Ostrava - Na Czech Raildays 2006 představily ČD a Pars nova prototyp zcela nového řídicího vozu řady 954. Řídicí vůz vznikl kompletní přestavbou poštovních vozů POSTW a společně s modernizovaným motorovým vozem 854 a vloženým modernizovaným vozem 054 tvoří ucelenou motorovou jednotku pro komfortní provoz rychlíkových a regionálních spojů na hlavních neelektrifikovaných tratích. Prototyp řídicího vozu bude do provozu nasazen ještě letos (po získání potřebných povolení od Drážního úřadu); do roku 2008 počítají České dráhy s nasazením do provozu celkem 19 řídicích vozů řady 954. České dráhy předpokládají nasazení řídicích vozů 954 především v oblasti Liberecka, kde jsou nyní ve velké míře provozovány modernizované motorové vozy řady 854. Nasazení řídicích vozů umožňuje výrazně zvýšit efektivitu provozu vlaků. V koncové stanici odpadá nutnost tzv. objíždět soupravu; vlak může po časově minimálním pobytu ihned pokračovat v jízdě zpět. Výrazná je také úspora nákladů na obslužný personál, který při příjezdu vlaku nemusí zajišťovat rozpojení soupravy a manipulaci spojenou s objížděním hnacího vozidla.
Koncepce řídicích vozů je v hojné míře využívána například v Německu či ve Švýcarsku. V České republice přišly řídicí vozy do provozu s příchodem motorových vozů řady 843 s vloženými vozy 043 a řídicími vozy 943. Těch v současnosti u ČD jezdí 11 – z čehož 4 jsou alokovány v Brně a 7 v Olomouci. V letošním roce již stav řídicích vozů doplnily zatím 3 kusy vozů 914 (část motorové jednotky Regionova).
Celkově by pak České dráhy na sklonku roku 2008 měly mít v provozu více než 190 řídicích vozů, a to na vlacích všech kategorií – od regionální až po rychlíkové spoje. Vyloučená není ani výroba takové varianty řídicího vozu, který by mohl být řazen do klasických souprav – například spojů kategorie InterCity, kdy by pak i tyto vlaky mohly být provozovány tak, že v jednom směru pojedou v čele s řídicím vozem a celá souprava bude „tlačena“ lokomotivou umístěnou na konci vlaku. Technické údaje o řídicích vozech 954 najdete zde.
zdroj: tisková zpráva ČD

Německá souprava s řídícím vozem jezdila loni (možná jezdí i letos) na trase Basel – Chur, protože si však "nerozumí" se švýcarskými lokomotivami, tak je řídící vůz tažen. Přitom z hlediska DB není technicky neřešitelné, aby jejich lokomotiva byla vybavena "švýcarským" typem sběrače a jezdila až do Churu …
Jinak neříkám že nechci Desira, ale když už u nás jezdí ty nově rekonstruované 854, nepřipadá mi udělat k nim řídicí vozy jako nějaká extra hloupost.
Použití u klasických Sv je výhodné zejména u vlaků jezdících úvratí, protože se minimalizuje pobyt. Strojvedoucí samozřejmě nepřechází, na konci nástupiště čeká jiný strojvedoucí. Vyžaduje to ovšem systém jednotného klíče u vstupních dveří na stanoviště (chodí se z představku vozu).
http://www.railfaneurope.net/pix/be/car/I11/pix.html
Co se tyka dilenskeho zpracovani, je to pruser, nicmene bych zde spis apeloval na prijimaci techniky CD, pokud najdou neco co se jim nezda, muzou prece rict, tohle si nevemem dokud to nebude tak jak ma byt. Udelat to na par kusech tak si da Pars priste pozor a bude se snazit aby bylo vsechno v cajku
v nemecku na expresnich vlacich bezne ridici vozy jezdi.
http://www.railfaneurope.net/pix/de/car/IC+IR/Bpmbdzf/white/pix.html
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











