..: SC Pendolino na obou liniích, lůžkové vozy v kategorii EuroNight :..

Jiří KolářČesko - Týdeník Železničář (22/2006) zveřejnil rozhovor s náměstkem generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Jiřím Kolářem, který je ve funkci jeden rok. Vybrané pasáže zprostředkováváme i čtenářům ŽelPage.

Prakticky již je uzavřen jízdní řád mezistátních spojů. Dojde k rozšíření rychlíků Brno - Vídeň, obnoví se přímé spojení EC Ostrava - Bratislava, s ohledem na práce na 3. koridoru budou lůžkové a lehátkové vozy do Frankfurtu jezdit přes Drážďany, na jeden pár vlaků EC do Maďarska bude místo maďarské soupravy řazena německá včetně vozu pro jízdní kola. České vozy Ampz, Bmz a WRmz budou nadále jezdit na spojích EC do Berlína, Hamburku, Lublaně a objeví se na dalších mezistátních relacích. Očekává se i nasazení 10 lůžkových vozů WLABmz od společnosti Siemens hlavně do západní Evropy a budou zařazeny do sítě vlaků EuroNight. Během letních měsíců by do provozu mělo být nasazeno 26 vozů Ampz a Bmz druhé série, jejichž dodávka je výrazně zpožděná. Jsou projednány 2 spoje vedené do Vídně pendoliny, které budou provozovány na území ČR jako spoje SuperCity s příslušnou úrovní servisu na jejich palubě.

V regionální dopravě budou první dvě jednotky 471 dodány do Moravskoslezského kraje a byl podepsán kontrakt na 30 těchto jednotek, naplno běží výroba Regionov řady 814. Do roka by měly být v každém kraji nejméně 2 jednotky. Vlaky SC Pendolino jezdí v pracovní dny v průměru 1.200 - 1.500 cestujících. Od prosince by průměrná rychlost mezi Prahou a Ostravou pendolinem měla být 120 km/h a vlaky zvládnou trasu za 3 hodiny. Nyní je cílem především přesnost a spolehlivost. V létě vyjede pendolino i do Bratislavy.

Personál SC PendolinoV souvislosti se spoji RT Expres mezi Prahou a Ostravou byla zdůrazněna liberalizace železničního trhu. "Železniční tratě dnes ČD nepatří. O trasy pro vlaky si musíme žádat, o zákazníky musíme usilovat a je jedno, zda je to kraj, běžný cestující s jízdenkou nebo přepravce v nákladní dopravě," zdůraznil náměstek Kolář. Konkurencí jsou jak autobusoví, tak želelzniční dopravci. Jako určitý vzor lze uvést vlakový personál spojů SCP z Bohumína, který patří ke špičce v podniku.

zdroj: Železničář č. 22/2006 - výtah z rozhovoru s Jiřím Kolářem, Foto: ČD


CSPSV | 5.6.2006 (9:24)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Služby Jízdní řád

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ Pepe 
05.06.2006 (21:25)  
No nevim, ale provozovat spoje Praha-Brno-Wien jako SC mi prijde pri konkurenci na trhu hooodne odvazne, myslim, ze cilova skupina nebude moc siroka...ale snad maji kompetentni lide v CD zpracovan nejaky kvalitni pruzkum trhu a vedi, co delaji.
registrovaný užívateľ comar 
05.06.2006 (20:26)  
MZ: reseni je velice jednoduche - vlaky budou v useku Wien-Breclav vedeny jako normalni EC bez nutnosti rezervace. Thalys jezdi v useku Köln-Aachen taky bez rezervace na "normalni jizdne" a zbytek trasy Aachen-Paris s povinou rezervaci a globalni cenou.

ty rychliky Wien-Brno vypadaji zajimave :-)
05.06.2006 (20:00)  
to SC: Strela, Mendel a Smetana mají jezdit jako SC jen v úseku Pha-Břeclav-Pha. O poviné rezaervaci tam není ani zmínky. Poslední SC do Ovy a první zpět bude souprava
to EN: Kepler sice bude veden jako EN, ovšem jen u DB, u nás jako obyčejný rychlík
to R: rychlíky Wien - Brno 270-275. W:7.30, 12.30, 17.30. B:9.39, 14.39, 19.39. JD cca 2hod, pendlovat by mela jedna souprava ABmz+2xBmz
Samo, je to opět jen další verze návrhu, ...
05.06.2006 (19:24)  
S tema IC v rezii Cd uplne souhlasim! Normalne tim nejezdim a vzdy jsem toho litoval (miva to hytlak na kolo jeste min nez normalni rychliky). Nedavno jsem jel bez kola, a hnus, velebnosti. Sice reko, ale hodne davno, spinavy, neudrzovany, na hajzlu vybrakovany spinace ovladatelny asi paratkem... Ja za to priplatek nedal (kmb), ale kdyby jo, budu ho reklamovat...
05.06.2006 (19:18)  
Představa, že ÖBB přistoupí na to, aby byla byly vlaky vedené EJ 680 povinně místenkové a příplatkové je mylná. I kdyby bylo "povinně" místenkové z WIEN, tak z té "povinné" místenky nebudou mít ČD nic, protože tržba za místenku se nepřeúčtovává.
dopisovateľ alebo člen ŽP Adam  mail  
05.06.2006 (18:44)  
Eeh, no urcite ne v cele delce. A tim spis je to chvalyhodne, kdyz ac tam gumokolova konkurence nema na ruzich ustlano a mohli by toho ZSSK cenove zneuzivat nebo vozit dobytcakama, nedeje se tak.
registrovaný užívateľ M 
05.06.2006 (17:49)  
Eeh - na Slovensku uz taky maji "podel" hlavniho tahu dalnici..?
registrovaný užívateľ karel.f  mail  
05.06.2006 (16:12)  
Celkem nic nového dalo se čekat to co řekl.Běžte se podívat na Slovensko co tam jezdí na rychlících bez příplatku na hlavním tahu z Bratislavy do Košic. Koženkové sedačky už téměř nejsou. Vozy s klimatizací se taky občas objeví.Naše IC jsou asi o krok dozadu a jak je něco lepšího hned z toho dělají humbuk a SC. Z Košic krásné vozy slimatizací na R Spišan ze Žiliny IC Hradčany v hrozném stavu. Díky ČD dělejte větší ty příplatky. Příště vyfotím.
registrovaný užívateľ M 
05.06.2006 (15:24)  
InterCity: No a? Byla to jen reakce na to, ze cesky zakaznik bude "dotovat" pendolino. Coz ocividne nebude...
05.06.2006 (14:57)  
"Ne, v Rakousku nic - jen tam ty listky jsou dvakrat drazsi..."
A platy tam jsou dvakrat (i více) vyšší...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko