..: Začíná éra masivního používání řídicích vozů u ČD :..
Řada 854Ostrava - Na Czech Raildays 2006 představily ČD a Pars nova prototyp zcela nového řídicího vozu řady 954. Řídicí vůz vznikl kompletní přestavbou poštovních vozů POSTW a společně s modernizovaným motorovým vozem 854 a vloženým modernizovaným vozem 054 tvoří ucelenou motorovou jednotku pro komfortní provoz rychlíkových a regionálních spojů na hlavních neelektrifikovaných tratích. Prototyp řídicího vozu bude do provozu nasazen ještě letos (po získání potřebných povolení od Drážního úřadu); do roku 2008 počítají České dráhy s nasazením do provozu celkem 19 řídicích vozů řady 954.

České dráhy předpokládají nasazení řídicích vozů 954 především v oblasti Liberecka, kde jsou nyní ve velké míře provozovány modernizované motorové vozy řady 854. Nasazení řídicích vozů umožňuje výrazně zvýšit efektivitu provozu vlaků. V koncové stanici odpadá nutnost tzv. objíždět soupravu; vlak může po časově minimálním pobytu ihned pokračovat v jízdě zpět. Výrazná je také úspora nákladů na obslužný personál, který při příjezdu vlaku nemusí zajišťovat rozpojení soupravy a manipulaci spojenou s objížděním hnacího vozidla.

Řada 843 Koncepce řídicích vozů je v hojné míře využívána například v Německu či ve Švýcarsku. V České republice přišly řídicí vozy do provozu s příchodem motorových vozů řady 843 s vloženými vozy 043 a řídicími vozy 943. Těch v současnosti u ČD jezdí 11 – z čehož 4 jsou alokovány v Brně a 7 v Olomouci. V letošním roce již stav řídicích vozů doplnily zatím 3 kusy vozů 914 (část motorové jednotky Regionova).

Celkově by pak České dráhy na sklonku roku 2008 měly mít v provozu více než 190 řídicích vozů, a to na vlacích všech kategorií – od regionální až po rychlíkové spoje. Vyloučená není ani výroba takové varianty řídicího vozu, který by mohl být řazen do klasických souprav – například spojů kategorie InterCity, kdy by pak i tyto vlaky mohly být provozovány tak, že v jednom směru pojedou v čele s řídicím vozem a celá souprava bude „tlačena“ lokomotivou umístěnou na konci vlaku. Technické údaje o řídicích vozech 954 najdete zde.

zdroj: tisková zpráva ČD


CSPSV | 15.6.2006 (19:24)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
15.06.2006 (22:34)  
Nezbývá mi nic jiného než s vámi souhlasit.Vozy 971,914 přeci tvoří jednotku,nelze tak mluvit o ortodoxních řídících vozech.Ondrůj a spol ČD škodí,ja ty jejich tiskovky snad už ani číst nebudu,zlatej pán Štáhlavský.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
15.06.2006 (22:11)  
TS: nektere fotky 854 a jinych exponatu najdes na www.objektivem.net kde je o letosnich Raildays kratke pojednani a fotogalerie
registrovaný uživatel J.K.  mail  
15.06.2006 (21:59)  
Originál tiskovka je opět výživná a lze jen souhlasit se Sersou (-em?)...
Nicméně rád bych se zeptal znalejších - co je to to "zadní čelo" vozu 954, zmiňované v tiskovce? Nebude to spíš něco jako jeho "přední zátylek"?
registrovaný uživatel TS 
15.06.2006 (21:58)  
A nebudou ty fotky někde k vidění?
registrovaný uživatel fTo 
15.06.2006 (21:48)  
No ja jsem si ten protopyt dukladne v Ostrave zfotodokumentoval, jako obvykle je dilenske zpracovani otres, dale ten vuz nebyl jeste ani dokonce ( neco chybelo pod vozem, neco v salonu ). Pozitivum mozna bude, ze ma lepsi podvozky jak motorak, tak to trebas bude mene skakat...
15.06.2006 (20:59)  
Další bláboly. Co je na nich komfortního? To by už dávno měl být běžný standard.
15.06.2006 (20:10)  
Já bych si především odpustil ten výraz "masivní"a nejsem si jist, zda lze za řídící vůz v pravém slova smyslu považovat vozidlo řady 914, protože motorový vůz řady 814 tvoří s 914 technologický celek; totéž platí o EJ 471 …
registrovaný uživatel sersa  mail  
15.06.2006 (19:50)  
Opet tradicni nicnerikajici zprava plna optimizmu nad svetlymi zitrky od tiskoveho oddeleni CD... Uz chybi jen vety o Superproduktu Pendolino a jeho sqelem vyuzivani...
To ze by bylo potreba nejen 19 ridicich ale asi i dalsi 200 normalnich opravenych vagonu o tom tradicne mlci... Krucifix dohaje s nima...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko