..: Začíná éra masivního používání řídicích vozů u ČD :..
Řada 854Ostrava - Na Czech Raildays 2006 představily ČD a Pars nova prototyp zcela nového řídicího vozu řady 954. Řídicí vůz vznikl kompletní přestavbou poštovních vozů POSTW a společně s modernizovaným motorovým vozem 854 a vloženým modernizovaným vozem 054 tvoří ucelenou motorovou jednotku pro komfortní provoz rychlíkových a regionálních spojů na hlavních neelektrifikovaných tratích. Prototyp řídicího vozu bude do provozu nasazen ještě letos (po získání potřebných povolení od Drážního úřadu); do roku 2008 počítají České dráhy s nasazením do provozu celkem 19 řídicích vozů řady 954.

České dráhy předpokládají nasazení řídicích vozů 954 především v oblasti Liberecka, kde jsou nyní ve velké míře provozovány modernizované motorové vozy řady 854. Nasazení řídicích vozů umožňuje výrazně zvýšit efektivitu provozu vlaků. V koncové stanici odpadá nutnost tzv. objíždět soupravu; vlak může po časově minimálním pobytu ihned pokračovat v jízdě zpět. Výrazná je také úspora nákladů na obslužný personál, který při příjezdu vlaku nemusí zajišťovat rozpojení soupravy a manipulaci spojenou s objížděním hnacího vozidla.

Řada 843 Koncepce řídicích vozů je v hojné míře využívána například v Německu či ve Švýcarsku. V České republice přišly řídicí vozy do provozu s příchodem motorových vozů řady 843 s vloženými vozy 043 a řídicími vozy 943. Těch v současnosti u ČD jezdí 11 – z čehož 4 jsou alokovány v Brně a 7 v Olomouci. V letošním roce již stav řídicích vozů doplnily zatím 3 kusy vozů 914 (část motorové jednotky Regionova).

Celkově by pak České dráhy na sklonku roku 2008 měly mít v provozu více než 190 řídicích vozů, a to na vlacích všech kategorií – od regionální až po rychlíkové spoje. Vyloučená není ani výroba takové varianty řídicího vozu, který by mohl být řazen do klasických souprav – například spojů kategorie InterCity, kdy by pak i tyto vlaky mohly být provozovány tak, že v jednom směru pojedou v čele s řídicím vozem a celá souprava bude „tlačena“ lokomotivou umístěnou na konci vlaku. Technické údaje o řídicích vozech 954 najdete zde.

zdroj: tisková zpráva ČD


CSPSV | 15.6.2006 (19:24)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Bram 
16.06.2006 (10:50)  
Jo, rozdíl je fakt do očí bijící. A dílenské zpracování střechy předního čela vozu 954 je otřes. Já chápu, že nemá cenu na čelo pořizovat výlisek ( bylo by to finančně neúnosné ), ale je možné použít kvalitní tmel a spáry přetmelit.
Ale nemuselo by se ani tolik tmelit, byly li by sváry provedeny z venkovní strany a ne zevnitř. Holt jsou v Parsu kvalitní řemeslníci..............
16.06.2006 (8:53)  
ano, ten rozdil proti desiru vedle je do oci bijici... tim spis, ze par fotek dal se da na ostravskych tramvajich videt, ze i rekonstrukci muze vzniknout vozidlo plne srovnatelne s novym.
16.06.2006 (7:48)  
Zajímalo by mě řešení řídících vozů na klasických R - složení lok + x B nebo modernizace + řidící vůz mě dostává. Mají nové vozy předpoklady pro řazení řídícího vozu? Jak chtějí zajistit přenos povelů. Od ČD už mě žádný blábol nepřekvapí.
registrovaný uživatel Milynho  mail  
16.06.2006 (7:20)  
Já bych se pozastavil na ideou řídicích vozů vzadu na EC/IC - to by mě navždy položilo ...
16.06.2006 (7:20)  
Jen se tu zapomnělo na prototypový kousek řady 912.
16.06.2006 (6:52)  
Nic proti 854/954, ale ten rozdíl oproti Desiru které stálo vedle trochu bije do očí.
registrovaný uživatel sersa  mail  
16.06.2006 (1:22)  
No kdyz sem videl tu strechu na cele tak si rikam, proc vlastne drahy trvaly na stejnem vzhledu jak 854? dyk je to nakonec uplne jedno-ten motorak to nijak nezrychli a nakonec kdyz je vysledek takovyto tak ani nezkrasli a jeste to stoji o nejakou tu porci vic... dyk by vlastne stacilo neco tak "obludne hranatyho" jako 943 - nakonec hlavne ze by byly...
dopisovatel nebo člen ŽP Adam  mail  
16.06.2006 (0:51)  
Seath: Koukam, ze tech "svu" na strese jsem si nevsiml jenom ja... :-)
registrovaný uživatel PZ 
16.06.2006 (0:33)  
Dobré byly popisky ovladačů. Po delší expozici na slunci se lepidlo pod nimi roztavilo a cedulky se daly přelepovat takřka pohledem. A sedačka strojvedoucího měla tak zvláštní mechanizmuis, že jsem ji nedokázal ani zvednout. Po odjištění jedné páky se nic nestalo, avšak po jejím zajištění se ozvala taková prda, že na mě přiletěl pořadatel, co tam dělám...
15.06.2006 (23:41)  
dilenske zpracovani 954 vypada skutecne skvostne. jestli by se ten pars nova nemel radsi soustredit na nakladni vagony...

viz detail strechy na teto fotce:
http://www.objektivem.net/phprs/gallery.php?modul=gallery&akce=obrazek_ukaz&obrazek_id=435
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko