..: Vlaky kategorie EuroCity zamíří od nového jízdního řádu na Valašsko :..
Praha - Celkem tři páry mezinárodních vlaků vyšší kvality EuroCity (EC) zamíří od nového jízdního řádu 2006 / 2007 (platnost začíná 10. prosince 2006) do Zlínského kraje – do regionu Valašska. Stanice Valašské Meziříčí, Vsetín a pohraniční stanice Horní Lideč budou zařazeny do celoevropské sítě těchto spojů poskytujících vysoký komfort cestování po železnici. Cestovní doba ze stanic Vsetín a Valašské Meziříčí do Prahy by se díky zavedení těchto spojů měla výrazně zkrátit až o 50 minut – ze Vsetína na rovné 4 hodiny; ze stanice Valašské Meziříčí pak dokonce na 3 hodiny 40 minut. Spojení Rožnova pod Radhoštěm s Prahou pak bude například odpoledním spojem EC s přestupem ve Valašském Meziříčí trvat 4 hodiny 13 minut. Ti, kteří dnes pro cesty do Prahy používali spoje EC a IC s přestupem v Hranicích na Moravě tak od budou moci využít komfortních služeb ČD již přímo ze stanic v regionu Valašska.

Na Valašsko zamíří celkem 3 páry spojů kategorie EuroCity. 2x pojedou na trase Praha – Žilina a zpět a 1x na trase Praha – Košice a zpět. Odjezdy těchto vlaků ve směru do Prahy jsou plánovány na 7.54, 13.54 a 17.54 hodin ze Vsetína a na 8.11, 14.11 a 18.11 z Valašského Meziříčí.

Vlaky EuroCity nabídnou také další zvýšení komfortu pro cesty z a na Valašsko. Kromě výrazně kratší jízdní doby z a do Prahy – a to až o 50 minut; jsou tyto vlaky řazeny výhradně z nových nebo modernizovaných vozů splňujících mezinárodní standardy pro vlaky kategorie EuroCity. Mezi ty patří například minimálně tzv. nucená ventilace (případně klimatizace), látková čalouněná sedadla – maximálně po 6 místech v oddíle a vysoká průměrná rychlost spojů nad 80 km / hodinu.

České dráhy neustále rozšiřují vozový park pro vlaky vyšší kvality, kam patří i spoje EuroCity. Jestliže ještě před 15 lety, kdy do ČR přijel první vlak EuroCity (EC 8 Antonín Dvořák, 2. června 1991, Vídeň - Praha), měly ČD k dispozici pouze modernizované restaurační vozy, dnes vozidlový park čítá více než 400 nových nebo modernizovaných vozů (1. a 2. třída, restaurační vozy, lůžkové vozy, pendolino a vozy se služebním oddílem). Navíc například ke stávajícím 45 moderním klimatizovaným vozům Siemens pro rychlost až 200 km / hod přibude letos dalších 26 nových vozů první a druhé třídy od stejného výrobce, stejně jako 12 nových lůžkových vozů. Ty umožní zapojení Českých drah do dalšího celoevropského produktu vyšší kvality – EuroNight.

Zdroj: Tisková zpráva ČD


CSPSV | 12.7.2006 (12:46)
Related newsopen/close

More on Služby

More from ČR Zlínský


  1 2 3 4 5 6 ... 12      Zpráv na stránku:   
Registered user PZ 
13.07.2006 (23:46)  
A komu jinýmu neř SŽDC? Jinak čerpám odsud a ještě někde sem to určitě četl. http://forum.zelpage.cz/viewtopic.php?p=11829#11829
13.07.2006 (23:27)  
PZ: Na tos přišel proboha kde? Komu by se mělo co platit? SŽDC rozhodně ne (tam se odlišuje jen kategorie trati a vozidlo s naklápěním/bez).
Registered user PZ 
13.07.2006 (23:02)  
Michal26: To, že přijelo o 40 minut dřív bylo díky tomu, že si na cestu nachystali velkou vatu, kvůli pracem na koridoru. A ještě tam byl jeden detail, ale ten si nechám pro sebe.

rest: Nehledě na to, že se za vlaky nezávislé trakce pod trolejí platí extra chechtáky;)
13.07.2006 (22:47)  
Už si to z hlavy nepamatuju, ale Desiro má nějakých 60 tun. Při kapacitě 120 je to 0,5 tuny na sedadlo. Souprava 163+2B+Bds má 220 tun a nabízí 200 míst. Poměr ceny 1kWh z drátu a nafty je asi 1:3. Započítejme zráty v troleji v desítkách % a máme to nastejno. Navíc spalovák Desira má trošku vyšší účinnost, než s jakou ten poměr 3:1 počítá.
Registered user Jugy  mail  
13.07.2006 (22:38)  
to Jakub K: "Desiro by se nevyplatilo z finanční, protože není na elekřinu a na tak velkou vzdálenost se to nevyplatí".

Prima argument :-) A kde je teda ta hranice (vzdálenost) na kterou se Desiro vyplatí a na kterou ne? Můžu poprosit o nějakou alespoň jednoduchou kalkulaci? Děkuji.
13.07.2006 (22:28)  
Myslel jsem finančního hlediska
13.07.2006 (22:28)  
Desiro by se nevyplatilo z finanční, protože není na elekřinu a na tak velkou vzdálenost se to nevyplatí. Desiro by se hodilo třeba z Ostravy do Ostravice přes Frýdek Místek, ale to už jsem trošku přehnal že jo? :o)))))))))))
13.07.2006 (22:25)  
PZ: Ja jel v desiru z Decina do Ostravy a prijelo do Ostravy o 40 min a zvladlo tu cestu za nejakejch 6 hodin.nejrychlejsi spojeni je podle idosu s vyuzitim pendolina za 5.30 dodiny,A v desiru je velmi slusne svezeni a dobre se v tom cestuje
13.07.2006 (22:11)  
Tzn. sice tomu projektu fandím, ale nyní mi příjde zcela nereálný, když uvážím, jak rychle Drážní úřad schvaluje...
13.07.2006 (22:10)  
Je hezký řešit nátěr, když DB189 smí všehošudy na 10 km českých tratí a to jen na došasnou výjimku DÚ. A o vozech z Beneluxu na DÚ cca. před 2 měsíci nikdo neměl ani tuchu.
  1 2 3 4 5 6 ... 12      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko