Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Šumperk - Na základě úspěšně prezentovaného prototypu modernizace motorového a přípojného vozu ř. 810 a 010 na řadu 814-914 vypsaly České dráhy, a.s. veřejnou soutěž na dodávku 100 motorových jednotek v průběhu 3 let, kterou vyhrála společnost Pars nova a.s.Začátkem dubna byla završena obchodní jednání mezi Pars nova a.s. a ČD, a.s. podepsáním smlouvy. Na základě této smlouvy výrobce postupně dodá v průběhu následujících cca tří let více než 100 ks těchto jednotek. Na rok 2006 je počítáno s realizací 20 jednotek s termínem předání poslední jednotky do 30. 11. 2006. V následujících dvou letech by mělo být dodáno zbylých 80 jednotek. Počínaje květnem letošního roku budou bránu firmy Pars nova opouštět měsíčně 2 až 3 jednotky.
Prototyp soupravy, který byl představen na loňském strojírenském veletrhu v Brně, již přepravuje cestující ve Středočeském kraji k všeobecné spokojenosti jak ze strany cestující veřejnosti, tak i ze strany provozovatele ČD, a.s.
První sériová souprava opustí brány Pars nova a.s. začátkem měsíce května a potkávat bychom ji měli ve Zlínském kraji, následně pak budou dodávány jednotky i do dalších krajů.
České dráhy, a.s. zamýšlejí provozovat tyto jednotky na místních a regionálních tratích v celé republice. Krajským úřadům regionů nabídly v rámci konceptu „Regionovou vaším krajem“ ucelenou koncepci propagace krajů, turistického ruchu a ekologické železniční dopravy. Projekt se setkal v krajích s velmi příznivou odezvou.
Zdroj : Pars nova. a.s.
JRtrain
| 29.4.2006 (16:24)
| 29.4.2006 (16:24)Související zprávy

01.05.2006 (14:05)
Payus: no vzhledem k tomu, ze 810 bylo vyrobeno cca 670, tak i kdyz jich 100 predelaji tak je to porad jen 1/7, na zbytku bude porad klasika 810.
Kousek se v tom da vydrzet celkem v pohode, ale pokud pojedete treba Furth i.W - Plzen, budete toho mit dost.
Kousek se v tom da vydrzet celkem v pohode, ale pokud pojedete treba Furth i.W - Plzen, budete toho mit dost.
01.05.2006 (14:02)
Desiro je lokálkový vlak? Odkdy? Spíše se nasazuje na RE, IR apod. a pokud jede jako RB, tak ta trať vypadá trochu jinak než u nás - zastávky jsou od sebe pěkných pár kilometrů. Nejsem expert na Německo, ale skutečně nevím, zdali bych tam našel tratě typu 142 či 149 v tak hojném počtu jako u nás (a to jsou u nás i extrémy jako 012, kde máme zastávky po kilometru). K tomu sezení - ani v Desiru není tolik místa na nohy, i když tam asi hodně záleží na konkrétní sedačce (a to jsem menší postavy - např. v 680 se mi zdálo, že mám kolem sebe místa víc).
01.05.2006 (13:38)
xAnri: souhlasím...zní to logicky...uvidíme...s jediným s čím nesouhlasím je to,že "pomsta ze Studénky"(810) je vynikající stroj...není a nikdy nebyl..ani v době vzniku...Byla to jen nouzovka kterou původně měli jen nahradit chybějící motoráky...Pak soudruzi zjistili,že je výhodnější nakoupit tyto kostitřasy a po přidání několika 010-ek zvládnou i jízdy spěšňáků na dlouhých tratích. takže nikdo mi nevyvrátí to,že 814 je opravdu povedený nástupce 810ky.a pokud je to vyrobené jako skládačka s vloženýmy vozy(viz objednávky pro Liberecko)tak se nemůžu už dočkat,až konečně vytlačí 810 do šrotu...vlastně na přestavbu
01.05.2006 (13:31)
Deadeye: no ja osobne nevidim duvod neco chvalit, kdyz je to z meho pohledu spatne. Vytaci me, kdyz se navic ze spatneho spousta lidi snazi udelat neco super. Nerikam, ze co je ceske je spatne a co nemecke je super, nicmene je fakt, ze na zapad od nasich hranic jsou prece jen trosku dale a docela skoda, ze se nasi pani nesnazi se inspirovat tam.
Nerikam, ze na 814 je vsechno spatne, ano nizkopodlazni cast, spousteci okna, to je fajn, ale to je taky vicemene vsechno. Jen kultura cestovani v plne obsazenem voze bude nic moc, prosotru pro cloveka tam tolik zase neni. A takova tresnicka, nejak na voze chybi infomacni panely BUSE.
Co se tyka 680 .. jsou to vozidla zastarala s nemodernim designem, ve kterem si pripadam jak rybicka v plechovce. Jedina prednost je naklapei, ktere CD diky svemu pristupu totalne znehodnotili.
Nerikam, ze na 814 je vsechno spatne, ano nizkopodlazni cast, spousteci okna, to je fajn, ale to je taky vicemene vsechno. Jen kultura cestovani v plne obsazenem voze bude nic moc, prosotru pro cloveka tam tolik zase neni. A takova tresnicka, nejak na voze chybi infomacni panely BUSE.
Co se tyka 680 .. jsou to vozidla zastarala s nemodernim designem, ve kterem si pripadam jak rybicka v plechovce. Jedina prednost je naklapei, ktere CD diky svemu pristupu totalne znehodnotili.
01.05.2006 (13:12)
Take pridam na zaver diskuse svuj nazor, po precteni ostatnich prispevku. 810 byl vynikajici stroj, ktery odvozil neskutecne mnozstvi lidi z kusu Evropy, ovsem poplatny sve dobe.814-914 je, zda se, jeho povedenou rekonstrukci, ktera je za dobrou cenu a hlavne je vyrobena u nas. Co se tyce prezdivky RegioPlevel, o ktere tu byla rec - zatim to prilis nevypada, ze by na ni melo dojit. No a rumunske Desiro - v Rumunsku jich skutecne nekolik jezdi, ale pouze jako spoje IC mezi velkymi nebo turistickymi destinacemi a to za ceny, ktere jsou pro bezne Rumuny absolutne nedostupne. Tj. rumnuske Desiro rozhodne neni regionalni jednotkou a ceny jizdneho nejsou pro Rumuny srovnatelne s cenou za Penolino v CR pro Cechy.
01.05.2006 (12:36)
to zirecek: No a to presne rikam, nemam rad takove ty chytraky, kteri hned regionovu zepsujou, protoze to neni jejich vsynene Desiro (btw ani Desiro neni zadenj super luxus). Me to pripada, ze co je nase je spatne a co je nemecke je super, protoze to je v diskusi o 680 o 471 o 814+914, proste vsude se tkaovi najdou a nezridka jsou to ti sami. Zlepseni to je apokud to CD poserou spatnym nasazenim, tak to neni vina jednotek, ale CD.
01.05.2006 (12:17)
Na ty delší tratě bych pořídil nové motorové jednotky DM 12 z ČKD vagónky.Podpořili bychom českého výrobce a dali lidem práci.Taky se obávám, aby nenasadili 814 na nevhodné traťe.Hlavně ať nevymýšlí nějaké superregio apod.
01.05.2006 (10:40)
taky mám obavy z toho,že nebudou nahrazovat 810ky na malých lokálkách,ale žravější soupravy na dlouhých tratích...no necháme se překvapit...a doufám že příjemně
01.05.2006 (9:50)
Hoši, nechápu jak můžete pořád rozvíjet tyhle bludy neodbornosti. Vedoucí projektant návrhu modernizace dostal zkalkulovanou částku na jednu jednotku a v rámci téhle ceny navrhl modernizaci nejlépe jak uměl. Nevím co pořád chcete? Jediný průser je nasazení jednotek, jestli proto budou navrhovat nové destinace a zase nějaké superkategorie jak SC, čehož jsou dráhy schopny, tak se nikam nedostanem. Je třeba opravovat osobní vozy pro každodenní přepravu (viz. Slovensko) a nehrát si na hyperpřepravce s novými věcmi. Obávám se, že to tak bude. Na většině průměrných lokálek zůstanou 810... .
01.05.2006 (0:26)
Mno vratim se jeste na zacatek. Me stvalo zhazovani teto snahy zlepsit stav na nasich zeleznicich. Nakup novych jednotek v potrebnem poctu je nerealny, navic nikdo netvrdil, ze jsou lepsi nez Desira apod. Proste jen je to zlepseni za primerenou cenu a meli bysme byt radi za toto zlepseni, ze uz se konecne neco hnulo.
Jinak podvozek je pruser, ale menit i podvozek, tak uz se rovnou muzou koupit nove jednotky.
Jinak podvozek je pruser, ale menit i podvozek, tak uz se rovnou muzou koupit nove jednotky.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko










