..: SC Pendolino na obou liniích, lůžkové vozy v kategorii EuroNight :..

Jiří KolářČesko - Týdeník Železničář (22/2006) zveřejnil rozhovor s náměstkem generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Jiřím Kolářem, který je ve funkci jeden rok. Vybrané pasáže zprostředkováváme i čtenářům ŽelPage.

Prakticky již je uzavřen jízdní řád mezistátních spojů. Dojde k rozšíření rychlíků Brno - Vídeň, obnoví se přímé spojení EC Ostrava - Bratislava, s ohledem na práce na 3. koridoru budou lůžkové a lehátkové vozy do Frankfurtu jezdit přes Drážďany, na jeden pár vlaků EC do Maďarska bude místo maďarské soupravy řazena německá včetně vozu pro jízdní kola. České vozy Ampz, Bmz a WRmz budou nadále jezdit na spojích EC do Berlína, Hamburku, Lublaně a objeví se na dalších mezistátních relacích. Očekává se i nasazení 10 lůžkových vozů WLABmz od společnosti Siemens hlavně do západní Evropy a budou zařazeny do sítě vlaků EuroNight. Během letních měsíců by do provozu mělo být nasazeno 26 vozů Ampz a Bmz druhé série, jejichž dodávka je výrazně zpožděná. Jsou projednány 2 spoje vedené do Vídně pendoliny, které budou provozovány na území ČR jako spoje SuperCity s příslušnou úrovní servisu na jejich palubě.

V regionální dopravě budou první dvě jednotky 471 dodány do Moravskoslezského kraje a byl podepsán kontrakt na 30 těchto jednotek, naplno běží výroba Regionov řady 814. Do roka by měly být v každém kraji nejméně 2 jednotky. Vlaky SC Pendolino jezdí v pracovní dny v průměru 1.200 - 1.500 cestujících. Od prosince by průměrná rychlost mezi Prahou a Ostravou pendolinem měla být 120 km/h a vlaky zvládnou trasu za 3 hodiny. Nyní je cílem především přesnost a spolehlivost. V létě vyjede pendolino i do Bratislavy.

Personál SC PendolinoV souvislosti se spoji RT Expres mezi Prahou a Ostravou byla zdůrazněna liberalizace železničního trhu. "Železniční tratě dnes ČD nepatří. O trasy pro vlaky si musíme žádat, o zákazníky musíme usilovat a je jedno, zda je to kraj, běžný cestující s jízdenkou nebo přepravce v nákladní dopravě," zdůraznil náměstek Kolář. Konkurencí jsou jak autobusoví, tak želelzniční dopravci. Jako určitý vzor lze uvést vlakový personál spojů SCP z Bohumína, který patří ke špičce v podniku.

zdroj: Železničář č. 22/2006 - výtah z rozhovoru s Jiřím Kolářem, Foto: ČD


CSPSV | 5.6.2006 (9:24)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Služby Jízdní řád

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
06.06.2006 (18:33)  
Hoši neplašte s novým GVD, je to prozatím návrh. Ještě, že je logovaný.
Nechápu vždy radikální změny v GVD. Místo aby to vylepšovali a vypiplali, každý rok velké změny, přes spoje, jízdenky, slevy až po uklízečky.
Valmez: Typický příklad: Poslední roky velký útlum, přesun R, v podstatě zbyl jen Vsacan a Bečva a najednou velká nutnost zavést několik EC, nechápu.
Registrierter Benutzer milan 
06.06.2006 (17:44)  
Na serveru ČD se objevila další tiskovka, píšou tam moc pěkné věci :) Dost je toho i v tomhle rozhovoru, ale například se dozvíte, že máme více než 400 rekonstruovaných nebo nových vozů(..), že SC PENDOLINO pojede i do bratislavy a vídně a taky žepřes Valmez opravdu pojedou ty EC
Docela jsem se,ale podivil, když tam píšou, že dnes jede EC Antonín Dvořák rychleji o xx minut než když jel poprvé přes HBrod a to i přesto, že jede po "delší"(!!) trase přes MuN a Pardubice. Odkdy je to tama delší? :D
05.06.2006 (23:41)  
Valašsko asi stále platí, ale nevím to na 100%
O rychlících vím jen na našem území, takže mohu potvrdit Brno a Břeclav :o) Ve Vídni budou končit na jižním nádraží.
Registrierter Benutzer M 
05.06.2006 (23:09)  
- Semmering -
Registrierter Benutzer comar 
05.06.2006 (22:46)  
zajmena: zajimalo by me, kde vsude budou ty rychliky stavet a ze ktereho nadrazi budou ve vidni jezdit. Ocekaval bych Brno-Breclav-Hohenau-Gänserndorf-Wien Süd
Navic v Rakousku vlastne zadne denni "rychliky" nejezdi, jedine, co se tomu blizi jsou sprintery (napr. Wien-Bratislava)
Registrierter Benutzer CSPSV 
05.06.2006 (22:23)  
V Bulharsku jezdí vlak R360/361 ze Sofie do Soluně a zpět a na něm je zvláštní povinná rezervace v úseku pouze Sofia - Promachon (Gr), dále na řeckém území jede bez nutnosti zakupovat rezervace.
05.06.2006 (21:58)  
A ta varianta predimenzovaneho Valasska (3 EC(??), hodne dalsich rychliku) zustava v platnosti ?
05.06.2006 (21:37)  
Johanes Kepler 352/353, rychlíky chtěli ÖBB
05.06.2006 (21:34)  
To Pepe patrne vozit bohate rakouske duchodce na vylety do Prahy :-) A s naklapenim, to se vyplati :-)
05.06.2006 (21:27)  
To Zikmund Tak se misto SC rezervace zavede SC jizdne :-) A nebo to bude pro mezinarodni jizdu EC a pro vnitrostatni SC, i kdyz to by fakt vsichni jezdili do Hohenau :-)))
To Zajmena ty rychliky (no rekneme si urovni nad nasimi IC :-)) jsou napad ci ? CD, OBB, jihomoravskeho kraje, ministerstva dopravy ?
Kepler je co ? Kopernikus, nebo pojmenovany 352/3 do Wiesbadenu ?
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko