..: Soukromé rychlíky nabírají zpoždění :..
Motorový vůz ř.854Praha - V prosinci se mají rozjet první soukromé rychlíky, ale dosud není jasné, kterou firmu stát na koleje pustí a za jakých podmínek. Ministerstvo dopravy se už přes půl roku nemůže o dvou zkušebních tratích rozhodnout.
Už na podzim vypsalo ministerstvo výběrové řízení na dopravce, kteří budou vozit lidi mezi Libercem a Pardubicemi a Plzní a Mostem. Soutěž není dodnes uzavřená.
Ministerstvo vede s dopravci jednání. Vyzvalo je, aby vylepšili svou nabídku. Jasno o vítězi má být v květnu.
Podle ministra Šimonovského získala nejvíce bodů nabídka soukromé firmy, která chce vozit lidi úplně novými soupravami. Problém je ale v tom, že by to stálo více než dvakrát tolik, než nabízejí České dráhy. Ty nabídly nízkou cenu, ale i nízkou kvalitu.
Ve hře jsou peníze, které stát zaplatí na dotacích, a také komfort cestujících. Za něj by muselo ministerstvo připlatit.

Soukromým dopravcům se zpoždění nelíbí. Pokud by vyhráli, měli by problém stihnout nakoupit nové soupravy, přijmout a vyškolit zaměstnance či uzavřít všechny smlouvy. Mimo ČD se o zakázku ucházejí společnosti Viamont a Connex.

Přijdou další tratě
Soutěže na provozování vlaků chce ministerstvo vyzkoušet nejprve na dvou tratích, pak uvažuje o dalších, spíše delších trasách přes větší území.
I přes potíže s prvním výběrovým řízením má takový postup prý první výsledky. České dráhy na zmiňovaných tratích už nabídly podstatně nižší cenu než dosud.
Desiro Vogtlandbahn Jde o velký byznys, stát i kraje rozdělí na dotování ztrát dopravcům ročně miliardy korun. Hlavně soukromí dopravci to však kritizují s tím, že se peníze rozdělují neprůhledně. ČD mají díky nízkým cenám a použití starých, i když často modernizovaných souprav velkou šanci na tratích zůstat i nadále. Například v Libereckém kraji podle dobře informovaných zdrojů v soutěži na tři regionální tratě zřejmě zvítězí. Soukromí dopravci už dříve označili nízké nabídky Českých drah za nereálné, ale to dráhy odmítají.

Vybrat železniční firmy, které budou provozovat vlaky, se zatím odhodlali radní jen ve dvou krajích: Libereckém a Karlovarském. Měly by to udělat všechny kraje, je to cesta, jak zjistit, co doprava skutečně stojí. Bez soutěže není žádná snaha o zlepšení služeb.

Zdroj : iDnes.cz

JRtrain Poslat mail autorovi | 15.4.2006 (16:02)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
15.04.2006 (22:23)  
Filip Bouska - jako jo, proc ne, ale potom bude potreba na delsi vzdalenost tech 5 listku, jak se to komusi nelibilo a hlavne nevim, kdo zaruci, ze to bude navazovat. Zivot je otazka priorit:-)
registrovaný uživatel fil 
15.04.2006 (21:41)  
České dráhy mohou nabízet nízké ceny, lépe řečeno dupingové, protože ztrátu vykryjí ze zisků nákladní dopravy. Až vznikne samostatné ČD-Cargo, tak bude situace úplně jiná. Možná, že by stálo za přemýšlení, proč v ČR stále ČD-Cargo není samostatné, například jako dcera. To už by bylo křížové financování nemožné Odpověď je nasnadě. Pro a.s. ČD je naprosto nestravitelné, že by se na síti SŽDC, obrazně řečeno, roztahovali jiní přepravci v osobní dopravě. Když to jde v Maďarsku nebo v Polsku, tak proč by to nemělo jít v Čechcách. Jen to musí vzít do rukou lidé s moderními názory a ti se musí dostat na místa, kde se o tom rozhoduje. j.fil
registrovaný uživatel Web 
15.04.2006 (19:56)  
Bouška: SDC je ČD, myslel jste zřejmě SŽDC. To by bylo správné, ovšem stejnak by to nemohlo být jako s busem (kapacita tratí). Podle mě by ministerstvo mělo pustit soukromníky už jen proto, že si tím začne pěstovat konkurenci, což se mu v budoucnosti jistě bohatě vyplatí...

240: Chystat se nestačí, na to už je kapánek pozdě. Cena by byla minimálně srovnatelná, či vyšší než Desiro (malosériovost, vývoj, ...) problémy mnohem větší (DTTO)...

15.04.2006 (19:34)  
A nechystá se nějaká čeká lokomotivka/vagonka navrhnout nástupce 842/843 - nízkopodlažní, s podobnými technickými parametry jako VT 642/Desiro/?
15.04.2006 (19:06)  
Ono v tomhle státě je všechno vzhůru nohama a s hlavou zaraženou do zemně, nebo spíš v písku.
Ať jsou s těma dohadama do háje, Úplně nejlepší by totiž bylo, kdyby řízení provozu nepatřilo pod ČD, ale pod SDC a ČD by zůstaly pouze a jen jako dopravce. A pak se to dá jednpduše udělat jako to mají autobusy a letadla. Ať si do jedný destinace jezdí třeba 5 dopravců za jakou chtěj cenu a s jakoukoli kvalitou a bude na cestujícím, co si vybere. A bylo by po dohadech a utopených penězích za vypisování soutěží a s tím spojených kravin...
15.04.2006 (18:59)  
oprava (omylem jsem to odeslal): V předposledním řádku má být "Když oni, tak proč my ne?"
15.04.2006 (18:59)  
Z mně neznámých důvodů ČD sotva plánují Desira nakoupit, ačkoliv se vyrábějí velkosériově, tedy relativně levně, a jsou u nás schválená - víme jak si je pořizují Bulhaři i Rumuni.

Odcituju stručně vyjádření přednosty Liberce (otištěné v Železničním magazínu) na otázku, jestli výběrové řízení (na tratě 034-036) není vzhledem k požadované nízkopodlažnosti pro ČD poněkud diskriminující: "Ano, tyto požadavky jsou směřovány na vozidla typu Desiro, která jsou MOŽNÁ spolehlivá, nicméně poměrně drahá a ČD je ve vozovém parku MOMENTÁLNĚ nemají. Pokud by je ČD přesto v počtu minimálně potřebných čtyř kusů nakoupily, ozvalo by se dalších 13 krajů: "Když oni, NE?""... Haló, České dráhy, vstávejte a začněte podnikat!
registrovaný uživatel Afgy  mail  
15.04.2006 (18:29)  
Jak znám tenhle stát, tak než mezi Pardubicema a Libercem bude jezdit jiný dopravce než ČD, tak já budu mít už fousatý děti...
registrovaný uživatel qik-qak  mail  
15.04.2006 (17:10)  
anebo ať ČD nakoupí pár desítek desir a bude hotovo... místo několika šrotů 814, 854 a podobných nedávno obnovených vykopávek...
15.04.2006 (17:09)  
A nevíte někdo kolik by chtěl Connex po cestujících za trasu Liberec-Pardubice?Četl jsem(myslím v ŽM),že to nebude zrovna málo.

No nevím,kdybych si měl vybrat,tak radši pojedu 854(nebo Btn) než v desiru(za ty prachy).
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko