Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Opava(Aktualizováno) - Podle serveru dopravni.net by mohlo jezdit do Opavy Pendolino alespoň jednou denně. Někteří opavští manažeři mají zájem o využívání spojů SCP, jenomže přípoje na tyto vlaky jsou špatné. České dráhy o prodlužení trati do Opavy vážně přemýšlejí. „Myslím si, že je skoro jisté, že alespoň jedno Pendolino by mělo jezdit z Opavy,“ uvedl generální ředitel ČD Josef Bazala. Zaměstnanci stanice Opava-východ ovšem nevěří tomu, že by od nich rychlovlak vyjížděl. „O záměru nasadit řadu 680 zatím oficiálně nic nevíme,“ uvedl jeden ze zaměstanců opavského nádraží východ. Podobné snahy měli i obyvatelé Bohumína na Karvinsku, kam dvě soupravy řady 680 zajíždí každý den.Podle informací z Železničáře se uvažuje o zajíždění pendolin jak do Opavy, tak do Bohumína od začátku nového jízdního řádu, tedy od 9.12.2006.
I kdyby záměr Opavanů nevyšel, budou na trasu Opava - Český Těšín nasazeny jednotky řady 471. První z jednotek pro Moravskoslezský kraj měla být 471.020, která je právě ve výrobě a měla být dodána do PJ Bohumín. Aktualizováno- Podle našich informací ovšem bude zítra (28.4.) předána do DKV Praha a do Bohumína půjde až 471.022 již v novém nátěru.
Zdroj: Dopravní web
Samir Lepara | 24.4.2006 (19:05)
Související zprávy

24.04.2006 (22:34)
K té traťové rychlosti: Ano v některých směrově výhodných úsecích by bylo možné zavést i 160, ALE použité traťové zabezpečovací zařízení typu neumí přenos kódu a tudíž DÚ nemůže povolit rychlost vyšší než 100 km/h. Musel by tam být jedině autoblok.
24.04.2006 (22:19)
teda opravdu stupidnější nápad jsem už dlouho nečetl.... to snad opravdu není pravda, ale tuším kdo v tomhle má prsty (byl blbej a blbcem zůstane) :-)
24.04.2006 (21:14)
Moc velkej to rozdíl to neni, ale když k tomu tak přistupuješ všude kde jezdej i osobáky, tak dopadneš jak naše koridory. Zas na druhou stranu, když jsou někde vhodný geometrický podmínky(žádný tunely, velký nasypy prostě placka), tak je škoda nepostavit koleje na 160 co asi nebude o moc drazsi nez na 140. Ale taky tomu nerozumim jen se domnívám. Každopádně záleží na místních podmínkách, některý snížený rychlosti jsou asi opodstatněný oproti nákladům, co by to stálo, si každej musí říct co chce a zakolik. Je to takový obecný takže sem vlastně nic neřekl :o).
24.04.2006 (21:00)
Nerozumím tomu, jen se ptám:
Je to opravdu tak zásadní časový rozdíl rozjíždět vlak na 140(160) a po pár kilometrech zase brzdit do stanice?
Je to opravdu tak zásadní časový rozdíl rozjíždět vlak na 140(160) a po pár kilometrech zase brzdit do stanice?
24.04.2006 (20:54)
100km/h je opravdu málo nato že je to děláno jako jednokolejná "koridorovka".někde jsem letmo četl,že některé úseky snesou i 140km/h,ale problém je ten,že trat vede skrz vesnice a velké chatové oblasti,tak proto nechali jen 100km/h. prý jestli to bude fungovat bez problému tak tu rychlost prý i začnou postupně navyšovat...ale nechme se překvapit,jestli bude aspon něco z toho uskutečněné
24.04.2006 (20:49)
Osamocenej 20km krátkej úsek na 25kV by byl úplně na houby. Tolik dvousystémovej lokomotiv ČD nemá a peněz na financování takový srandy už vůbec nee. A i v severních čechách kde se nově elektrifikuje zbývající část mezi soustavama se část dělá na 3kV. Když se podíváš na mapu, zjistíš že v okolí větších měst je jednotná soustava, zřejmně pro příměstskou dopravu.
24.04.2006 (20:38)
Jsem nevěděl, že Opava- Ostrava se realizuje soustavou 3kV=. Měl jsem jaksi zato, že když nová trať, tak již pouze 25kV střídavých.
24.04.2006 (20:35)
Mám takovej pocit,že všichni u nás zapoměli,že jednotka 680 byla a snad stále je určena pro mezinárodní vozbu vlaků a ne pro vnitrostátání provoz.Až dostanou ČD povolení provozovat pendolina na DD a OBB nasadí je na patřičná ramena a po SC Pendelino se slehne zem nebo je opravdu necháme jen pro vnitrostátní provoz,to by byl dost drahý luxus,ne?
24.04.2006 (20:08)
Omlouvám se, ujel sem, je tam 100, ale není to směšně málo na ty dlouhé rovné úseky...?
24.04.2006 (20:01)
Opavsti manazeri (jsou tam?), jeden spoj denne... Tak ktery by se jim asi hodil..?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko











