Ostrava - Na Czech Raildays 2006 představily ČD a Pars nova prototyp zcela nového řídicího vozu řady 954. Řídicí vůz vznikl kompletní přestavbou poštovních vozů POSTW a společně s modernizovaným motorovým vozem 854 a vloženým modernizovaným vozem 054 tvoří ucelenou motorovou jednotku pro komfortní provoz rychlíkových a regionálních spojů na hlavních neelektrifikovaných tratích. Prototyp řídicího vozu bude do provozu nasazen ještě letos (po získání potřebných povolení od Drážního úřadu); do roku 2008 počítají České dráhy s nasazením do provozu celkem 19 řídicích vozů řady 954. České dráhy předpokládají nasazení řídicích vozů 954 především v oblasti Liberecka, kde jsou nyní ve velké míře provozovány modernizované motorové vozy řady 854. Nasazení řídicích vozů umožňuje výrazně zvýšit efektivitu provozu vlaků. V koncové stanici odpadá nutnost tzv. objíždět soupravu; vlak může po časově minimálním pobytu ihned pokračovat v jízdě zpět. Výrazná je také úspora nákladů na obslužný personál, který při příjezdu vlaku nemusí zajišťovat rozpojení soupravy a manipulaci spojenou s objížděním hnacího vozidla.
Koncepce řídicích vozů je v hojné míře využívána například v Německu či ve Švýcarsku. V České republice přišly řídicí vozy do provozu s příchodem motorových vozů řady 843 s vloženými vozy 043 a řídicími vozy 943. Těch v současnosti u ČD jezdí 11 – z čehož 4 jsou alokovány v Brně a 7 v Olomouci. V letošním roce již stav řídicích vozů doplnily zatím 3 kusy vozů 914 (část motorové jednotky Regionova).
Celkově by pak České dráhy na sklonku roku 2008 měly mít v provozu více než 190 řídicích vozů, a to na vlacích všech kategorií – od regionální až po rychlíkové spoje. Vyloučená není ani výroba takové varianty řídicího vozu, který by mohl být řazen do klasických souprav – například spojů kategorie InterCity, kdy by pak i tyto vlaky mohly být provozovány tak, že v jednom směru pojedou v čele s řídicím vozem a celá souprava bude „tlačena“ lokomotivou umístěnou na konci vlaku. Technické údaje o řídicích vozech 954 najdete zde.
zdroj: tisková zpráva ČD

Ale nemuselo by se ani tolik tmelit, byly li by sváry provedeny z venkovní strany a ne zevnitř. Holt jsou v Parsu kvalitní řemeslníci..............
viz detail strechy na teto fotce:
http://www.objektivem.net/phprs/gallery.php?modul=gallery&akce=obrazek_ukaz&obrazek_id=435
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











