Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Praha - V prosinci se mají rozjet první soukromé rychlíky, ale dosud není jasné, kterou firmu stát na koleje pustí a za jakých podmínek. Ministerstvo dopravy se už přes půl roku nemůže o dvou zkušebních tratích rozhodnout.Už na podzim vypsalo ministerstvo výběrové řízení na dopravce, kteří budou vozit lidi mezi Libercem a Pardubicemi a Plzní a Mostem. Soutěž není dodnes uzavřená.
Ministerstvo vede s dopravci jednání. Vyzvalo je, aby vylepšili svou nabídku. Jasno o vítězi má být v květnu.
Podle ministra Šimonovského získala nejvíce bodů nabídka soukromé firmy, která chce vozit lidi úplně novými soupravami. Problém je ale v tom, že by to stálo více než dvakrát tolik, než nabízejí České dráhy. Ty nabídly nízkou cenu, ale i nízkou kvalitu.
Ve hře jsou peníze, které stát zaplatí na dotacích, a také komfort cestujících. Za něj by muselo ministerstvo připlatit.
Soukromým dopravcům se zpoždění nelíbí. Pokud by vyhráli, měli by problém stihnout nakoupit nové soupravy, přijmout a vyškolit zaměstnance či uzavřít všechny smlouvy. Mimo ČD se o zakázku ucházejí společnosti Viamont a Connex.
Přijdou další tratě
Soutěže na provozování vlaků chce ministerstvo vyzkoušet nejprve na dvou tratích, pak uvažuje o dalších, spíše delších trasách přes větší území.
I přes potíže s prvním výběrovým řízením má takový postup prý první výsledky. České dráhy na zmiňovaných tratích už nabídly podstatně nižší cenu než dosud.
Jde o velký byznys, stát i kraje rozdělí na dotování ztrát dopravcům ročně miliardy korun. Hlavně soukromí dopravci to však kritizují s tím, že se peníze rozdělují neprůhledně. ČD mají díky nízkým cenám a použití starých, i když často modernizovaných souprav velkou šanci na tratích zůstat i nadále. Například v Libereckém kraji podle dobře informovaných zdrojů v soutěži na tři regionální tratě zřejmě zvítězí. Soukromí dopravci už dříve označili nízké nabídky Českých drah za nereálné, ale to dráhy odmítají.Vybrat železniční firmy, které budou provozovat vlaky, se zatím odhodlali radní jen ve dvou krajích: Libereckém a Karlovarském. Měly by to udělat všechny kraje, je to cesta, jak zjistit, co doprava skutečně stojí. Bez soutěže není žádná snaha o zlepšení služeb.
Zdroj : iDnes.cz
JRtrain
| 15.4.2006 (16:02)
| 15.4.2006 (16:02)Súvisiace správy

16.04.2006 (16:05)
Glagol: Není mi jasná pouze myšlenka a adresát příspěvku :) Co má lokálka s D3 společného s Lib-Pce a co mají blábolilové společného s námi? :)
16.04.2006 (15:19)
WEBe, co je na těch mých dvou větách tak složitého, že ti nebere?
16.04.2006 (15:14)
Bertovec: Stanice mohou přejít také pod SŽDC a pokladní s nimi. Tržby se pak rozdělí mezi dopravce. Dopravci by si také mohli zvolit, zda tuto pokladní za poplatek využijí, nebo budou prodávat lístky ve vozech.
milan: Na jednu cestu budete pravděpodobně potřebovat často jen jednu jízdenku, protože dopravce se nebude muset omezovat jednou tratí, ale bude moci nabídnout přímé spojení po více tratích, namátkou třeba Vlašim - Praha, bez přestupu. A pokud by přece jen jeden dopravce nestačil, mohla by ona pokladní (nebo automat) SŽDC vystavit přímou jízdenku, platba by byla rozdělena mezi dopravce, nejlépe v rámci integrovaného systému.
milan: Na jednu cestu budete pravděpodobně potřebovat často jen jednu jízdenku, protože dopravce se nebude muset omezovat jednou tratí, ale bude moci nabídnout přímé spojení po více tratích, namátkou třeba Vlašim - Praha, bez přestupu. A pokud by přece jen jeden dopravce nestačil, mohla by ona pokladní (nebo automat) SŽDC vystavit přímou jízdenku, platba by byla rozdělena mezi dopravce, nejlépe v rámci integrovaného systému.
16.04.2006 (13:26)
Glagol: ????
16.04.2006 (13:19)
Všem těm salóním blábolilů doporučuji se svézt na nějaké lokálce D3. Možná by svůj vztah k 814 značně přehodnotili a obecně i k dalším prioritám.
O debilitách typu "Metro Praha-Beroun" ani nehovořím.
O debilitách typu "Metro Praha-Beroun" ani nehovořím.
16.04.2006 (11:04)
WEB: Jj, vypadlo písmenko a vzešlo z toho něco úplně jiného :))
Nemyslel jsem to doslova, ale jen princip by byl velmi podobný, spíš jako ty letadla.
M a Bertovec: No to by se samozřejmě muselo všechno podložit dohodami a smlouvami a v dnešní době pořítačů by nebyl problém všechny dopravce začlenit pod jednu "střechu" a pak v počítači zvolím dopravce XY a vyjedu potřebné informace o spojení atd atd.
A při prodeji jízdenky se to dá "naházet" na jeden "lístek" - bude trochu obsáhlejší, ale šlo by to - v regionální dopravě by se muselo využívat integrovaných systémů a v dálkové se budou jízdenky prodávat na určitý spoj rovnou s místenkou (nebo si je cestující koupí až ve vlaku v libovolném spoji u pověřeného zaměstnance, pak bude mít jízdenek třeba 20). Ale pokud pojedu např. z Prahy do Ostravy tak asi předem vím, kdy chci jet a čím, tak např. pokud pojedu 3 vlaky od dopravce A, pak B a pak C, zvolím si vlak XY od dopravce A, pak vlak XYXY od B a nakonec XYXYXY od C a dám to všechno dohromady. Počítač pak už jízdné rozdělí mezi dopravce a na konci se všechno rozdělí přesně podle udaných cen dopravcům.
Jedna jízdenka pak bude platit v X spojích, v našem případě ve třech, ale přesně daných vlacích. Samozřejmě k ceně jízdného by se započítal i poplatek stanici (SŽDC) za odbavení - třeba 50,- Kč. (v dálkové dopravě to nebude závratná suma) a na západě poplatky fungují běžně. Druhá možnost pak je tímtop způsobem zakoupit jízdenku v počítačovém automatu, bez poplatku. Na pochopení možná trochu složitý, ale když se do toho člověk zabere, je to jako facka a účinný.
Nemyslel jsem to doslova, ale jen princip by byl velmi podobný, spíš jako ty letadla.
M a Bertovec: No to by se samozřejmě muselo všechno podložit dohodami a smlouvami a v dnešní době pořítačů by nebyl problém všechny dopravce začlenit pod jednu "střechu" a pak v počítači zvolím dopravce XY a vyjedu potřebné informace o spojení atd atd.
A při prodeji jízdenky se to dá "naházet" na jeden "lístek" - bude trochu obsáhlejší, ale šlo by to - v regionální dopravě by se muselo využívat integrovaných systémů a v dálkové se budou jízdenky prodávat na určitý spoj rovnou s místenkou (nebo si je cestující koupí až ve vlaku v libovolném spoji u pověřeného zaměstnance, pak bude mít jízdenek třeba 20). Ale pokud pojedu např. z Prahy do Ostravy tak asi předem vím, kdy chci jet a čím, tak např. pokud pojedu 3 vlaky od dopravce A, pak B a pak C, zvolím si vlak XY od dopravce A, pak vlak XYXY od B a nakonec XYXYXY od C a dám to všechno dohromady. Počítač pak už jízdné rozdělí mezi dopravce a na konci se všechno rozdělí přesně podle udaných cen dopravcům.
Jedna jízdenka pak bude platit v X spojích, v našem případě ve třech, ale přesně daných vlacích. Samozřejmě k ceně jízdného by se započítal i poplatek stanici (SŽDC) za odbavení - třeba 50,- Kč. (v dálkové dopravě to nebude závratná suma) a na západě poplatky fungují běžně. Druhá možnost pak je tímtop způsobem zakoupit jízdenku v počítačovém automatu, bez poplatku. Na pochopení možná trochu složitý, ale když se do toho člověk zabere, je to jako facka a účinný.
16.04.2006 (10:33)
Bertovec: Právě naopak, to se pak teprv zjistí, jestli se ta pokladní vyplatí, jestli se v každé stanici musí válet x dozorců, umolousanejch žluťáků ap. Výpravčí může klidně dál prodávat jízdenky, akorát mu za to bude muset někdo zaplatit, ne jako dnes, kdy se to zaplácne platbou za DC. Cena DC s tímhle nemá co dělat, ta se neurčuje podle nákladů na DC.
16.04.2006 (10:09)
ad.Bouška a Web:To by byl ideální stav, pokud by řízení provozu připadlo SŽDC, ale má to i své stinné stránky. Stačí se podívat na Slovensko, kde i v relativně malých stanicích "sedí" či spíše "leží" zaměstnanci několika společností:výpravčí-ŽSR,stan.dozorce-ŽSR,příp.signalisté-ŽSR,osobní pokladní-ZSSK,vozová-cargoSK,stan.dozorce pro posun-cargoSK.No a všechny tyhle lidičky musí někdo zaplatit, takže výsledek je ten, že při velmi nízké úrovni služeb( uvedené profese "spolupracují"tak dobře,že pokud potřebujete informaci tak se uchodíte a to neberu v potaz chování) je na SK nejdražsí dopravní cesta ... Pro srovnání u nás je v takové stanici jen výpravčí (a případně signalisté),který zastane všechno!!! Problém je to, že když to rozdrobíme, tak se rapidně zvednou náklady a lepší kvalita je také nejistá ...,viz.Slovensko, kde si stačí poslechnout hlášení staničního rozhlasu.
16.04.2006 (0:46)
Ono taky kdyby ČD nečekali furt na prachy z eurofimy a do nákupu vozidel daly peníze tak by to šlo...
Ten moloch je nejlepší ještě v jedný věci... dráhy nabídnou nízkou cenu, pak se při účetní uzávěrce přijde že to bylo hodněmoc prodělečný a nakonec dluh zase zaplatíme my z daní v rámci oddlužení drah :) takže někdo si to umí zařídit...
Ten moloch je nejlepší ještě v jedný věci... dráhy nabídnou nízkou cenu, pak se při účetní uzávěrce přijde že to bylo hodněmoc prodělečný a nakonec dluh zase zaplatíme my z daní v rámci oddlužení drah :) takže někdo si to umí zařídit...
15.04.2006 (22:58)
fil: Na nějaké velké dotování nákladní-osobní nevěřím, ono to tam až tak veselé nebude... Ty ceny si můžou podsadit díky tomu, že jim to kraj/stát stejně doplatí na zbytku sítě bez VŘ.
M: O návaznosti, tarif, ap. se v dotované dopravě mají starat především objednatelé - kraje/stát. V nedotované (snad pár IC Praha-východ) je to na provozovatelích, ale pokud jsou natolik schopní, že rozjedou něco takového, jistě se budou schopni mezi sebou domluvit na uznávání některých tarifů. Případně budete platit jako v buse, ovšem, pokud zaplatíte stejně, snad to nebude vadit?!
M: O návaznosti, tarif, ap. se v dotované dopravě mají starat především objednatelé - kraje/stát. V nedotované (snad pár IC Praha-východ) je to na provozovatelích, ale pokud jsou natolik schopní, že rozjedou něco takového, jistě se budou schopni mezi sebou domluvit na uznávání některých tarifů. Případně budete platit jako v buse, ovšem, pokud zaplatíte stejně, snad to nebude vadit?!
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pridať komentár
Prihlásenie
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správcovia
Info
informacni okenko










