..: Německá lokomotiva překonala 357 km/h :..
SiemensKinding - Přes padesát let starý světový rychlostní rekord včera, dne 2. srpna 2006, pokořila německá lokomotiva typu ES64U4, která se řítila po kolejích po dobu čtyř minut rychlostí 357 kilometrů za hodinu. Dosavadní rekord držela francouzská lokomotiva, která v roce 1955 dosáhla rychlosti 331 kilometrů za hodinu. Nová rekordmanka, zvaná Taurus, dosáhla špičkové rychlosti až na druhý pokus na trati Norimberk - Ingolstadt mezi městy Kinding a Allersberg. Stroj nebyl nijak upravován. Jen z čelních skel byly odstraněny stěrače, které by při takové rychlosti podle odborníků prostě uletěly. Lokomotivu vyrobila německá společnost Siemens pro rakouské železnice, které ji budou používat pro rychlá spojení. Na tratích bude jezdit rychlostí 230 kilometrů za hodinu. Do výroby půjde příští rok.

Stříbrošedý stroj dostal 30 kilometrů na to, aby se pořádně rozjel. Už při prvním rozjezdu "letěl" po železnici rychlostí 344 kilometrů za hodinu, čímž překonal předchozí světový rekord ustavený na trati Bordeaux - Dax. Lokomotivu pohání motor o síle 6400 kilowatů (asi 8500 koňských sil), který může být napájen ze čtyř různých napěťových systémů.

zdroj: Bleskově


Drapa Poslat mail autorovi | 3.9.2006 (15:57)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla

Ďalšie z regiónu Rakousko


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ comar 
05.09.2006 (23:44)  
no na tom predku chybi vic veci: napriklad sterace. Ty museli byt odmontovany, protoze jejich upevneni by takovy aerodynamicky tlak proste nevydrzelo. Ale proc tam chybi pluh, tak to fakt nechapu. Ten by snad mel byt hodne pevny.
05.09.2006 (19:37)  
Adam: Taky mě to bacilo do očí, že tmá ten předek nějakej vykuchanej. Ale nějak nechápu účel, takhle by to přeci mělo větší aerodynamickej odpor. Leda že by při tý rychlý projížďce sejmul divočáka :-D. To by pršely bifteky až v Norimberku :-D
dopisovateľ alebo člen ŽP Adam  mail  
05.09.2006 (13:03)  
Nemate pocit, ze tomu Taurusu tam nejak chybi pluh?
registrovaný užívateľ Drapa  mail  
04.09.2006 (12:39)  
Petr P.:Jo byla na Czech raildays v roce 2005! http://msts.wbs.cz/1216_Taurus.jpg
04.09.2006 (11:19)  
Ale přece 1216 už je venku ... dyť byla na CzechRaildays, ale nevím, jestli to nebylo dokonce i loni ...
04.09.2006 (9:58)  
Nebylo by nějaké video? Mohl to být hukot stát u té trati...
dopisovateľ alebo člen ŽP Hawkey  mail  
04.09.2006 (0:09)  
Michawel: tech 515,3 je dosavadni rekord klasicke zeleznice, tato rychlost byla prekonana pouze MagLevem na bazi EDS
dopisovateľ alebo člen ŽP Hawkey  mail  
03.09.2006 (22:01)  
240.025: OeBB 1216 je konstruovan pro napeti v troleji 3 kV DC, 15 kV 16,7 Hz AC a 25 kV 50 Hz AC.
03.09.2006 (19:28)  
ES64U4...rakouský označení je 1216? a pod jakym napětim jezdí?
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko