Ostrava - Nový soukromý rychlík společnosti Railtrans začne jezdit od 10. prosince mezi Ostravou a Prahou. Jeho předností by mělo být zejména levné jízdné. "Přípravy tohoto projektu usilovně běží. Vlaky vyjedou k novému jízdnímu řádu v prosinci. Cena jízdného ve druhé třídě bude činit z Ostravy do Prahy nebo v opačném směru 240 korun. Tyto spoje budou bez použití jakýchkoliv slevových karet," uvedl jednatel společnosti Railtrans Petr Šimral. Podle něj také nebudou muset cestující platit za rezervaci místa k sezení. Zpáteční jízdné bude podle něj složeno ze samostatné ceny jízdy tam a zpět, taková jízdenka bude stát 480 korun.
Rychlík bude jezdit osmkrát denně v každém směru. Jednotlivé soupravy budou odjíždět z ostravského hlavního nádraží ve 4.24, 6.24 a 8.24. Z Ostravy-Svinova pak v 4.32, 6.32, 8.32, 10.32, 12.32, 14.32, 16.32 a 18.32. Do Prahy-Holešovic první spoj dorazí v 8.02 hodin, a poslední ve 22.04 hodin. Z Prahy bude soukromý rychlík odjíždět v 6.34, 8.34, 10.34, 12.34, 14.34, 16.34, 18.34 a 20.34 hodin. Do Ostravy-Svinova budou soupravy dojíždět každé dvě hodiny v době 10.02 až 0.02 hodin. Poslední tři spoje ve 20.11, 22.11 a 0.11 hodin pojedou až na ostravské hlavní nádraží.
České dráhy se údajně konkurence v podobě tohoto rychlíku nebojí. Podle mluvčího firmy Aleše Ondrůje je nabídka na trase z Prahy do Ostravy v souvislosti s provozem vlaků SC Pendolino zcela bezkonkurenční z hlediska rychlosti přepravy i nabízeného servisu. Pendolina by navíc měla od nového jízdního řádu zkrátit cestu mezi Ostravou a Prahou pod tři hodiny. Od prosincového jízdního řádu by mělo denně jezdit mezi Ostravou a Prahou ne šest párů těchto vlaků jako nyní, ale sedm. Další novinkou z chystaného zimního jízdního řádu bude nový vlakový spoj EC 108 Krakov - Praha či nový mezinárodní spoj jedoucí přes Ostravu s označením IC 131 Bohumín - Bratislava.
zdroj: Moravskoslezský deník - 17.10.2006
Vzhledem k tomu, jak se v komentářích rozběhla diskuse na téma Railtrans, níže přinášíme přepis rozhovoru ŽelPage s panem Šimralem ze dne 21.4.2006.
Víme, že vozy pro provoz vlaků "RT Express" zakoupeny ještě nejsou. Máte však již nějaké vyhlédnuté; mohl byste blíže specifikovat?
Vybíráme si v současnosti z nabídky čtyř společností, vlastnící vyhovující vozy. V zásadě požadujeme klimatizované vozy s nejvýše šesti místy v oddílech, minimálně v první třídě se zásuvkami 230 V. Součástí soupravy bude plnohodnotný restaurační vůz.
Hodláte zavést v ceně jízdenky také občerstvení zdarma?
V ceně jízdenky budou služby, ale jejich koncept se teprve připravuje. Předpokládáme, že nabídkou služeb budete mile překvapeni.
Jak bude prováděn prodej jízdenek? Uvažujete i o distribuci přes internet?
Uvažujeme o prodeji jak ve vlaku, tak přes internet. Předpokládáme, že uzavřeme dohodu i s jinými společnostmi zabývajícími se prodejem jízdenek a místenek.
Jedinou tratí, kde teoreticky lze provozovat dálkové spoje s vyrovnaným rozpočtem, je Praha - Ostrava. Jaké jsou Vaše prognózy pro první rok provozu vlaků. Počítáte s vyrovnaným rozpočtem již příští rok?
Předpokládáme vyrovnaný rozpočet již první rok provozu vlaků RT Express.
Mohl byste krátce specifikovat výhody, proč pro přepravu z Prahy do Ostravy či zpět zvolit právě "RT Express"?
Vlaky RT Express nebudou sice nejrychlejší, budou ale určitě pohodlnější, cestující budou mít pro sebe více prostoru, vlaky budou nabízet plnohodnotné stravování a občerstvení, stevardi budou k dispozici v každém voze 1. třídy a na každé 2 vozy ve druhé třídě. Součástí soupravy bude plně kuřácký vůz druhé třídy, vůz tichý umožňující odpočinek cestujících, vůz hlučný pro pracující a telefonující cestující. Ve vlaku budou prostory pro zavazadla a jízdní kola. Sestava vlaku bude umožňovat bezproblémovou přepravu rodičů s dětmi i imobilních občanů.
| 17.10.2006 (16:22)
Naprostý souhlas.
Krásným příkladem je např. Poldi.
Teď vážně. Zkuste aspoň občas zapojit vlastní mozek a nepřijímat každou kokotinu co vám někdo papouškuje jako daný fakt.
2)S Pendofilama nemá smysl o čemkoliv diskutovat. Tytéž cancy se tu omílají stále dokola už pomalu 2roky.
3)RT přeji hodně úspěchů a doufám že konkurence našemu největšímu žel.dopravci povede ke zlepšení i na těch zbylých 99,99% tratí.
A co se tyce reklamy. Vsichni jsme videli na prikladu Pendolina, ze nabubrela reklama se nevyplaci. A navic masirovat lidi dva mesice predem, to je akorat naserete. Souhlasim s postupem Railtransu, nejdriv si posbirat vsechny razitka, obstarat si vsechno potrebne a az to budu mit poskladane vcetne jizdniho radu, tak nekdy 1. prosince spustim reklamni kampan. A nemusi trvat dlouho, jak uz zde nekdo rekl, dobra vec si dela reklamu sama. Panu Simralovi tak staci udelat RTE dobre a ma o klientelu postarano.
Vrati se ale k prispevku tykajiciho se planu navaznosti osobaku v Ostrave na Pendolino a ne na IC. Jak vidno letos, jde udelat navaznost na oboje aneb synchronizovat oba spoje na stejny prijezd do Ostravy. Vzdy kazda licha hodina behem dne, Pendolino prijezd XX:15, IC XX:17. Plati to deviti do sedmnacti s jednou vyjimkou, kdy ma Pendolino okno, vecer uz je to rozhazene, Hutnik nejede na Svinov, pak je zase Pendolino posunuto o pul hodiny hodiny. Na ony prijezdy dokonce navazuje i osobak s odjezdem XX:19 na Tesin.
Perlicka: Nektere z tech osobaku na Tesin maji u sveho odjezdu znamou znacku "Vlak neceka na zadne pripoje". Chyba lavky. Je to tak mesic, co jsem na jeden z techto osobaku cekal ve Vitkovicich a prijel s desetiminutovou sekerou. Na muj dotaz, proc ma tech deset minut zpozdeni, jsem se od pruvodci dozvedel, ze CEKALI na zpozdene PENDOLINO. Takze takhle to funguje. K smichu je to tim tuplem, kdyz vidim, jak nekdy IC dojede tesne za Pendolinem, (ktere jede s nekolikaminutovym naskokem a tak misto toho, aby Pendolino zpomalilo a jelo na cas, tak radeji CD zdrzi IC a pusti pred neho to svoje protekcni decko, aby se mohli chlubit, ze jezdi rychleji nez jizdni rad), zastavi u nastupiste a na druhem nastupisti odmava vypravci onen osobak na Tesin. Nasranym cestujicim pak s ledovym klidem vysvetluje, ze tento vlak ma v jizdnim radu uvedeno, ze vlak neceka na ZADNE pripojne vlaky a ze to musi dodrzovat. Vysmech.
Takze pokud CD rozhodi takt IC/SC, prijezdy budou do Ostravy ruzne a pripoje budou navazovat na Pendolino, doufam, ze uz pochopite, proc to je.
Doufám, že nástup RTE povede ke změně cenové politiky v SC. Bude ale hodně záležet na komfortu, jaký RTE nabídne. Upřímně řečeno, když si mám na 089 vybrat mezi RT a 612 DB, tak mě to přeci jen táhne k DB, i když k RT mám takové nostalgické pouto :-) Kdyby příplatek do SC zlevnil na 100 Kč a současně RTE nenabídl dostatečný komfort, pak bych spíš jezdil Pendolinem.
RTE taky držím palce :-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










