..: SC Pendolino na obou liniích, lůžkové vozy v kategorii EuroNight :..

Jiří KolářČesko - Týdeník Železničář (22/2006) zveřejnil rozhovor s náměstkem generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Jiřím Kolářem, který je ve funkci jeden rok. Vybrané pasáže zprostředkováváme i čtenářům ŽelPage.

Prakticky již je uzavřen jízdní řád mezistátních spojů. Dojde k rozšíření rychlíků Brno - Vídeň, obnoví se přímé spojení EC Ostrava - Bratislava, s ohledem na práce na 3. koridoru budou lůžkové a lehátkové vozy do Frankfurtu jezdit přes Drážďany, na jeden pár vlaků EC do Maďarska bude místo maďarské soupravy řazena německá včetně vozu pro jízdní kola. České vozy Ampz, Bmz a WRmz budou nadále jezdit na spojích EC do Berlína, Hamburku, Lublaně a objeví se na dalších mezistátních relacích. Očekává se i nasazení 10 lůžkových vozů WLABmz od společnosti Siemens hlavně do západní Evropy a budou zařazeny do sítě vlaků EuroNight. Během letních měsíců by do provozu mělo být nasazeno 26 vozů Ampz a Bmz druhé série, jejichž dodávka je výrazně zpožděná. Jsou projednány 2 spoje vedené do Vídně pendoliny, které budou provozovány na území ČR jako spoje SuperCity s příslušnou úrovní servisu na jejich palubě.

V regionální dopravě budou první dvě jednotky 471 dodány do Moravskoslezského kraje a byl podepsán kontrakt na 30 těchto jednotek, naplno běží výroba Regionov řady 814. Do roka by měly být v každém kraji nejméně 2 jednotky. Vlaky SC Pendolino jezdí v pracovní dny v průměru 1.200 - 1.500 cestujících. Od prosince by průměrná rychlost mezi Prahou a Ostravou pendolinem měla být 120 km/h a vlaky zvládnou trasu za 3 hodiny. Nyní je cílem především přesnost a spolehlivost. V létě vyjede pendolino i do Bratislavy.

Personál SC PendolinoV souvislosti se spoji RT Expres mezi Prahou a Ostravou byla zdůrazněna liberalizace železničního trhu. "Železniční tratě dnes ČD nepatří. O trasy pro vlaky si musíme žádat, o zákazníky musíme usilovat a je jedno, zda je to kraj, běžný cestující s jízdenkou nebo přepravce v nákladní dopravě," zdůraznil náměstek Kolář. Konkurencí jsou jak autobusoví, tak želelzniční dopravci. Jako určitý vzor lze uvést vlakový personál spojů SCP z Bohumína, který patří ke špičce v podniku.

zdroj: Železničář č. 22/2006 - výtah z rozhovoru s Jiřím Kolářem, Foto: ČD


CSPSV | 5.6.2006 (9:24)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Služby Jízdní řád

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Racek 
05.06.2006 (14:27)  
Technicky v tom žádný problém není - rezervační systémy jsou propojené a kdo chce, může si místenku do Prahy koupit ve Vídni už dnes. Změna je v tom, že bude několikanásobně dražší, a že bude povinná: kdo ji nebude mít, toho zkásne ve vlaku průvodčí.
Obchodně to ale vypovídá o tom, že se ČD rozhodly definitivně vystrnadit z vlaků poslední zbytky otravných zákazníků, kteří pořád ještě nepochopili, že z Brna do Prahy mají (podle mínění ČD) jezdit autobusy SA a ne vlakem...
Registrierter Benutzer comar 
05.06.2006 (13:04)  
Ja v nakupu jizdenek problem nevidim. Kdyz si kupujete jizdenku z Vidne do Frankfurtu vlakem ICE, tak taky do Passau (hranice) zaplatite normalni jizdne a od Passau se to potom uctuje vyssim tarifem na ICE.
05.06.2006 (11:38)  
Tak V Rakousku je to věc Rakušáků kolik si na to nasadí, ale při prodeji mezinárodních jízdenek musí respektovat cenu dané železnice. A jízdenky jsou vydávány z mez.rez.systému, kde bude i patřičný příplatek. Zřejmě to bude vedeno jako povinně místenkový vlak. A kdo za hranicema nebude mít místenku, tak mu milý superpersonál naúčtuje superpřirážku 200,-Kč(jako teď)+samozřejmě 200,-Supermístenka :o)
Registrierter Benutzer M 
05.06.2006 (11:20)  
Treba to bude tak, ze se v Breclavi bude stat 20 minut a primo na perone bude stanek s mistenkama:-))
Registrierter Benutzer comar 
05.06.2006 (11:12)  
v Rakousku to jako SC urcite jezdit nebude. OeBB jsou striktne proti priplatkum. Nemusi se platit na EC/IC ani na ICE. Otazka je, jesti potom budou v pendolinu platit jizdenky EuroRegio Viden-Brno. V soucasnych EC totiz plati.
Registrierter Benutzer M 
05.06.2006 (11:05)  
Ne, v Rakousku nic - jen tam ty listky jsou dvakrat drazsi...

Nicmene... Je nekde k dispozici navrh tohoto JR? Co se tady mihlo "naposledy", tak tam si neuvedomuji, ze by nejak byla posilena doprava Brno-Wien...
Take by mne zajimalo tohle - Pojedu z Vidne do Prahy. Dostanu uz ve Vidni "supermistenku"? Samozrejme je tady jeste moznost, ze by to s priplatkem bylo jako s klasickym EC priplatkem pri jizde do zahranici, ale nevimnevim...
Registrierter Benutzer zaosai  mail  
05.06.2006 (10:46)  
Takže český zákazník bude dotovat Pendolino nesmyslnou přirážkou a v Rakousku nic.To je ale nehorázná drzost
05.06.2006 (10:27)  
Čte se to dobře, rozumně psáno.
Registrierter Benutzer gapa 
05.06.2006 (10:24)  
"Jsou projednány 2 spoje vedené do Vídně pendoliny, které budou provozovány na území ČR jako spoje SuperCity s příslušnou úrovní servisu na jejich palubě." - já myslel, že to budou klasické spoje EC...:((( . To zase bude speciální cena a příplatky ???
Registrierter Benutzer Mates 
05.06.2006 (9:54)  
jo, tohle cist tak v roce 1998 ... bylo by to hezke :)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko