nikoliv.
1) Cestující si zakoupí jízdenku
2) Vlak bude mít zpoždění. Cestující využije na základě smluv dopravců jiného vhodného spoje, na který si zakoupí zvlášť jízdenku, kterou zaplatí.
3)V cílové stanici podá reklamační přihlášku adresovanou dopravci, jehož vlak byl zpožděný.
4) Po vyřízení dopravcem ve stanovené lhůtě bude cestujícímu navráceno celé jízdné, které zaplatil za náhradní vlak (pouze pokud si cestující nezakoupí vyšší kvalitu než-li původně, pak mu bude zaplaceno jen část jízdného v obdobné kvalitě přepravy a zbytek hradí sám; tzn. měl-li cestující zakoupenou jízdenku do druhé třídy a v náhradním vlaku pojede třídou první, dopravce mu proplatí jízdné pouze do druhé třídy, které by v náhradním vlaku zaplatil)
5) Dopravce, jehož vlak byl zpožděný, uhradí dopravci, na který měl cestující původně zakoupenou jízdenku a jehož vlak z důvodu zpoždění nevyužil, storno poplatek, vyžaduje-li to dopravce.
*******
Řešení druhého problému je stejné. Případné detaily závisí na smlouvách mezi dopravci stanovené pak jejich přepravním řádem.
***********
V případě, že neexistuje žádný vhodný náhradní spoj za určitou dobu (podle přepr. řádu dopravce), bude dopravce povinnen zajistit buď náhradní dopravu sám a nebo poskytnou cestujícímu ubytování a stravu.
Tyto postupy by ale nebyly povinné v případš, že dopravce v přepravním řádu tyto postupy popře. Pak už je ale na cestujícím, jestli služeb takového dopravce využije, či nikoliv.
18.04.2006 (15:52)
Mimochodem, uvazoval zde nekdo, jak se zachovat pri zpozdeni, kdyz cestujicimu ujede pripojny vlak a dalsi vhodny provozuje jiny dopravce? Jak resit pripadne "prepravte cestujiciho bez doplatku oklikou" vydavane v soucasne dobe vypravcim?
17.04.2006 (10:18)
Zrovna žabotlamy jsou v dílnách každou chvíli - nebudou se dělat jen GENERÁLNÍ opravy, ale drobné ano, jinak by nebylo s čím jezdit, ono neni někdy už teď. A pro zajímavost, když je třeba na rychloměru opravit čas, musí jít vlak do dílny.
17.04.2006 (1:00)
...samozřejmě až na to, že by se řvalo o přílivu odporného zahraničního kapitálu, fuuj! :)
17.04.2006 (0:59)
Zikmund: 60 let? To se tuším týká jenom žabotlamů, u kterých někdo usoudil že už se nevyplatí záplatovat. Na bankovní půjčky ap. dosáhnou ČD mnohem lépe než soukromníci (jistota "státního podniku"). Pokud by to dělaly stejným systémem (smlouva o smlouvě budoucí v případě výhry VŘ ap.), neměly by problém...
16.04.2006 (22:52)
Jasne, Cesi jsou flakaci nejvetsi, narozdil treba od Francouzu, kteri drou jak mezci cely pracovni tyden delky zenske debaty o nakupovani...
16.04.2006 (21:16)
No s těma dílnama je to dost přitažené za vlasy, asi bych uvedl, že na znečné úpravy a modernizaci, které ještě dělají v dílnách, jinak je tam, všechno každou chvíli, hlavně hnací vozidla - jiná stránka ale je, jestli se na něm něco udělá, obvykle práce, která když se udělá průměrně, tak by trvala 15 minut, tak v našich dílnách trvá v lepšim případě půl dne - a proč? Protože zaměstnanci dílem mají nejdřív oběd, pak odpolední siestu, potom je čas na kávu no a pak zbude 15 minut a jde se domu přeci :)) A po ránu se musí dospávat a odpočívat.
16.04.2006 (20:57)
Návrhy na zakoupení nových vozidel jsou nesmírně zajímavé, ovšem chybí jim jedno – uvést odkud mají ČD na ta nová vozidla vzít peníze.
Objem finančních prostředků, který jde do údržby kolejových vozidel je takový, že např. v DKV Praha se jedno vozidlo (lokomotiva / motorový vůz / osobní vůz) dostane do dílen 1x za 60 let !!!!!
Vzít si úvěr na podnikatelský plán je sice možné, ale pouze za předpokladu, že MD uzavře smlouvu s ČD na nějakých 10 let, aby zaručené přijmy z této smlouvy tvořily bankovní garanci poskytnutého úvěru …
Je MD ochotno uzavřit smlouvu na 10 let s pevně stanovenou finanční částkou s "inflační doložkou" ? To se nakonec týká jakéhokoli dopravce, nejen ČD.
Objem finančních prostředků, který jde do údržby kolejových vozidel je takový, že např. v DKV Praha se jedno vozidlo (lokomotiva / motorový vůz / osobní vůz) dostane do dílen 1x za 60 let !!!!!
Vzít si úvěr na podnikatelský plán je sice možné, ale pouze za předpokladu, že MD uzavře smlouvu s ČD na nějakých 10 let, aby zaručené přijmy z této smlouvy tvořily bankovní garanci poskytnutého úvěru …
Je MD ochotno uzavřit smlouvu na 10 let s pevně stanovenou finanční částkou s "inflační doložkou" ? To se nakonec týká jakéhokoli dopravce, nejen ČD.
16.04.2006 (16:42)
WEBe-reaguji zhruba na toto:1)
qik-qak-anebo ať ČD nakoupí pár desítek desir a bude hotovo... místo několika šrotů 814, 854 a podobných nedávno obnovených vykopávek...
Twix-Z mně neznámých důvodů ČD sotva plánují Desira nakoupit, ačkoliv se vyrábějí velkosériově, tedy relativně levně, a jsou u nás schválená - víme jak si je pořizují Bulhaři i Rumuni.
Objasnění-raději 3x 814 než za stejné peníze 1x Desiro
Lokálky D3-protože jsou ve strašném stavu (včera-Teplice-Lovosice-Libochovice, vše po lokálkách). Trasa Liberec-Pardubice je na tom možná lépe, ale určitě by tam nějakou tou modernisací a údržbou nepohrdli, když se tam budou 140kou prohánět ty německé motoráky.
2)Prokopání tunelu z Prahy do Budějovic za 20GKč-zmínka o této zhovadilosti zde ve zprávách proběhla někdy tento týden. Předpokládám že by se našlo nějaké rozumější využití výše uvedených prostředků (viz.např bod 1).
qik-qak-anebo ať ČD nakoupí pár desítek desir a bude hotovo... místo několika šrotů 814, 854 a podobných nedávno obnovených vykopávek...
Twix-Z mně neznámých důvodů ČD sotva plánují Desira nakoupit, ačkoliv se vyrábějí velkosériově, tedy relativně levně, a jsou u nás schválená - víme jak si je pořizují Bulhaři i Rumuni.
Objasnění-raději 3x 814 než za stejné peníze 1x Desiro
Lokálky D3-protože jsou ve strašném stavu (včera-Teplice-Lovosice-Libochovice, vše po lokálkách). Trasa Liberec-Pardubice je na tom možná lépe, ale určitě by tam nějakou tou modernisací a údržbou nepohrdli, když se tam budou 140kou prohánět ty německé motoráky.
2)Prokopání tunelu z Prahy do Budějovic za 20GKč-zmínka o této zhovadilosti zde ve zprávách proběhla někdy tento týden. Předpokládám že by se našlo nějaké rozumější využití výše uvedených prostředků (viz.např bod 1).
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko










