..: Územní plán kraje se zadrhl na rychlodráze :..
Ilustrační fotoKraj Vysočina - Příprava územního plánu kraje Vysočina stále vázne kvůli záměru na stavbu vysokorychlostní železniční trati. O vymezení jejího koridoru v regionu se krajská samospráva s ministerstvem dopravy nemůže dohodnout již asi dva roky. Krajští politici chtěli schválit koncept rozvojového dokumentu letos, protože od ledna začne platit nový stavební zákon a některé přípravné práce se pak budou muset opakovat. Hejtman Miloš Vystrčil dnes novinářům řekl, že se územní plán možná nepodaří dokončit ani v příštím roce. „Všechna jednání se dostala do bodu nula, protože se mění parametry, na něž má být trať konstruována,“ vysvětlil hejtman.

Podle něj ministerstvo nyní zvažuje stavbu trati pro vlaky s podstatně nižší rychlostí, než původně předpokládaných více než tři sta kilometrů v hodině. Ochranný koridor kolem trati by se pak namísto dosud požadovaných šesti set metrů mohl snížit třeba na desetinu. „Co bude dál, lze těžko předjímat. Stát nám situaci nijak neusnadňuje,“ konstatoval Vystrčil. K vybudování moderní dráhy, která by měla urychlit mezinárodní dopravu v Evropě, se vláda zavázala koncem devadesátých let. Obě z dosud navrhovaných tras na Vysočině vedou přes Havlíčkobrodsko, Jihlavsko a Žďársko. Se zastávkami v kraji se nepočítalo.

Podle původního požadavku měl kraj pro trať zablokovat šedesát kilometrů čtverečních, tedy asi sto kilometrů dlouhý pás. Tím by se podle krajských politiků zastavil rozvoj tohoto území, aniž by bylo jasné, kdy by se trať mohla skutečně stavět. Při předloňském projednávání konceptu územního plánu se proti dráze vyslovilo i pětapadesát obcí Vysočiny, kterých se záměr dotýká. Přes tyto rozpory se kraj nyní s ministerstvem dopravy, Českými dráhami a Správou železniční dopravní cesty dohodl na společném memorandu o spolupráci v železniční dopravě na Vysočině. Podle hejtmana spolupráce pomůže zajistit lepší dopravní obslužnost pro občany. Na ztráty v osobní dopravě letos České dráhy z krajské pokladny dostaly 240 milionů korun; v příštím roce se má příspěvek zvýšit o šest milionů.

zdroj: Mladá fronta DNES - Českomoravská vrchovina


JnR | 9.10.2006 (13:38)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Vysočina


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
12.10.2006 (14:24)  
Ach jo, zas jedna zasvecena diskuse z Ceska.
VRT nejsou o tom, ze se Prazak/Brnak/Ostravak dostane nekam po republice za hodinu, ale ze treba Varsava, Mnichov, Frankfurt apod budou v dosahu nekolika hodin - ne jako nyni cestovani na noc a vice. Jenze u nas se asi premysli maximalne tak v rozsahu republiky, casto spise jen regionu, ze ano...
(btw. pouzivam VRT sem tam i nekolikrat do tydne do 120 km vzdaleneho mesta - a radeji stravim ve vlaku 1/2 hodiny, nez hodinu a ctvrt... Chci tim rici, ze spoj si sve zakazniky najde - stejne jako v jinych zemich kde VRT uz maji)
Registrierter Benutzer PetrKolo  mail  
11.10.2006 (11:23)  
Michal Janko: díky!

M: to potřebujete všude být za hodinu? Nebo jak mám chápat Váš komentář? Všude honem rychle ať to stojí co to stojí... Příroda nepříroda a kde budem potom žít...
Korrespondent oder ŽP Mitglied Adam  mail  
10.10.2006 (18:14)  
Pokud me pamet nesali, tak to ma byt soucast EVROPSKE site VRT. Coz neznamena, ze si Prazaci, Brnaci a Ostravaci stavi rychlovlacky, aby u sebe byli o pet minut drive, ale to, ze se tu maji honit VRT projizdejici nasi republikou.

Zkuste nad tim uvazovat trosku jinak. No a jak se to zavrhne, tak se holt VRT budou honit kolem nasich zapadnich hranic a my si muzem tak akorat trhnout nohou.
Registrierter Benutzer M 
10.10.2006 (16:35)  
PetrKolo - Závěrem: tak jako si myslim, že stavět další dálnice je blbost, tak si taky ale myslim, že začínat u nás s VRTkama je taky blbost.

Takze je teda normalni (a ma to tak byt), ze Brno-Budejovice se jede co ja vim tri hodky a Praha-Vary 1,5-2?
10.10.2006 (15:58)  
Něco k zamyšlení: Když se opraví trať Brno - HavloBrod, tak to projedete Pinďou přesně za hodinu. Pokud by se udělala inteligentní trasa na 160 mezi HavloBrodem a Kolínem, tak jste v Praze za další hodinu. To by mohlo pro normálního smrtelníka postačovat a stálo by to desetinu peněz.

Také je možné udělat novou trasu přes Benešov k Jihlavě, či HavloBrodu, čímž by se zabily 2 mouchy - Jihočeši by měli stejně rychlé spojení jako po dálnici a Brňáci taktéž. To by už bylo dražší, ale pořád úspornější než čára Praha - Brno bez ničeho.
10.10.2006 (14:58)  
Petrkolo: Jsem rád, že konečně někdo zavadil o skutečnou podstatu problému. Luxianův NIMBY efekt se tak týká všech Čechů. Jako politik bych se lidí zeptal: Potřebujeme vlaky, které nás z Prahy do Brna odvezou za méně než dvě hodiny? Potřebujeme síť, která bude mít v ČR jen 3 zastávky a ostatní vlaky ji využijí jen částečně? Nechcete využít ty stovky miliard raději na opravu stávajících tratí na vyšší rychlost, nákup nových vozů a opravu nádraží? A za sebe odpovídám NE, NE, ANO.
Registrierter Benutzer PetrKolo  mail  
10.10.2006 (14:31)  
Ale tady není problém o tom přes kterou ves nebo který kopec má VRT vést, ale o tom jestli ji vůbec stavět. Já myslim, že ne! Myslim, že mnohem větší přínos při investicích do dopravních cest, ať už železničních nebo i silničních (poměr cena:užitek) mají rekonstrukce a perfektní údržba a opravy stávající infrastruktury. Při modernizaci ve stávající stopě nemůže k dohadování o tom, po čím dvorku trať vést vůbec dojít. Další výhodou je rozhodně nižší ekologická náročnost takové rekonostrukce/modernizace. Protože, když bude každej chtít bejt všude o 5 dřív, tak nakonec z naší krajiny nezbude nic. Závěrem: tak jako si myslim, že stavět další dálnice je blbost, tak si taky ale myslim, že začínat u nás s VRTkama je taky blbost.
Registrierter Benutzer xyz  mail  
10.10.2006 (7:51)  
Luxian a spol.:

Když chcete navrhovat, tak se to má asi takhle... Podporu místních si prostě musíte koupit. Takže když Vám někde povede jizva liniové stavby a nic zní místně přímo nekápne, tak musíte k těm protihlukovým valům (což je nutnost) přidat navíc nějaké ty školky, dětská hřiště, rekonstrukci místní památky...

Je až překvapivé, jak moc to občas funguje a čím se lidé dají uplatit. Např. na jihu Kalifornie lidé dýchají opravdu vtipný vzduch z rafinerií, ale i přes zdejší schopnost protestovat, se kupodivu až tak nikdo neozývá...

Pokud byste místo protihodnoty zaútočil, že místní jsou malí tupci, co nehledí vyšších zájmů, tak se pak nedivte, když se v rozhovoru s nimi moc daleko nedostanete.

Ostatně každý sleduje své zájmy a je to přirozené. Stejně jako i to Brno a Praha, jejichž spojení byste prospěl. A je v pořádku, když Vysočina bude chtít svou protihodnotu. Jinak byste stejně tak mohl říct, že Praha a Brno mají ustoupit zájmu Vysočiny na zachování krajiny...

Jinak je moc dobře, že jste tak osvícený a doufám, že středními Čechami povede trať po Vašem dvorku a všech podobně smýšlejících. Alespoň kousek postavíme bez průtahů a za jásání místních. Třeba se ti malí tupci na Vysočině chytí za nos a budou následovat Vašeho příkladu.
Registrierter Benutzer M 
10.10.2006 (1:58)  
Nevidim duvod, proc bych mel neco navrhovat. Reagoval jsem jen na Luxiana a jeho poznamky na predstavitele maleho ceskeho cloveka. Jako jasne... Cesi kradou (nikde jinde se totiz nekrade), Cesi jsou proti vsemu dobremu (zatimco vsude jinde jsou demonstrace na podporu VRT v jejich regionu), Cesi... Pardon, MALI Cesi. Zde je nekolik mladych pokrokovych muzu, kteri si jiz osvojili mysleni tech bezchybnych Ne-Cechu...

Shrnuto - pokud ten efekt plati i v cizine, tak dost nechapu tu poznamku o "malych Cesich", kterou muze napsat jedine ... nebo maly Cech, ktery ma pocit, ze se spatne narodil, protoze jeho narod je horsi nez vsechny dokonale okolo...

BTW - hlukovzdorny okna jsou super - pri otevrenych se vyborne spi...
Registrierter Benutzer vb007 
10.10.2006 (0:32)  
Proč to chtěj dělat na menší rychlost? Mně by trať nevadila, ale dálnice joó to jó.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko