..: České dráhy zvítězily ve 2 výběrových řízeních :..
Praha - České dráhy se staly vítězem výběrových řízení na provozování regionálních spojů na dvou tratích v Karlovarském kraji – na trati Cheb – Aš – Hranice v Čechách a Cheb – Luby u Chebu. Výběrové řízení na provozování spojů na třetí trati v Karlovarském kraji (Karlovy Vary – Potůčky – Johanngeorgenstadt) kraj nakonec zrušil – stávající spolupráce s ČD byla pro kraj výhodnější; i zde tak budou nadále poskytovat své přepravní služby České dráhy.

Současně České dráhy, podle slov ministra dopravy Milana Šimonovského a oficiálního dopisu ministerstva dopravy, zvítězily ve výběrovém řízení na provozování rychlíkových spojů na trase Liberec – Pardubice. I zde České dráhy dokázaly přijít s nejlepší kombinací nabízené ceny, služeb pro cestující a vozového parku. Výběrová řízení na provozování regionálních vlaků na několika tratích v Libereckém kraji krajský úřad zrušil poté, co po prostudování jednotlivých nabídek dospěl k názoru, že nejvýhodnější pro kraj i pro cestující je stávající spolupráce s Českými drahami.

České dráhy předložily ve výběrových řízeních nabídky, které byly sestaveny na základě exaktní kalkulace nákladů na provozování spojů. Přestože tyto nabídky byly v porovnání s konkurencí ekonomicky nejvýhodnější, byly i ty většinou na vyšší úrovni, než jsou částky, které kraje v tuto chvíli platí za provozování regionálních spojů Českým drahám. To spolu s tím, že nabídky konkurentů byly výrazně vyšší, může dokládat nedostatečné dofinancování veřejné osobní dopravy.

České dráhy rozhodnutí oceňují - jsou přirozeným partnerem při provozování železniční dopravy a nabízejí služby, které jsou kvalitativně i finančně velmi zajímavé a konkurenceschopné. Zcela bezkonkurenční je přitom nabídka dodatečných benefitů, které ČD v rámci různých programů jako dopravce krajům i ministerstvu nabízejí. Ty podporují např. turistický ruch v daných oblastech (Regionovou Vaším krajem, systém ČD Bike zaměřený na podporu cykloturistiky, účast v systému Egronet, Libnet, síťové jízdenky, platnost mezinárodních dokladů a turistických jízdenek atp.). Provozování spojů Českými drahami zároveň garantuje cestujícímu nejvýhodnější cenu - platnost řady slev a jízdenek ČD, platnost mezinárodních jízdních dokladů atp.

zdroj: výtah z tiskové zprávy ČD, Foto: fotogalerie ŽelPage


CSPSV | 19.6.2006 (14:58)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Karboxilas  mail  
19.06.2006 (21:23)  
Proč vlastně ČD nekupují ojeté vagóny třeba z Německa? Pořád jsou na mnohem vyšší úrovni, než většina jejich vozového parku. Že by to bylo pod jejich úroveň?
19.06.2006 (20:12)  
Proč neuspěl Railtrans na trati 164 ?

Protože Ústecký kraj prostě železniční dopravu na této trati platit nechce. Raději zaplatí autobus.
Bohužel stav trati neumožňuje vyšší rychlost a pro frekvenci stačí samostaný M810. Čím by tam Railtrans jezdil ? Desirem ? A kdo by jím jezdil ?
Registrierter Benutzer zaosai  mail  
19.06.2006 (20:03)  
Všechno je to nějak divné.854 mají jezdit mezi Pardubicema a Libercem.A co bude jezdit mezi Libercem a Ústí n.L.záp.n. ? Mě stačilo když dnes na rychlíku 894 jela 743001 a tři vagony z kopřiv.Opět se přemísťují mot.vozy,aby se dráha zalíbila někde jinde jako se přesouvají 843 z depa do depa.
19.06.2006 (19:29)  
-sl-: Jinými slovy řečeno, pro daňového poplatníka je nejvýhodnější, když se využijí stávající zastaralé vozy, a když tak po železnici začnou jezdit již jen nejotrlejší fandové, je to tak? Jenže mám pocit, že to takhle nefunguje. Jaké budou mít ČD ztráty z toho, když jim staré vozy budou stát nevyužité v depu? Žádné, protože provozování osobní dopravy je samo o sobě ztrátové (a tu ztrátu hradí kraje). Takže logicky by bylo nejvýhodnější, kdyby ČD přestaly provozovat veškerou osobní dopravu a začaly se zabývat třeba prodejem květin vypěstovaných v nádražních květináčích. :-) Proč má cestující trpět na tvrdých sedačkách 810 jen proto, aby monopolní dopravce získal zakázku? Neříkám, že by měly ČD ze scény úplně zmizet, ale že budou jezdit nadále všude, mi zavání něčím nekalým. Jak si například vysvětlit, že na trati 164 neuspěl Railtrans s nabídkou dvouhodinového taktu za stejnou cenu, za jakou ČD nabízejí pár spojů denně, navíc s výhledem na zrušení tratě??? Jinak pokud jde o nabídky slev, soukromníci je většinou nepotřebují, protože cenovou hladinu mají nízkou už v základním jízdném. Jediná nevýhoda je lomení degresivního tarifu, ale to se dá narovnat integrovaným tarifem (stanoveným koordinátorem, společným pro více dopravců).
Registrierter Benutzer -sl- 
19.06.2006 (18:45)  
z pohledu daňovýho poplatníka jediné správné řešení.. proč vytvářet ČD a.s., jako společnosti vlastněné státem (tedy daňovým poplatníkům), ztráty jen kvůli tomu, aby se přiživil soukromej sektor? nemám nic proti jiným dopravcům, ale pokud mají jezdit, nemělo by to být za cenu prohlubující se ztráty ČD ze ztrát na fixních nákladech.. pokud ČD přetransformujete na firmu, která si pronajímá vozový park a fixní náklady má minimální, pak nemám nic proti, ale za tohoto stavu je to volání po tom, aby se platilo víc a dráha ztratila výhody, které si drží (jednotný tarif, síťový charakter atp.)..

Marcel Štancl: můžete nějak dokázat, že díky Desirům jiného dopravce pojede danými spoji víc lidí než 810, víc vlaků, aby se využila volná kapacita dopravní cesty? pokud ne, k čemu to Desiro bude? aby bylo co fotit, o čem si povídat?
Korrespondent oder ŽP Mitglied Adam  mail  
19.06.2006 (16:44)  
Glagol: Uvazuju asi takhle. Neni to tak davno, co jsem videl nabidky v jedne z podobnych soutezi a CD byli na 50% ceny ostatnich dopravcu. Naklady na dopravni cestu jsou stejne, personal je stejny, spotreba je stejna, pouze novi dopravci jaksi nemaji plnou staj sukafonu a musi nekde vzit stroje. Tudiz tam budou mit naklady vetsi. Ale ne o moc, protoze i novi dopravci by meli dostavat dotace od statu, pokud se nepletu, existuji pronajmy atd.

Mame tedy rozdil v cenach, ktery je castecne zpusobem cenou vozidel a podle meho nazoru z vetsi casti tim, co na tom chce kdo vyryzovat. Novi dopravci urcite chteji neco vydelat, nicmene nejsou hloupi, aby sli do souteze s cenou nekde v nebi, protoze to by se jim na to kazdy vysral. Nabizeji proto podle meho nazoru cenu pokud mozno co nejnizsi tak, aby na tom neco vydelali. A CD nabidnou cenu o 50% nizsi?

Kde na to vezmou? No predpokladajme, ze ne vsechno, co CD provozuji, je ztratove. No a tak to co se vydynda nekde na ziskovych relacich, se nadynda tam, kde musi jit podle meho nazoru pod naklady, aby tu soutez vyhrali a nepustili tam konkurenci.
19.06.2006 (16:14)  
Ať žije řada 814. Bla, bla...
Registrierter Benutzer HoH 
19.06.2006 (16:03)  
Tak to pěkně děkuji. To tam zase budou jezdit smeťáky jako dnes. Jezdím prakticky denně a vždy jsem překvapen. Už jsem se na rychlíku svezl 810, teď jsou v kurzu občas Bt, Bdt nebo úchvatné Bg, které bych ani nenazval vozy, ale pojízdnými popelnicemi. Jinak samozřejmě parádní sestava 854 - Btn - Btn, která funí jak o život, ale jízdní doby v úseku Pardubice hl. n. - Hradec Králové hl. n. stíhá s vypětím všech sil...
Registrierter Benutzer Glagol  mail  
19.06.2006 (15:56)  
Adame, můžeš mi alespoň naznačit z jakých zdrojů by tuhle legraci ČD dofinancovávalo?
Nebo to od tebe bylo jen takové bla bla bla?
Registrierter Benutzer peca 
19.06.2006 (15:40)  
sorry. nevšim jsem si toho, že už to je v článku uvedeno. :-)
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko