..: Vlaky kategorie EuroCity zamíří od nového jízdního řádu na Valašsko :..
Praha - Celkem tři páry mezinárodních vlaků vyšší kvality EuroCity (EC) zamíří od nového jízdního řádu 2006 / 2007 (platnost začíná 10. prosince 2006) do Zlínského kraje – do regionu Valašska. Stanice Valašské Meziříčí, Vsetín a pohraniční stanice Horní Lideč budou zařazeny do celoevropské sítě těchto spojů poskytujících vysoký komfort cestování po železnici. Cestovní doba ze stanic Vsetín a Valašské Meziříčí do Prahy by se díky zavedení těchto spojů měla výrazně zkrátit až o 50 minut – ze Vsetína na rovné 4 hodiny; ze stanice Valašské Meziříčí pak dokonce na 3 hodiny 40 minut. Spojení Rožnova pod Radhoštěm s Prahou pak bude například odpoledním spojem EC s přestupem ve Valašském Meziříčí trvat 4 hodiny 13 minut. Ti, kteří dnes pro cesty do Prahy používali spoje EC a IC s přestupem v Hranicích na Moravě tak od budou moci využít komfortních služeb ČD již přímo ze stanic v regionu Valašska.

Na Valašsko zamíří celkem 3 páry spojů kategorie EuroCity. 2x pojedou na trase Praha – Žilina a zpět a 1x na trase Praha – Košice a zpět. Odjezdy těchto vlaků ve směru do Prahy jsou plánovány na 7.54, 13.54 a 17.54 hodin ze Vsetína a na 8.11, 14.11 a 18.11 z Valašského Meziříčí.

Vlaky EuroCity nabídnou také další zvýšení komfortu pro cesty z a na Valašsko. Kromě výrazně kratší jízdní doby z a do Prahy – a to až o 50 minut; jsou tyto vlaky řazeny výhradně z nových nebo modernizovaných vozů splňujících mezinárodní standardy pro vlaky kategorie EuroCity. Mezi ty patří například minimálně tzv. nucená ventilace (případně klimatizace), látková čalouněná sedadla – maximálně po 6 místech v oddíle a vysoká průměrná rychlost spojů nad 80 km / hodinu.

České dráhy neustále rozšiřují vozový park pro vlaky vyšší kvality, kam patří i spoje EuroCity. Jestliže ještě před 15 lety, kdy do ČR přijel první vlak EuroCity (EC 8 Antonín Dvořák, 2. června 1991, Vídeň - Praha), měly ČD k dispozici pouze modernizované restaurační vozy, dnes vozidlový park čítá více než 400 nových nebo modernizovaných vozů (1. a 2. třída, restaurační vozy, lůžkové vozy, pendolino a vozy se služebním oddílem). Navíc například ke stávajícím 45 moderním klimatizovaným vozům Siemens pro rychlost až 200 km / hod přibude letos dalších 26 nových vozů první a druhé třídy od stejného výrobce, stejně jako 12 nových lůžkových vozů. Ty umožní zapojení Českých drah do dalšího celoevropského produktu vyšší kvality – EuroNight.

Zdroj: Tisková zpráva ČD


CSPSV | 12.7.2006 (12:46)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Zlínský


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel PZ 
13.07.2006 (22:09)  
DB 189 má Vmax = 140 km/h...
registrovaný uživatel PZ 
13.07.2006 (21:58)  
Protože nejslabší Desiro, který by patrně nasadili se rozjíždí jak pytel hnoje do kopce a pak teda teprve drží:-P Mimoto nevím, jestli je nějaký Desiro vybavený českým zabezpečovacím zařízením. Do té Ostravy a zpět mohlo prý {jen mimořádně?} a maximálně 100km/h.
13.07.2006 (21:56)  
RT expres bude jezdit s lokomotivou 189 DB (vmax 160 km/h) a potáhne vozy posháněné v beneluxu.Vše bude v jednotném nátěru,ale jakém,to mi ředitel RT neprozradil.
13.07.2006 (21:24)  
PZ: Proč? Jestli 162 s 10 vagonama a rozjezdem jak náklaďák nebo dynamický Desiro, který dá rychle 120 a pak ho drží....hele, na 090 taky stíhaj 372 JŘ pro 371 na EC, když zaskakujou, co ztrácej na vmax zčásti doženou na tažný síle...bohužel RT mluvil o klasice a obávám se, že nemaj šanci na to sehnat takový vozidla...
registrovaný uživatel PZ 
13.07.2006 (21:03)  
Tom: RT určitě nechce jezdit tuto trať Desirami. Ale kdyby to tam jelo nevadilo by mi to. Jel jsem v něm z RailDays. Jedna velká nevýhoda byla rychlost. Slušně by nestíhalo:-)
registrovaný uživatel Tom  mail  
13.07.2006 (20:46)  
Jugy:Já jsem myslel ať jezdí co nejvíce lidí vlakem..jasne kdo musí někam jet tak pojede,ale je otázka čím...je tady hodně konkurence..autobusy,nebo i autem se ve více lidech vyplatí jízda...
Jo a nechce jezdit RAILTRANS s Desirami??Já bych v tom osobně moc nechtěl jet až z Prahy....
13.07.2006 (20:33)  
Nechci páchat zbytečnou paniku, ale dovolím si pochybovat o tom, že RT-Ecpres 11.12.2007 vyjede na trať. Dle mého budou mít jen stěží schválená vozidla, no, mohou to jezdit těma Ferkeltaxíkama...:)
13.07.2006 (20:25)  
Ad Václav:
Tyto změny na rameni Hranice - Ostrava - Žilina už jsou poněkud mimo téma nových EC přes Lideč. Ale jak jinak zlepšit skóre předraženého poloprázdného TISu než tak, že prostě nic jiného nebude ...
registrovaný uživatel fajo 
13.07.2006 (17:43)  
tak sa to potrvdilo ze EC pojdu na Horni Lidec??? :(
13.07.2006 (17:38)  
to Jugy: Třeba pro objednavatele to význam má - přesune dotace na jiný subjekt
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko