..: Vlaky kategorie EuroCity zamíří od nového jízdního řádu na Valašsko :..
Praha - Celkem tři páry mezinárodních vlaků vyšší kvality EuroCity (EC) zamíří od nového jízdního řádu 2006 / 2007 (platnost začíná 10. prosince 2006) do Zlínského kraje – do regionu Valašska. Stanice Valašské Meziříčí, Vsetín a pohraniční stanice Horní Lideč budou zařazeny do celoevropské sítě těchto spojů poskytujících vysoký komfort cestování po železnici. Cestovní doba ze stanic Vsetín a Valašské Meziříčí do Prahy by se díky zavedení těchto spojů měla výrazně zkrátit až o 50 minut – ze Vsetína na rovné 4 hodiny; ze stanice Valašské Meziříčí pak dokonce na 3 hodiny 40 minut. Spojení Rožnova pod Radhoštěm s Prahou pak bude například odpoledním spojem EC s přestupem ve Valašském Meziříčí trvat 4 hodiny 13 minut. Ti, kteří dnes pro cesty do Prahy používali spoje EC a IC s přestupem v Hranicích na Moravě tak od budou moci využít komfortních služeb ČD již přímo ze stanic v regionu Valašska.

Na Valašsko zamíří celkem 3 páry spojů kategorie EuroCity. 2x pojedou na trase Praha – Žilina a zpět a 1x na trase Praha – Košice a zpět. Odjezdy těchto vlaků ve směru do Prahy jsou plánovány na 7.54, 13.54 a 17.54 hodin ze Vsetína a na 8.11, 14.11 a 18.11 z Valašského Meziříčí.

Vlaky EuroCity nabídnou také další zvýšení komfortu pro cesty z a na Valašsko. Kromě výrazně kratší jízdní doby z a do Prahy – a to až o 50 minut; jsou tyto vlaky řazeny výhradně z nových nebo modernizovaných vozů splňujících mezinárodní standardy pro vlaky kategorie EuroCity. Mezi ty patří například minimálně tzv. nucená ventilace (případně klimatizace), látková čalouněná sedadla – maximálně po 6 místech v oddíle a vysoká průměrná rychlost spojů nad 80 km / hodinu.

České dráhy neustále rozšiřují vozový park pro vlaky vyšší kvality, kam patří i spoje EuroCity. Jestliže ještě před 15 lety, kdy do ČR přijel první vlak EuroCity (EC 8 Antonín Dvořák, 2. června 1991, Vídeň - Praha), měly ČD k dispozici pouze modernizované restaurační vozy, dnes vozidlový park čítá více než 400 nových nebo modernizovaných vozů (1. a 2. třída, restaurační vozy, lůžkové vozy, pendolino a vozy se služebním oddílem). Navíc například ke stávajícím 45 moderním klimatizovaným vozům Siemens pro rychlost až 200 km / hod přibude letos dalších 26 nových vozů první a druhé třídy od stejného výrobce, stejně jako 12 nových lůžkových vozů. Ty umožní zapojení Českých drah do dalšího celoevropského produktu vyšší kvality – EuroNight.

Zdroj: Tisková zpráva ČD


CSPSV | 12.7.2006 (12:46)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Služby

Weitere aus ČR Zlínský


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
14.07.2006 (7:31)  
Já bych se ještě vrátil k tomu častému zastavování EC na Valašsku. To mi v mezinárodním kontextu nepřijde jako zásadní problém, viz např. Rakousko. EC 111 zastavuje v 97 km dlouhém úseku mezi žst. Bischofshofen a Spittal-Millstättersee celkem 7x (bez započtení uvedených stanic). A ke zdolání tohoto úseku potřebuje hodinu a půl, takže cestovní rychlost střídmě přes 60. Je to sice extrém (ale podobných případů je zvl. v Rakousku více), sklonově i směrově velmi náročná trať, ale Rakušáci se tam už pár let docela snaží a „přeložkují a tunelují“. Zastávky na trase = města s významem pro cestovní ruch (což se dá říct i o Valašsku, i když v daleko menší míře – tady jde hlavně o „tah“ na Prahu a Olomouc), trať 280 je směrově taky docela náročná. Upozorňuji, že se nejedná o vnitrostátní EC (tzv. ÖBB-EC), ale o EC München – Klagenfurt, s přímými vozy München – Beograd. Vedení EC přes Valašsko není primárně kvůli Vsetínu a VelMezu, ale spíš kvůli Slovensku. Nějaké ranní IC ze Vsetína do Prahy by to chtělo, zřejmě už cca mezi 4-5 hod. Jinak, spojení Ostravska s Prahou je v současnosti kapacitní (a pokud přijde konkurence, tak to bude platit dvojnásob) a spojení se Slovenskem bude jistě nějak řešeno.
Registrierter Benutzer PZ 
14.07.2006 (7:19)  
JTB: A co koněspřežka? To už u nás někdy jezdilo. Nemá to náhodou ale nějaký zpětný proudy?:-D
14.07.2006 (5:49)  
Zase týž problém. Talent není schválený.
Registrierter Benutzer PZ 
14.07.2006 (1:07)  
Ještě je možnost pořídit elektrický Talent - http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/obb001.jpg
14.07.2006 (0:59)  
PZ: Potom jsem asi slepej...a docentk blbej že mi to zbaštil jen s n a bez e...:))))
Registrierter Benutzer PZ 
14.07.2006 (0:35)  
Odkdy nevím, ale v roce 2003 to bylo taky, ale koeficient byl 1,05.
14.07.2006 (0:14)  
Nebo snad ČD ve snaze zase trochu prodražit ježdění el. lok jen málo vlastnící konkurenci?
14.07.2006 (0:13)  
Jo pardon, je tam...v str. 43 C b)...kdo si to tam prosadil, ČEZ?
14.07.2006 (0:10)  
Jo tohle. No, nevím o tom, že to tam je, nevíš jak dlouho? Svého času jsem na to psal seminárku, tudíž čísla vím ještě z hlavy...ale...moment...str. 43, odst. C-kde v tom výpočtu vidíš koeficent "e"?
Registrierter Benutzer PZ 
13.07.2006 (23:48)  
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko