Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Šumperk - Na základě úspěšně prezentovaného prototypu modernizace motorového a přípojného vozu ř. 810 a 010 na řadu 814-914 vypsaly České dráhy, a.s. veřejnou soutěž na dodávku 100 motorových jednotek v průběhu 3 let, kterou vyhrála společnost Pars nova a.s.Začátkem dubna byla završena obchodní jednání mezi Pars nova a.s. a ČD, a.s. podepsáním smlouvy. Na základě této smlouvy výrobce postupně dodá v průběhu následujících cca tří let více než 100 ks těchto jednotek. Na rok 2006 je počítáno s realizací 20 jednotek s termínem předání poslední jednotky do 30. 11. 2006. V následujících dvou letech by mělo být dodáno zbylých 80 jednotek. Počínaje květnem letošního roku budou bránu firmy Pars nova opouštět měsíčně 2 až 3 jednotky.
Prototyp soupravy, který byl představen na loňském strojírenském veletrhu v Brně, již přepravuje cestující ve Středočeském kraji k všeobecné spokojenosti jak ze strany cestující veřejnosti, tak i ze strany provozovatele ČD, a.s.
První sériová souprava opustí brány Pars nova a.s. začátkem měsíce května a potkávat bychom ji měli ve Zlínském kraji, následně pak budou dodávány jednotky i do dalších krajů.
České dráhy, a.s. zamýšlejí provozovat tyto jednotky na místních a regionálních tratích v celé republice. Krajským úřadům regionů nabídly v rámci konceptu „Regionovou vaším krajem“ ucelenou koncepci propagace krajů, turistického ruchu a ekologické železniční dopravy. Projekt se setkal v krajích s velmi příznivou odezvou.
Zdroj : Pars nova. a.s.
JRtrain
| 29.4.2006 (16:24)
| 29.4.2006 (16:24)Související zprávy

02.05.2006 (15:50)
Glagol: bohuzel neni, vychazi z 842.. mel jsem moznost si ji prolezt. Ze je to povedene a vychtali tam nedostatky 842 jwe fakt, a finove pry zvazuji ze koupi dalsi serii (mluvi se o 60 ks)
No ono nejde rict lokalka, jsou lokalky, kde i 810+010+010+810 je malo a jsou i takove kde 810 je moc. Taky podle toho by to chtelo vozidla, nekde typove Desira, jinde Talenty ... nevidim problem proc by se to nemelo vyrabet v CR, ale v soucasnosti k tomu nevidim prostor.
No ono nejde rict lokalka, jsou lokalky, kde i 810+010+010+810 je malo a jsou i takove kde 810 je moc. Taky podle toho by to chtelo vozidla, nekde typove Desira, jinde Talenty ... nevidim problem proc by se to nemelo vyrabet v CR, ale v soucasnosti k tomu nevidim prostor.
02.05.2006 (15:19)
Hawkey-já myslím že ta DM12ka je nízkopodlažní.
Ale tohle byl možná špatný příklad (DM12). Pro účely lokálek to chce něco o dost menšího viz.např studie na stránkách Škodovky.
Ale tohle byl možná špatný příklad (DM12). Pro účely lokálek to chce něco o dost menšího viz.např studie na stránkách Škodovky.
02.05.2006 (15:18)
xAnri05: tak DPH v tom zase takovou roli nejhraje, vzdyt doprvavci jsou platci DPH a tak jim DPH vrati financni urad zpet. Ja nevim, kde jste tu prisli k 80 mega, podle mych zdroju je cena Desira Classic 60 mega.
No co se tyka Regionovy a dotace, ta je pro rekonstrukce a modernizace vyrazne nizsi nez pro nakup novych vozidel.
No co se tyka Regionovy a dotace, ta je pro rekonstrukce a modernizace vyrazne nizsi nez pro nakup novych vozidel.
02.05.2006 (15:08)
Hawkey: no ten rozdil bude asi vetsi, jednak pro to, ze desiro je asi drazsi (mluvilo se tady o 80 mil Kc a DPH??) a taky se ta dotace vztahuje i na 814-914.
02.05.2006 (14:28)
Glagol: no mozna proto, ze ve Skodovce / CKD Ostrava se nic nizkopodlazniho nedela. A dneska je trend na regionalni dopravu vse co nejvic nizkopodlazniho.
Jinak souhlasim, ze Dm12 je povedeny kousek.
Jinak souhlasim, ze Dm12 je povedeny kousek.
02.05.2006 (14:07)
Proč pořád Siemens nebo Bombardier.
To tady budem za pár let dělat asi co?
Trošičku hrdosti:
http://www.parostroj.net/vozidla/Dm12/Dm12.htm
To tady budem za pár let dělat asi co?
Trošičku hrdosti:
http://www.parostroj.net/vozidla/Dm12/Dm12.htm
02.05.2006 (12:50)
Poborskiii: diky za odkaz, je to docela zajimave cteni.
Deadeye: tak pokud jsem spravne pochopil ten Program podpory, tak kdyz budu pocitat, tak oni ty moderni vozy uz tak draho nevyjdou... budeme pocitat .. desrio storji cca 60 mil CZK, od toho odceti 30% podpory, a dalsich 20% protoze do toho vozidla je plosina pro vozickare .. dostanu se k cislu 30 mil. CZK, kolik stala 814/914? Slysel jsem cosi kolem 20 mil CZK ... takze 10 milionu rozdil uz neni zase tak desivy. Nikde neni psano, ze si tech jendotek musime koupit hned 200, ale pro takovych 50 by tu zajiste uziveni bylo. (kdyz uz nic jineho, tak mezinarodni vlaky vedene 810 jsou z meho pohledu ostudou)
Deadeye: tak pokud jsem spravne pochopil ten Program podpory, tak kdyz budu pocitat, tak oni ty moderni vozy uz tak draho nevyjdou... budeme pocitat .. desrio storji cca 60 mil CZK, od toho odceti 30% podpory, a dalsich 20% protoze do toho vozidla je plosina pro vozickare .. dostanu se k cislu 30 mil. CZK, kolik stala 814/914? Slysel jsem cosi kolem 20 mil CZK ... takze 10 milionu rozdil uz neni zase tak desivy. Nikde neni psano, ze si tech jendotek musime koupit hned 200, ale pro takovych 50 by tu zajiste uziveni bylo. (kdyz uz nic jineho, tak mezinarodni vlaky vedene 810 jsou z meho pohledu ostudou)
02.05.2006 (12:23)
Hawkey: ale dyť takový program existuje: Program pořízení a obnovy železničních kolejových vozidel v regionální osobní dopravě: http://www.mdcr.cz/cs/Drazni_doprava/Program_obnovy_ZKV/
02.05.2006 (12:12)
to Hawkey: Kolik by sisi priplatil, byl bys ochoten platit dvoj az trojnasobek ceny? Protoze jinak na masovej nakup Desir by nebylo. A i kdyby jsi to byl ochoten zaplatit? Tak kolik dalsich lidi by bylo? Uz ted je zeleznicni dopravda drazsi nez bus a na mnoha mistech se vypalti jet busem a dost lidi to dela. Nemuzes vychazet jen z toho co bys byl ochoten ty. Ja bych nebyl cochoten platit dvojnasobek soucasne ceny na zeleznici za lepsi jednotky. Proc? Protoze pak me vyjde levneji nebo stejne cesta autem.
No ano, je to smutne, ze busy se dotuji a vlaky ne. Otazka co udela nova vlada. Jenze ty rikas same co by, kdyby. V socuasne dobe vlacky dotovane nejsou (nakup novych jendotek), tudiz CD voli RegioNovu, pokud by dotovane byly, kldine by si poridili Desira.
Porad nedokazete pcohopit, ze CD musi vychazet z relaity trhu a ne zpoznych prani fandu? Ceny jzidneho by dalsi vyrazne zvyseni nesnesly, lide by prestali jezdit. Dotace nejsou. Tak proc se tu bavite o Nemecku, nebo dotacich na busy? Je to spatne, ale to nci nemeni an tom, ze za dancyh pdominek nic moc lepsiho volit neslo. Pokud ano, reknete konkretne za kolik a co a v jakem mnozstvi. Pokud ne, tak RegioNova zlepsi kulturu cestovani a za rozumnou cenu.
No ano, je to smutne, ze busy se dotuji a vlaky ne. Otazka co udela nova vlada. Jenze ty rikas same co by, kdyby. V socuasne dobe vlacky dotovane nejsou (nakup novych jendotek), tudiz CD voli RegioNovu, pokud by dotovane byly, kldine by si poridili Desira.
Porad nedokazete pcohopit, ze CD musi vychazet z relaity trhu a ne zpoznych prani fandu? Ceny jzidneho by dalsi vyrazne zvyseni nesnesly, lide by prestali jezdit. Dotace nejsou. Tak proc se tu bavite o Nemecku, nebo dotacich na busy? Je to spatne, ale to nci nemeni an tom, ze za dancyh pdominek nic moc lepsiho volit neslo. Pokud ano, reknete konkretne za kolik a co a v jakem mnozstvi. Pokud ne, tak RegioNova zlepsi kulturu cestovani a za rozumnou cenu.
02.05.2006 (11:19)
Glagol: no ono pokud je to solo 810, tak to zase tak nevadi, nicmene 814/914 je uz prece jen trosku tezsi a tak ta prvni hnana naprava nedela dobrotu. Tim ze nasadis protiskluz pocitam ze mas na mysli elegantenjsi reseni nez pisekovani, tak se to projevi snizenim tazne sily ... ktera se muze dostat pod mez, ktera je potrebna k prekonani jizdniho odporu
Deadeye: No to kolikrat draze je otazka a slovo do pranice. A ja osobne ti muzu rict, ze si klidne neco malo priplatim, kdyz za to dostanu adekvatni sluzby a to nejen co se tyka vozidel, ale treba i pristupu personalu.
A ono to ma jeste jeden hacek. Jak asi vis, tak autobusovi dopravci dostavaji na nakup novych vozu dotace, velice slusne dotace, pokud by byla tato dotace dana i zeleznicnim dopravcum, myslim, ze by vozidla typu Regionova rychle mela odzvoneno.
Desira nejsou vsechno a taky nejsou vhodna na uplne vsechny vykony, ale tam kde se obsadi 810+010 vyznam maji. Na lokalkach, kde jezdi 810 a v ni je vic personalu nez cestujicich tak stoji za zamysleni co s tim. Problem lokalek je, ze mnohdy stavi 2 km od vesnice a co pak. Pak by mely draky zdridit CD Bus, ktery muze stavet az na navsi a lidi svazet z vesnic k vlaku.
Deadeye: No to kolikrat draze je otazka a slovo do pranice. A ja osobne ti muzu rict, ze si klidne neco malo priplatim, kdyz za to dostanu adekvatni sluzby a to nejen co se tyka vozidel, ale treba i pristupu personalu.
A ono to ma jeste jeden hacek. Jak asi vis, tak autobusovi dopravci dostavaji na nakup novych vozu dotace, velice slusne dotace, pokud by byla tato dotace dana i zeleznicnim dopravcum, myslim, ze by vozidla typu Regionova rychle mela odzvoneno.
Desira nejsou vsechno a taky nejsou vhodna na uplne vsechny vykony, ale tam kde se obsadi 810+010 vyznam maji. Na lokalkach, kde jezdi 810 a v ni je vic personalu nez cestujicich tak stoji za zamysleni co s tim. Problem lokalek je, ze mnohdy stavi 2 km od vesnice a co pak. Pak by mely draky zdridit CD Bus, ktery muze stavet az na navsi a lidi svazet z vesnic k vlaku.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Logowanie
© 2001 - 2025 ŽelPage
- administratorzy
Info
informacni okenko










