..: České dráhy zvítězily ve 2 výběrových řízeních :..
Praha - České dráhy se staly vítězem výběrových řízení na provozování regionálních spojů na dvou tratích v Karlovarském kraji – na trati Cheb – Aš – Hranice v Čechách a Cheb – Luby u Chebu. Výběrové řízení na provozování spojů na třetí trati v Karlovarském kraji (Karlovy Vary – Potůčky – Johanngeorgenstadt) kraj nakonec zrušil – stávající spolupráce s ČD byla pro kraj výhodnější; i zde tak budou nadále poskytovat své přepravní služby České dráhy.

Současně České dráhy, podle slov ministra dopravy Milana Šimonovského a oficiálního dopisu ministerstva dopravy, zvítězily ve výběrovém řízení na provozování rychlíkových spojů na trase Liberec – Pardubice. I zde České dráhy dokázaly přijít s nejlepší kombinací nabízené ceny, služeb pro cestující a vozového parku. Výběrová řízení na provozování regionálních vlaků na několika tratích v Libereckém kraji krajský úřad zrušil poté, co po prostudování jednotlivých nabídek dospěl k názoru, že nejvýhodnější pro kraj i pro cestující je stávající spolupráce s Českými drahami.

České dráhy předložily ve výběrových řízeních nabídky, které byly sestaveny na základě exaktní kalkulace nákladů na provozování spojů. Přestože tyto nabídky byly v porovnání s konkurencí ekonomicky nejvýhodnější, byly i ty většinou na vyšší úrovni, než jsou částky, které kraje v tuto chvíli platí za provozování regionálních spojů Českým drahám. To spolu s tím, že nabídky konkurentů byly výrazně vyšší, může dokládat nedostatečné dofinancování veřejné osobní dopravy.

České dráhy rozhodnutí oceňují - jsou přirozeným partnerem při provozování železniční dopravy a nabízejí služby, které jsou kvalitativně i finančně velmi zajímavé a konkurenceschopné. Zcela bezkonkurenční je přitom nabídka dodatečných benefitů, které ČD v rámci různých programů jako dopravce krajům i ministerstvu nabízejí. Ty podporují např. turistický ruch v daných oblastech (Regionovou Vaším krajem, systém ČD Bike zaměřený na podporu cykloturistiky, účast v systému Egronet, Libnet, síťové jízdenky, platnost mezinárodních dokladů a turistických jízdenek atp.). Provozování spojů Českými drahami zároveň garantuje cestujícímu nejvýhodnější cenu - platnost řady slev a jízdenek ČD, platnost mezinárodních jízdních dokladů atp.

zdroj: výtah z tiskové zprávy ČD, Foto: fotogalerie ŽelPage


CSPSV | 19.6.2006 (14:58)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Web 
21.06.2006 (21:06)  
Zikmund: Já bych řekl, že pro objednatele nejsou důležité náklady na to které vozidlo, ale nabídková cena dopravce :) A vstup soukromých dopravců může mít na ČD jedině dobrý vliv - "strach" z konkurence a další zefektivnění provozu. Ovšem pokud budou všechna VŘ končit takhle... :/

-sl-: Kecy o tom že stát platí státu a o unikání kapitálu k zahraničním dopravcům nehodlám komentovat. K nákladní dopravě dodám, že toho sice moc nedotáhli zpět (protože v malé dopravě "z domu do domu" dráha nemůže konkurovat kamionu ani se stonásobným mýtem), ale spoustu toho pro železnici zachránili a i ČD se díky nim chovájí aspoň trochu tržně. Nechtěl bych vidět jak by to vypadalo bez nich...
21.06.2006 (17:54)  
Ad WEB > Máte pravdu – srovnávat Desiro a M 810 je nemožné. Ale přesto je to nezbytně nutné. Pro cestujícího je Desiro ve srovnání s M810 mnohem kvalitnějším vozidlem … Jenže pro objednavatele = KRAJ jsou rozhodující náklady a ty jsou při stejném počtu přepravených osob u Desira vyšší …
Registrierter Benutzer -sl- 
21.06.2006 (14:24)  
Web: zkuste http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2006060404 nebo http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2006061401 ... tam najdete opačný extrém toho, o čem píšu já tady..
Registrierter Benutzer -sl- 
21.06.2006 (14:18)  
Web: místo zamyšlení se navážíte.. ano, přiměřený zisk, který je vyplácen za ZDO a ODO je vyplácen státní akciovce místo soukromníka, tzn. uvnitř namísto ven..

ad.3) kolik nových přeprav přetáhli na koleje ze silnice soukromníci? myslím, že to rovnítko je tam (s výjimkou tratí, které jsou pronajaté vč. dopravní cesty) právem.. většinou vozí ucelené vlaky uhlí atp. ...

ad.Tesca: sociální, ekonomická a hospodářská funkce dopravy...

i pro J.Hovorku:
o to, že všechno na lokálkách platí kraj bych se hádal.. je to zjednodušený pohled.. hlavně proto, že nevyužitou dopravní cestu platí stát dotací na dopravní cestu (cca 50 procent nákladů dopravní cesty - alespoň tomu tak bylo v roce 2005 podle Výroční zprávy SŽDC)...

pokud kraj vybírá preferuje autobusového dopravce, ušetří kraj, ale na poplatcích za dopravní cestu prodělá stát a musí přitlačit (což bylo díky politickému rozložení sil na krajích a ve vládě z hlediska krajů doposud vhodné..).. tam, kde je dráha, a je alespoň trošku použitelná, měla by být preferována dráha + svážení lidí k ní busy v rámci IDS, protože i ta dráha může v budoucnu být limitou rozvoje průmyslu v daném kraji přesto, že na ní momentálně nákladní doprava není.. až bude mít kraj jasno v dopravní koncepcích na dalších 20 - 30 let, můžeme se bavit o rušení tratí, které ani kraj ani stát nepotřebuje..

nemám nic proti soukromým dopravcům, ale za současného stavu transformace nemám pocit, že by byla z pohledu daňového poplatníka vhodná konkurence na dráze - podmínky jsou nastaveny tak, aby tratil státní podnik..
21.06.2006 (12:32)  
autobus cca 27,8 Kč/km, vlak cca 48 Kč/km (oficiální údaje jednoho kraje). Co je výhodnější při menší obsazenosti. Kdo odpoví že vlak je podle mě "blb" Vlaky se vyplatí jen vytíženějších úsecích a tam kde není možné plnohodnotné autobusové spojení. Jako minimální obsazenost pro vlak jsem si pro svoji potřebu stanovil 25 osob. Je mnoho lokálek, kde této hodnoty nedosahuje ani nejvytíženější spoj - ty navrhuji zrušit. U ostatních nemám proti provozování námitky.
Registrierter Benutzer Web 
21.06.2006 (11:45)  
-sl-: A poměrně dost by mě zajímalo, zda by vám místo ošklivé konkurence různých TESCO, Globus, Plus, ap. více vyhovoval monopol skvělé Jednoty "v každé vesnici"...
Registrierter Benutzer Web 
21.06.2006 (11:34)  
-sl- Zisk teče státu, lol :) A že ho z ČD teče spousta :) O lokálky musí být zájem především ze strany kraje, který tam reálně tu dopravu platí (i dneska). Pak o ně samozřejmě budou mít zájem všichni. Vy si myslíte že na nich ČD jezdí jen tak, z dobré vůle? :)) Zkuste si něco zjistit o dotační politice.

ad 3) Absolutní blbost, nějak zapomínáte že tu je taky např. kamiónová doprava, takže rozhodně nemůžete dát nová doprava u soukromníka=ztracená u ČD. Mimoto, pokud by soukromníci nebyli, tak už dávno nákladní doprava na železnici (až na pár jinak nepřepravitelných drobností) není vůbec.
Registrierter Benutzer -sl- 
21.06.2006 (10:53)  
waszyn:
1. ano, kostrbatě, ale odpověděl jsem si... pokud nebude zájem o lokálku, pak:
a) zaplatí se soukromníkovi tolik, kolik si nadiktuje (to samé dnes ČD jen zisk teče státu a ne pryč),
b) bude se muset vytvořit závazek veřejné služby v rámci ZDO/ODO k nějakému výkonu, o který bude mít dopravce zájem,
c) zaplatí se silnici a trať jde do šrotu, dopravce jinam..

všechny tři případy jsou pro mě osobně méně akceptovatelné než stávající stav, protože a) poškozuje rozpočty krajů, b) omezuje svobodu podnikání + zneatraktivňuje další část tratí, c) likviduje dopravní cestu + všechny tři varianty vedou ke snížení využití dopravní cesty a tedy k potřebě vyšší dotace do dopravní cesty = mají opačný efekt než je žádoucí..

2. nejsem zaměstnanec ČD... tvrzení postihuje to, že soukromník, chová-li se jako podnikatel (snaha o dlouhodobý zisk), na sebe vezme logicky spíš ucelenej vlak než manipulák, protože z uceleného je větší zisk.. soukromník není charita (i když chování některých dnes se charitě blíží díky snaze o přežití)..

3) při stejné poptávce po přepravě je každá práce pro soukromníka získána tím, že převezme část poptávky ČD.. tím generuje ČD ztrátu na ušlých ziscích, za kterou si sice můžou samy, ale kterou v konečném efektu zaplatí daňový poplatník, pokud ji ČD nepromítne do cen.. promítnutím do cen ale ČD snižuje svou konkurenceschopnost k silnici + poplatník platí víc na silnicích (externality, údržba ap.) i na nevyužité dopravní cestě na železnici..

chování státní a.s. v rovině ceny za služby by pro stát mělo být lépe ovlivnitelné než soukromý sektor..
Registrierter Benutzer waszyn 
21.06.2006 (9:30)  
-sl-:
1. kdo půjde dobrovolně na vesničku... můj názor je, že v případě, že by nebyl státní dopravce, bude na lokálkách (co je to vlastně lokálka? trať, o kterou se dopravci neperou? kolik jich u nás je?), pokud to nebude ošetřeno závazkem veřejné služby jako u autobusů, diktát ceny ze strany soukromníka, který zde (lokálně na této trati) konkurenci mít nebude.. ten skončí přechodem na silnici, která jediná díky mnoha faktorům konkuruje všude, a rušením tratí..

2. to vyzobávání je nějaký oficiální názor zaměstnanců ČD. Pokud mi konkurence odláká zákazníky, měl bych si v první řadě zamést před vlastním prahem. A co že to přesně vyzobali? ČD tedy zůstali pouze "ztrátové" nákladní výkony? A proč je tedy vůbec provozuje? Aby je taky nevyzobali a neměli na nich zisk?

3. Zisk podnikatelů za cenu ztrát ČD? Co to je proboha za úvahu? Myslíte si že výkony které mají soukromí dopravci by pro ČD byly ziskové? Když tedy byly ziskové proč je přenechala konkurenci? Proč se o tyto "hrozinky" ČD nebije se stejnou vervou jako o bezvýznamné lokálky se svojí regionovou?
21.06.2006 (9:29)  
I lokálky mají velký potenciál růstu, zejména v pohraničí. Viamont chce začít jezdit z Trutnova do Polska a určitě se najdou další atraktivní lokálky. Ale zachovávat všechno nemá smysl viz trať 063 kde jsou obce daleko od zastávek a autobus je stíhá objet za stejný čas jejich středem. Nebo tratě kde jízdní doby vlaku jsou výrazně delší než u autobusu.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko