Praha - České dráhy se staly vítězem výběrových řízení na provozování regionálních spojů na dvou tratích v Karlovarském kraji – na trati Cheb – Aš – Hranice v Čechách a Cheb – Luby u Chebu. Výběrové řízení na provozování spojů na třetí trati v Karlovarském kraji (Karlovy Vary – Potůčky – Johanngeorgenstadt) kraj nakonec zrušil – stávající spolupráce s ČD byla pro kraj výhodnější; i zde tak budou nadále poskytovat své přepravní služby České dráhy.
Současně České dráhy, podle slov ministra dopravy Milana Šimonovského a oficiálního dopisu ministerstva dopravy, zvítězily ve výběrovém řízení na provozování rychlíkových spojů na trase Liberec – Pardubice. I zde České dráhy dokázaly přijít s nejlepší kombinací nabízené ceny, služeb pro cestující a vozového parku. Výběrová řízení na provozování regionálních vlaků na několika tratích v Libereckém kraji krajský úřad zrušil poté, co po prostudování jednotlivých nabídek dospěl k názoru, že nejvýhodnější pro kraj i pro cestující je stávající spolupráce s Českými drahami.
České dráhy předložily ve výběrových řízeních nabídky, které byly sestaveny na základě exaktní kalkulace nákladů na provozování spojů. Přestože tyto nabídky byly v porovnání s konkurencí ekonomicky nejvýhodnější, byly i ty většinou na vyšší úrovni, než jsou částky, které kraje v tuto chvíli platí za provozování regionálních spojů Českým drahám. To spolu s tím, že nabídky konkurentů byly výrazně vyšší, může dokládat nedostatečné dofinancování veřejné osobní dopravy.

České dráhy rozhodnutí oceňují - jsou přirozeným partnerem při provozování železniční dopravy a nabízejí služby, které jsou kvalitativně i finančně velmi zajímavé a konkurenceschopné. Zcela bezkonkurenční je přitom nabídka dodatečných benefitů, které ČD v rámci různých programů jako dopravce krajům i ministerstvu nabízejí. Ty podporují např. turistický ruch v daných oblastech (Regionovou Vaším krajem, systém ČD Bike zaměřený na podporu cykloturistiky, účast v systému Egronet, Libnet, síťové jízdenky, platnost mezinárodních dokladů a turistických jízdenek atp.). Provozování spojů Českými drahami zároveň garantuje cestujícímu nejvýhodnější cenu - platnost řady slev a jízdenek ČD, platnost mezinárodních jízdních dokladů atp.
zdroj: výtah z tiskové zprávy ČD, Foto: fotogalerie ŽelPage

i Tesco je dobrý příklad.. půjde dobrovolně konkurovat na vesničku, když může vydělávat víc na městech? kdo půjde dobrovolně na vesničku tedy na lokální trať, pokud se bavíme o železnici, a za jakých podmínek? pro danou vesničku bude mít lokálně monopol ten, kdo do toho bude ochoten jít, protože takový bude sám a žádná konkurence se s ním přetahovat o danou vesničku nebude..
můj názor je, že v případě, že by nebyl státní dopravce, bude na lokálkách (co je to vlastně lokálka? trať, o kterou se dopravci neperou? kolik jich u nás je?), pokud to nebude ošetřeno závazkem veřejné služby jako u autobusů, diktát ceny ze strany soukromníka, který zde (lokálně na této trati) konkurenci mít nebude.. ten skončí přechodem na silnici, která jediná díky mnoha faktorům konkuruje všude, a rušením tratí..
cesta, kterou naznačujete, se podobá vývoji v nákladní dopravě - to zajímavé si soukromníci vyzobali, zbytek nechali ČD.. každý, kdo sleduje dlouhodobý zisk, přeci operuje s převisem poptávky (dá takovou kapacitu, aby byla plně využita + drobky, přenechá konkurenci, aby živořila, příp. vzala na svůj vrub ztráty při poklesu poptávky - viz žlutej mor...)...
nelíbí se mi, že by tou konkurencí měla být státní a.s. a zisk podnikatelů by měl být za cenu jejích ztrát.. opačně to jako daňový poplatník beru a schvaluju.. ;-)
Jinak pane Zikmund, uznejte že srovnávat Desiro a 810 :)) Vždyť to je i kapacitně někde uplně jinde..
Spíše bychom si měli položit otázku, jak to dělají v SRN, kde je na dopravním trhu "x" dopravců, ale v jejich vlacích, až na nepatrné výjimky platí jízdenky DB, včetně "Landerticketů, SWT" apod. včetně nabídek EURODOMINO. INTERRAIL, BanhCard DB apod …
Podobně Švýcarsko, kde síťovou jízdenku GeneralAbo uznávají všichni dopravci, podobně průkaz na slevu Halbtaxabo platí u všech dopravců, včetně lodí libovolného dopravce, autobusů libovolného dopravce, lanovky libovolného dopravce. Podobně v Rakousku … zemích, s vyspělou tržní ekonomikou … Ve Švýcarsku to může být i tím, že ve většíně železničních dopravců mají majetkový (akciový) podíl SBB … Zkuste se dotázat společnosti Viamont, pro neuznávají roční síťovou jízdenku ČD podobně jako ve Švýcarsku …
Stát na monopolu ČD tratí, jak finančně, tak v rámci boje za "ekologickou dopravu". Jediný cíl, který sleduje při pokračování monopolu je další fungování "sociální sítě ČD". A samozřejmě také nelze zapomenout, že ČD mají velký potenciál voličů :/
proč máte akciové společnosti potřebu vnucovat představu, jak by se měla chovat ve své investiční politice?
Web: a tratí stát ze současného monopolu? dokážete predikovat chování soukromníků v okamžiku, kdy se stanou lokálně monopolními, protože stát nebude mít svého dopravce (bude ztrátový, tak se ho zbaví - zprivatizuje ho..)? kolik si řeknou pak a jaký dopad to bude mít na železnici u nás?
Redispero: přečtěte si pořádně, o čem jsem psal - zvlášť pasáž o přetransformovávání... :(
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











