..: České dráhy zvítězily ve 2 výběrových řízeních :..
Praha - České dráhy se staly vítězem výběrových řízení na provozování regionálních spojů na dvou tratích v Karlovarském kraji – na trati Cheb – Aš – Hranice v Čechách a Cheb – Luby u Chebu. Výběrové řízení na provozování spojů na třetí trati v Karlovarském kraji (Karlovy Vary – Potůčky – Johanngeorgenstadt) kraj nakonec zrušil – stávající spolupráce s ČD byla pro kraj výhodnější; i zde tak budou nadále poskytovat své přepravní služby České dráhy.

Současně České dráhy, podle slov ministra dopravy Milana Šimonovského a oficiálního dopisu ministerstva dopravy, zvítězily ve výběrovém řízení na provozování rychlíkových spojů na trase Liberec – Pardubice. I zde České dráhy dokázaly přijít s nejlepší kombinací nabízené ceny, služeb pro cestující a vozového parku. Výběrová řízení na provozování regionálních vlaků na několika tratích v Libereckém kraji krajský úřad zrušil poté, co po prostudování jednotlivých nabídek dospěl k názoru, že nejvýhodnější pro kraj i pro cestující je stávající spolupráce s Českými drahami.

České dráhy předložily ve výběrových řízeních nabídky, které byly sestaveny na základě exaktní kalkulace nákladů na provozování spojů. Přestože tyto nabídky byly v porovnání s konkurencí ekonomicky nejvýhodnější, byly i ty většinou na vyšší úrovni, než jsou částky, které kraje v tuto chvíli platí za provozování regionálních spojů Českým drahám. To spolu s tím, že nabídky konkurentů byly výrazně vyšší, může dokládat nedostatečné dofinancování veřejné osobní dopravy.

České dráhy rozhodnutí oceňují - jsou přirozeným partnerem při provozování železniční dopravy a nabízejí služby, které jsou kvalitativně i finančně velmi zajímavé a konkurenceschopné. Zcela bezkonkurenční je přitom nabídka dodatečných benefitů, které ČD v rámci různých programů jako dopravce krajům i ministerstvu nabízejí. Ty podporují např. turistický ruch v daných oblastech (Regionovou Vaším krajem, systém ČD Bike zaměřený na podporu cykloturistiky, účast v systému Egronet, Libnet, síťové jízdenky, platnost mezinárodních dokladů a turistických jízdenek atp.). Provozování spojů Českými drahami zároveň garantuje cestujícímu nejvýhodnější cenu - platnost řady slev a jízdenek ČD, platnost mezinárodních jízdních dokladů atp.

zdroj: výtah z tiskové zprávy ČD, Foto: fotogalerie ŽelPage


CSPSV | 19.6.2006 (14:58)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel -sl- 
21.06.2006 (8:01)  
Web:
i Tesco je dobrý příklad.. půjde dobrovolně konkurovat na vesničku, když může vydělávat víc na městech? kdo půjde dobrovolně na vesničku tedy na lokální trať, pokud se bavíme o železnici, a za jakých podmínek? pro danou vesničku bude mít lokálně monopol ten, kdo do toho bude ochoten jít, protože takový bude sám a žádná konkurence se s ním přetahovat o danou vesničku nebude..

můj názor je, že v případě, že by nebyl státní dopravce, bude na lokálkách (co je to vlastně lokálka? trať, o kterou se dopravci neperou? kolik jich u nás je?), pokud to nebude ošetřeno závazkem veřejné služby jako u autobusů, diktát ceny ze strany soukromníka, který zde (lokálně na této trati) konkurenci mít nebude.. ten skončí přechodem na silnici, která jediná díky mnoha faktorům konkuruje všude, a rušením tratí..

cesta, kterou naznačujete, se podobá vývoji v nákladní dopravě - to zajímavé si soukromníci vyzobali, zbytek nechali ČD.. každý, kdo sleduje dlouhodobý zisk, přeci operuje s převisem poptávky (dá takovou kapacitu, aby byla plně využita + drobky, přenechá konkurenci, aby živořila, příp. vzala na svůj vrub ztráty při poklesu poptávky - viz žlutej mor...)...
nelíbí se mi, že by tou konkurencí měla být státní a.s. a zisk podnikatelů by měl být za cenu jejích ztrát.. opačně to jako daňový poplatník beru a schvaluju.. ;-)
registrovaný uživatel Web 
20.06.2006 (22:42)  
Zikmund: K tomu aby Via uznával roční síťovou ČD musí být zájem na obou stranách (a schopnost platit na jedné :) ). Uznávaly by snad ČD síťovku Via? Jinak řešení je prosté, objednatel si holt tarif stanoví sám. (a na tratích kde dopravci budou jezdit "za své" jistě také nějaká tarifní integrace proběhne, páč se v konkurenci budou snažit utrhnout co největší sousto).

Jinak pane Zikmund, uznejte že srovnávat Desiro a 810 :)) Vždyť to je i kapacitně někde uplně jinde..
20.06.2006 (22:06)  
Můžeme si myslet cokoli o "monopolu" ČD nebo "dumpingových" cenách nabízených ČD, ale objektivní realitou je skutečnost, že Desiro váží 68 tun, zatímco plně obsazená M 810 pouze 25 tun. Čili Desiro je 2,72 x těžší než M 810. Budeme-ĺi uvažovat stejnou měrnou spotřebu nafty, tak M 810 je bezkonkurenčně provozně levnější. Podobně poplatek za použití dopravní cesty se odvijí od váhy kolejového vozidla, čili Desiro je zpoplatněno více …
Spíše bychom si měli položit otázku, jak to dělají v SRN, kde je na dopravním trhu "x" dopravců, ale v jejich vlacích, až na nepatrné výjimky platí jízdenky DB, včetně "Landerticketů, SWT" apod. včetně nabídek EURODOMINO. INTERRAIL, BanhCard DB apod …
Podobně Švýcarsko, kde síťovou jízdenku GeneralAbo uznávají všichni dopravci, podobně průkaz na slevu Halbtaxabo platí u všech dopravců, včetně lodí libovolného dopravce, autobusů libovolného dopravce, lanovky libovolného dopravce. Podobně v Rakousku … zemích, s vyspělou tržní ekonomikou … Ve Švýcarsku to může být i tím, že ve většíně železničních dopravců mají majetkový (akciový) podíl SBB … Zkuste se dotázat společnosti Viamont, pro neuznávají roční síťovou jízdenku ČD podobně jako ve Švýcarsku …
registrovaný uživatel Web 
20.06.2006 (21:17)  
-sl-: Co to je lokálmonopol? O tom jsem se nějak neučil :) Vy trošku zapomínáte, že soukromníci nejsou jeden subjekt a tedy konkurence bude prostě normálně dál pokračovat. Když některý soukromník nevyhoví půjde od válu a nastoupí někdo jiný, ne jako dnes kdy "se prostě nedá nic dělat". Lokálmonopol je něco jako když jdu do Tesca a divím se že tam prodává jenom Tesco? :))

Stát na monopolu ČD tratí, jak finančně, tak v rámci boje za "ekologickou dopravu". Jediný cíl, který sleduje při pokračování monopolu je další fungování "sociální sítě ČD". A samozřejmě také nelze zapomenout, že ČD mají velký potenciál voličů :/
registrovaný uživatel -sl- 
20.06.2006 (20:38)  
František: nepřekrucujte to, jde o to, že vůz, má buď jezdit nebo má jít do šrotu.. pokud stojí, jsou tam ušlý náklady na tom, co mohl odjezdit = co mohl vydělat, + náklady na svou údržbu a lidi, které kvůli jeho údržbě držíte.. i Vás se zeptám: kolik lidí přibude do vlaku, který poveze Desiro místo 810? kolik lidí pocítí potřebu jet vlakem na základě tohoto impulsu? (odpověď viz Miroslav Zikmund)
proč máte akciové společnosti potřebu vnucovat představu, jak by se měla chovat ve své investiční politice?

Web: a tratí stát ze současného monopolu? dokážete predikovat chování soukromníků v okamžiku, kdy se stanou lokálně monopolními, protože stát nebude mít svého dopravce (bude ztrátový, tak se ho zbaví - zprivatizuje ho..)? kolik si řeknou pak a jaký dopad to bude mít na železnici u nás?

Redispero: přečtěte si pořádně, o čem jsem psal - zvlášť pasáž o přetransformovávání... :(
registrovaný uživatel Karel  mail  
20.06.2006 (19:33)  
Jiří Hovorka: ČD můžou přece řadit rychlíky taky 750 + 843 + 2* 043 a nikdo na ně nemůže ... :-)))
registrovaný uživatel Redispero  mail  
20.06.2006 (13:33)  
-sl-: A nebylo z pohledu daňového poplatníka nejlepší celý privátní sektor znárodnit, aby se nepřiživoval?
20.06.2006 (8:53)  
To zaosai - mezi Ústím a Libercem by měly zůstat stejné soupravy. Na trať do Pardubic by měly přijít 843 (viz dříve napsané newsky). Jsem ale zvědavý, jak se ČD podaří splnit podmínku o nějakém 90% nasazením soupravy jež vyhrála VŘ. Můj odhad o současném nasazení 854 je na nějakých 60-70 %. Až tedy ČD zaplatí pokuty za nedodržení složení soupravy, tak bude v takovým mínusu, že se toho asi brzy vzdá.
registrovaný uživatel Web 
19.06.2006 (22:36)  
Musím říct, že stát je skutečně sakra špatný hospodář :/ Jakýkoliv rozumný správce pokladny by se snažil naopak pěstovat konkurenci svých dodavatelů (neb to zvyšuje jejich efektivitu, ale především to odstraňuje možnost dodavatelského "nátlaku", monopolu), ale stát ne... :( Vždyť by se to výsledně vyplatilo i kdyby nabídky soukromníku byly méně výhodné než ČD :/
19.06.2006 (22:28)  
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko