..: Německá lokomotiva překonala 357 km/h :..
SiemensKinding - Přes padesát let starý světový rychlostní rekord včera, dne 2. srpna 2006, pokořila německá lokomotiva typu ES64U4, která se řítila po kolejích po dobu čtyř minut rychlostí 357 kilometrů za hodinu. Dosavadní rekord držela francouzská lokomotiva, která v roce 1955 dosáhla rychlosti 331 kilometrů za hodinu. Nová rekordmanka, zvaná Taurus, dosáhla špičkové rychlosti až na druhý pokus na trati Norimberk - Ingolstadt mezi městy Kinding a Allersberg. Stroj nebyl nijak upravován. Jen z čelních skel byly odstraněny stěrače, které by při takové rychlosti podle odborníků prostě uletěly. Lokomotivu vyrobila německá společnost Siemens pro rakouské železnice, které ji budou používat pro rychlá spojení. Na tratích bude jezdit rychlostí 230 kilometrů za hodinu. Do výroby půjde příští rok.

Stříbrošedý stroj dostal 30 kilometrů na to, aby se pořádně rozjel. Už při prvním rozjezdu "letěl" po železnici rychlostí 344 kilometrů za hodinu, čímž překonal předchozí světový rekord ustavený na trati Bordeaux - Dax. Lokomotivu pohání motor o síle 6400 kilowatů (asi 8500 koňských sil), který může být napájen ze čtyř různých napěťových systémů.

zdroj: Bleskově


Drapa Poslat mail autorovi | 3.9.2006 (15:57)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Rakousko


  1 2      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer comar 
05.09.2006 (23:44)  
no na tom predku chybi vic veci: napriklad sterace. Ty museli byt odmontovany, protoze jejich upevneni by takovy aerodynamicky tlak proste nevydrzelo. Ale proc tam chybi pluh, tak to fakt nechapu. Ten by snad mel byt hodne pevny.
05.09.2006 (19:37)  
Adam: Taky mě to bacilo do očí, že tmá ten předek nějakej vykuchanej. Ale nějak nechápu účel, takhle by to přeci mělo větší aerodynamickej odpor. Leda že by při tý rychlý projížďce sejmul divočáka :-D. To by pršely bifteky až v Norimberku :-D
Korrespondent oder ŽP Mitglied Adam  mail  
05.09.2006 (13:03)  
Nemate pocit, ze tomu Taurusu tam nejak chybi pluh?
Registrierter Benutzer Drapa  mail  
04.09.2006 (12:39)  
Petr P.:Jo byla na Czech raildays v roce 2005! http://msts.wbs.cz/1216_Taurus.jpg
04.09.2006 (11:19)  
Ale přece 1216 už je venku ... dyť byla na CzechRaildays, ale nevím, jestli to nebylo dokonce i loni ...
04.09.2006 (9:58)  
Nebylo by nějaké video? Mohl to být hukot stát u té trati...
Korrespondent oder ŽP Mitglied Hawkey  mail  
04.09.2006 (0:09)  
Michawel: tech 515,3 je dosavadni rekord klasicke zeleznice, tato rychlost byla prekonana pouze MagLevem na bazi EDS
Korrespondent oder ŽP Mitglied Hawkey  mail  
03.09.2006 (22:01)  
240.025: OeBB 1216 je konstruovan pro napeti v troleji 3 kV DC, 15 kV 16,7 Hz AC a 25 kV 50 Hz AC.
03.09.2006 (19:28)  
ES64U4...rakouský označení je 1216? a pod jakym napětim jezdí?
  1 2      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko