Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Šumperk - Na základě úspěšně prezentovaného prototypu modernizace motorového a přípojného vozu ř. 810 a 010 na řadu 814-914 vypsaly České dráhy, a.s. veřejnou soutěž na dodávku 100 motorových jednotek v průběhu 3 let, kterou vyhrála společnost Pars nova a.s.Začátkem dubna byla završena obchodní jednání mezi Pars nova a.s. a ČD, a.s. podepsáním smlouvy. Na základě této smlouvy výrobce postupně dodá v průběhu následujících cca tří let více než 100 ks těchto jednotek. Na rok 2006 je počítáno s realizací 20 jednotek s termínem předání poslední jednotky do 30. 11. 2006. V následujících dvou letech by mělo být dodáno zbylých 80 jednotek. Počínaje květnem letošního roku budou bránu firmy Pars nova opouštět měsíčně 2 až 3 jednotky.
Prototyp soupravy, který byl představen na loňském strojírenském veletrhu v Brně, již přepravuje cestující ve Středočeském kraji k všeobecné spokojenosti jak ze strany cestující veřejnosti, tak i ze strany provozovatele ČD, a.s.
První sériová souprava opustí brány Pars nova a.s. začátkem měsíce května a potkávat bychom ji měli ve Zlínském kraji, následně pak budou dodávány jednotky i do dalších krajů.
České dráhy, a.s. zamýšlejí provozovat tyto jednotky na místních a regionálních tratích v celé republice. Krajským úřadům regionů nabídly v rámci konceptu „Regionovou vaším krajem“ ucelenou koncepci propagace krajů, turistického ruchu a ekologické železniční dopravy. Projekt se setkal v krajích s velmi příznivou odezvou.
Zdroj : Pars nova. a.s.
JRtrain
| 29.4.2006 (16:24)
| 29.4.2006 (16:24)Související zprávy

30.04.2006 (22:25)
No jo, to je fakt. Tak uz si to predstavit dovedu, ale ne na 814-914, kde je hydromechanicky prenos. A co se tyce tohu cumaku, podle vykresu se mi zda, ze by vice v predu mel byt motor a prevodovka a to neco vazi. Take byl o neco prodlouzen ram, takze myslim, ze z hlediska adheze by to melo byt celkem v cajku.
30.04.2006 (21:47)
xAnri05: no na prenos mezi vozy je nejlepsi a asi jediny mozny elektricky prenos vykonu. Ale abys to moh realizovat na 814, tak to narazi na par potizi, prostorove a taky financni
A co se tyka ty adheze, ten cumak je lehkej a vaha je rozlozena trosku jinak nez je idealni pripad.
A co se tyka ty adheze, ten cumak je lehkej a vaha je rozlozena trosku jinak nez je idealni pripad.
30.04.2006 (21:40)
to Space:
K nasazeni techto souprav v KV kraji se psalo a i nejmenovana pruvodci velmi nedavno potvrdila nasledujici - trate 149 a 142, tedy Marianky-KV a KV-Potucky. Ta trat 149 asi z duvodu toho, ze ve vyberovem rizeni ji tam CD slibovaly od prosince 2005. Trat 142 asi z duvodu, ze pristi rok by tam radi jezdili Viamont i Railtrans. Ale pokud se ukaze, ze sirici se katastroficke zvesti o adhezi a motoru 814 jsou pravdive, pak tu trat 142 nevidim moc ruzove.
K nasazeni techto souprav v KV kraji se psalo a i nejmenovana pruvodci velmi nedavno potvrdila nasledujici - trate 149 a 142, tedy Marianky-KV a KV-Potucky. Ta trat 149 asi z duvodu toho, ze ve vyberovem rizeni ji tam CD slibovaly od prosince 2005. Trat 142 asi z duvodu, ze pristi rok by tam radi jezdili Viamont i Railtrans. Ale pokud se ukaze, ze sirici se katastroficke zvesti o adhezi a motoru 814 jsou pravdive, pak tu trat 142 nevidim moc ruzove.
30.04.2006 (21:33)
To PZ: No tak to urcite ne.To si neumim predstavit, jak by se prenesel vykon mezi vozy. A ani typove vykresy tomu nenasvedcuji.
30.04.2006 (21:29)
Problém to je, protože to má ten druhej vůz. Nebo ne?
30.04.2006 (21:25)
No moc jasne mi to neni, nemelo byt jedno? Ledaze by slo o umisteni motoru /ten je urcite nejtezsi/ nad nehnanou napravou. Pak by to bylo jako u aut spatne - prokluzovani.
30.04.2006 (21:24)
Hawkey: Pro ziskani ceny staci navstivit stranky Parsnova nebo MDCR, vypocitat pomer mezi celkovou cenou vyberoveho rizeni a poctem kusu snad zvladnete...
Bavime se porad o jednom a tom samem prototypu? Nechapu - motor je novy, podvozek opraveny (dle meho v ramci moznosti stastne) a je urcen misto soucanych 810. Kde je v tom krok zpet, ta hruza??
Bavime se porad o jednom a tom samem prototypu? Nechapu - motor je novy, podvozek opraveny (dle meho v ramci moznosti stastne) a je urcen misto soucanych 810. Kde je v tom krok zpet, ta hruza??
30.04.2006 (21:13)
xAnri05: no je to z hlediska adheze, kdyby byla hnana druha naprava tak je to lepsi
30.04.2006 (21:00)
Muze mi nekdo napsat, proc je problem PRVNI hnana naprava?
30.04.2006 (20:15)
Bertovec: no i kdyz se udelaji nejake dilci upravy, tak porad to bude ctyr napravova jednotka s jedinou hnaci napravou (a bohuzel tou prvni), to moc ke zvladnuti adheze neprida. Co se tyka toho motoru, zrejme MAN, uvidime. Pokud by se delali dalsi upravy napr. dve hnany napravy, elektricky prenos vykonu a podobne hratky, kdo vi co by to ve vysledku udelalo s cenou.
Desiro, Talent .. je to uplne nekde jinde a to jak kvalitou jizdy tak i konceptem cele jednotky. To hlavni, co cela sranda tj. jedna jednotka rady 814 stoji jsem se zatim nikde z duveryhodnych zdroju nedovedel.
Desiro, Talent .. je to uplne nekde jinde a to jak kvalitou jizdy tak i konceptem cele jednotky. To hlavni, co cela sranda tj. jedna jednotka rady 814 stoji jsem se zatim nikde z duveryhodnych zdroju nedovedel.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko










