..: Územní plán kraje se zadrhl na rychlodráze :..
Ilustrační fotoKraj Vysočina - Příprava územního plánu kraje Vysočina stále vázne kvůli záměru na stavbu vysokorychlostní železniční trati. O vymezení jejího koridoru v regionu se krajská samospráva s ministerstvem dopravy nemůže dohodnout již asi dva roky. Krajští politici chtěli schválit koncept rozvojového dokumentu letos, protože od ledna začne platit nový stavební zákon a některé přípravné práce se pak budou muset opakovat. Hejtman Miloš Vystrčil dnes novinářům řekl, že se územní plán možná nepodaří dokončit ani v příštím roce. „Všechna jednání se dostala do bodu nula, protože se mění parametry, na něž má být trať konstruována,“ vysvětlil hejtman.

Podle něj ministerstvo nyní zvažuje stavbu trati pro vlaky s podstatně nižší rychlostí, než původně předpokládaných více než tři sta kilometrů v hodině. Ochranný koridor kolem trati by se pak namísto dosud požadovaných šesti set metrů mohl snížit třeba na desetinu. „Co bude dál, lze těžko předjímat. Stát nám situaci nijak neusnadňuje,“ konstatoval Vystrčil. K vybudování moderní dráhy, která by měla urychlit mezinárodní dopravu v Evropě, se vláda zavázala koncem devadesátých let. Obě z dosud navrhovaných tras na Vysočině vedou přes Havlíčkobrodsko, Jihlavsko a Žďársko. Se zastávkami v kraji se nepočítalo.

Podle původního požadavku měl kraj pro trať zablokovat šedesát kilometrů čtverečních, tedy asi sto kilometrů dlouhý pás. Tím by se podle krajských politiků zastavil rozvoj tohoto území, aniž by bylo jasné, kdy by se trať mohla skutečně stavět. Při předloňském projednávání konceptu územního plánu se proti dráze vyslovilo i pětapadesát obcí Vysočiny, kterých se záměr dotýká. Přes tyto rozpory se kraj nyní s ministerstvem dopravy, Českými dráhami a Správou železniční dopravní cesty dohodl na společném memorandu o spolupráci v železniční dopravě na Vysočině. Podle hejtmana spolupráce pomůže zajistit lepší dopravní obslužnost pro občany. Na ztráty v osobní dopravě letos České dráhy z krajské pokladny dostaly 240 milionů korun; v příštím roce se má příspěvek zvýšit o šest milionů.

zdroj: Mladá fronta DNES - Českomoravská vrchovina


JnR | 9.10.2006 (13:38)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Vysočina


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Milynho  mail  
09.10.2006 (17:55)  
Nechápu teda ten ochranný rozsah ve výši 600 m, to by se snad dalo podstatně "srazit". Ovšem VRTky potřebujem - vždyť čím pozdějc to postavíme, tím to bude dražší (nehledě na možný odklon tranzitu SEvr.-Balkán aj. mimo naši republiku).
09.10.2006 (17:05)  
Výbornej obrázek. Už vím, proč je ten pás tak širokej. Až se vyklopí ty uši, tak od toho bude pořádně foukat.:-)))
registrovaný uživatel oecityman  mail  
09.10.2006 (14:20)  
zajima me ta pasaz o dosavadnich a tech nastavajicich parametrech VTR..muze negdo nabidnout info ,popr nejaky link...thnx!!!
registrovaný uživatel zdenda 
09.10.2006 (14:08)  
Přijde mi dost uhozený zabrat sto kiláků dlouhý pás pro něco, co vůbec nebude sloužit lidem v kraji, to je ještě mnohem horší, než kdyby tam chtěl někdo postavit další dálnici...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko