Praha - České dráhy se staly vítězem výběrových řízení na provozování regionálních spojů na dvou tratích v Karlovarském kraji – na trati Cheb – Aš – Hranice v Čechách a Cheb – Luby u Chebu. Výběrové řízení na provozování spojů na třetí trati v Karlovarském kraji (Karlovy Vary – Potůčky – Johanngeorgenstadt) kraj nakonec zrušil – stávající spolupráce s ČD byla pro kraj výhodnější; i zde tak budou nadále poskytovat své přepravní služby České dráhy.
Současně České dráhy, podle slov ministra dopravy Milana Šimonovského a oficiálního dopisu ministerstva dopravy, zvítězily ve výběrovém řízení na provozování rychlíkových spojů na trase Liberec – Pardubice. I zde České dráhy dokázaly přijít s nejlepší kombinací nabízené ceny, služeb pro cestující a vozového parku. Výběrová řízení na provozování regionálních vlaků na několika tratích v Libereckém kraji krajský úřad zrušil poté, co po prostudování jednotlivých nabídek dospěl k názoru, že nejvýhodnější pro kraj i pro cestující je stávající spolupráce s Českými drahami.
České dráhy předložily ve výběrových řízeních nabídky, které byly sestaveny na základě exaktní kalkulace nákladů na provozování spojů. Přestože tyto nabídky byly v porovnání s konkurencí ekonomicky nejvýhodnější, byly i ty většinou na vyšší úrovni, než jsou částky, které kraje v tuto chvíli platí za provozování regionálních spojů Českým drahám. To spolu s tím, že nabídky konkurentů byly výrazně vyšší, může dokládat nedostatečné dofinancování veřejné osobní dopravy.

České dráhy rozhodnutí oceňují - jsou přirozeným partnerem při provozování železniční dopravy a nabízejí služby, které jsou kvalitativně i finančně velmi zajímavé a konkurenceschopné. Zcela bezkonkurenční je přitom nabídka dodatečných benefitů, které ČD v rámci různých programů jako dopravce krajům i ministerstvu nabízejí. Ty podporují např. turistický ruch v daných oblastech (Regionovou Vaším krajem, systém ČD Bike zaměřený na podporu cykloturistiky, účast v systému Egronet, Libnet, síťové jízdenky, platnost mezinárodních dokladů a turistických jízdenek atp.). Provozování spojů Českými drahami zároveň garantuje cestujícímu nejvýhodnější cenu - platnost řady slev a jízdenek ČD, platnost mezinárodních jízdních dokladů atp.
zdroj: výtah z tiskové zprávy ČD, Foto: fotogalerie ŽelPage

Protože Ústecký kraj prostě železniční dopravu na této trati platit nechce. Raději zaplatí autobus.
Bohužel stav trati neumožňuje vyšší rychlost a pro frekvenci stačí samostaný M810. Čím by tam Railtrans jezdil ? Desirem ? A kdo by jím jezdil ?
Marcel Štancl: můžete nějak dokázat, že díky Desirům jiného dopravce pojede danými spoji víc lidí než 810, víc vlaků, aby se využila volná kapacita dopravní cesty? pokud ne, k čemu to Desiro bude? aby bylo co fotit, o čem si povídat?
Mame tedy rozdil v cenach, ktery je castecne zpusobem cenou vozidel a podle meho nazoru z vetsi casti tim, co na tom chce kdo vyryzovat. Novi dopravci urcite chteji neco vydelat, nicmene nejsou hloupi, aby sli do souteze s cenou nekde v nebi, protoze to by se jim na to kazdy vysral. Nabizeji proto podle meho nazoru cenu pokud mozno co nejnizsi tak, aby na tom neco vydelali. A CD nabidnou cenu o 50% nizsi?
Kde na to vezmou? No predpokladajme, ze ne vsechno, co CD provozuji, je ztratove. No a tak to co se vydynda nekde na ziskovych relacich, se nadynda tam, kde musi jit podle meho nazoru pod naklady, aby tu soutez vyhrali a nepustili tam konkurenci.
Nebo to od tebe bylo jen takové bla bla bla?
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











