..: ČD dostanou v dálkové dopravě už brzy konkurenta - RT Expres vyjíždí... :..
Ostrava - Nový soukromý rychlík společnosti Railtrans začne jezdit od 10. prosince mezi Ostravou a Prahou. Jeho předností by mělo být zejména levné jízdné. "Přípravy tohoto projektu usilovně běží. Vlaky vyjedou k novému jízdnímu řádu v prosinci. Cena jízdného ve druhé třídě bude činit z Ostravy do Prahy nebo v opačném směru 240 korun. Tyto spoje budou bez použití jakýchkoliv slevových karet," uvedl jednatel společnosti Railtrans Petr Šimral. Podle něj také nebudou muset cestující platit za rezervaci místa k sezení. Zpáteční jízdné bude podle něj složeno ze samostatné ceny jízdy tam a zpět, taková jízdenka bude stát 480 korun.

Rychlík bude jezdit osmkrát denně v každém směru. Jednotlivé soupravy budou odjíždět z ostravského hlavního nádraží ve 4.24, 6.24 a 8.24. Z Ostravy-Svinova pak v 4.32, 6.32, 8.32, 10.32, 12.32, 14.32, 16.32 a 18.32. Do Prahy-Holešovic první spoj dorazí v 8.02 hodin, a poslední ve 22.04 hodin. Z Prahy bude soukromý rychlík odjíždět v 6.34, 8.34, 10.34, 12.34, 14.34, 16.34, 18.34 a 20.34 hodin. Do Ostravy-Svinova budou soupravy dojíždět každé dvě hodiny v době 10.02 až 0.02 hodin. Poslední tři spoje ve 20.11, 22.11 a 0.11 hodin pojedou až na ostravské hlavní nádraží.

České dráhy se údajně konkurence v podobě tohoto rychlíku nebojí. Podle mluvčího firmy Aleše Ondrůje je nabídka na trase z Prahy do Ostravy v souvislosti s provozem vlaků SC Pendolino zcela bezkonkurenční z hlediska rychlosti přepravy i nabízeného servisu. Pendolina by navíc měla od nového jízdního řádu zkrátit cestu mezi Ostravou a Prahou pod tři hodiny. Od prosincového jízdního řádu by mělo denně jezdit mezi Ostravou a Prahou ne šest párů těchto vlaků jako nyní, ale sedm. Další novinkou z chystaného zimního jízdního řádu bude nový vlakový spoj EC 108 Krakov - Praha či nový mezinárodní spoj jedoucí přes Ostravu s označením IC 131 Bohumín - Bratislava.

zdroj: Moravskoslezský deník - 17.10.2006

Vzhledem k tomu, jak se v komentářích rozběhla diskuse na téma Railtrans, níže přinášíme přepis rozhovoru ŽelPage s panem Šimralem ze dne 21.4.2006.

Víme, že vozy pro provoz vlaků "RT Express" zakoupeny ještě nejsou. Máte však již nějaké vyhlédnuté; mohl byste blíže specifikovat?

Vybíráme si v současnosti z nabídky čtyř společností, vlastnící vyhovující vozy. V zásadě požadujeme klimatizované vozy s nejvýše šesti místy v oddílech, minimálně v první třídě se zásuvkami 230 V. Součástí soupravy bude plnohodnotný restaurační vůz.

Hodláte zavést v ceně jízdenky také občerstvení zdarma?

V ceně jízdenky budou služby, ale jejich koncept se teprve připravuje. Předpokládáme, že nabídkou služeb budete mile překvapeni.

Jak bude prováděn prodej jízdenek? Uvažujete i o distribuci přes internet?

Uvažujeme o prodeji jak ve vlaku, tak přes internet. Předpokládáme, že uzavřeme dohodu i s jinými společnostmi zabývajícími se prodejem jízdenek a místenek.

Jedinou tratí, kde teoreticky lze provozovat dálkové spoje s vyrovnaným rozpočtem, je Praha - Ostrava. Jaké jsou Vaše prognózy pro první rok provozu vlaků. Počítáte s vyrovnaným rozpočtem již příští rok?

Předpokládáme vyrovnaný rozpočet již první rok provozu vlaků RT Express.

Mohl byste krátce specifikovat výhody, proč pro přepravu z Prahy do Ostravy či zpět zvolit právě "RT Express"?

Vlaky RT Express nebudou sice nejrychlejší, budou ale určitě pohodlnější, cestující budou mít pro sebe více prostoru, vlaky budou nabízet plnohodnotné stravování a občerstvení, stevardi budou k dispozici v každém voze 1. třídy a na každé 2 vozy ve druhé třídě. Součástí soupravy bude plně kuřácký vůz druhé třídy, vůz tichý umožňující odpočinek cestujících, vůz hlučný pro pracující a telefonující cestující. Ve vlaku budou prostory pro zavazadla a jízdní kola. Sestava vlaku bude umožňovat bezproblémovou přepravu rodičů s dětmi i imobilních občanů.


Payus Poslat mail autorovi | 17.10.2006 (16:22)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Služby

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 11      Zpráv na stránku:   
Korrespondent oder ŽP Mitglied Payus  mail  
18.10.2006 (9:04)  
já jsem spíš hodně zklamaný,že ČD i přes velkohubé sliby nepovedou žádný dálkový rychlík do Opavy (od Brna/Břeclavi/Zlína/Prahy/Žiliny...).Další věc je ta,že ČD asi teď slevňovat nebude,když se jim u Děčína vysypaly škodovky :-)

k RT: 1.-prodej lístků ve vlaku...no odpadne komfort bezstarostného nástupu. v plném vlaku asi bude v uličce fronta na lístky.snad to nějak dořeší
2.-pořád jsem nikde nezjistil,zda RT bude nabízet služby,jako je např.převoz kočárků,kol, apod.
3.-důchodci stejně vyhledávat nevyzkoušené (RT) nebudou a dají radši přednost vyzkoušenému...i když značně zkostnatělému (ČD)...ze začátku skoro určitě...
4.-i přes všechny mouchy které tento projekt budou doprovázet,držím RT palce
Registrierter Benutzer Dan  mail  
18.10.2006 (8:51)  
Take si myslim ze je dobre, kdyz RTE vyjede. CD nepotrebuji nic tolik jako konkurenci. Nicmene presto ze RTE vyjede bych zatim prilis nejasal. Cenova nabidka RTE je jiste atraktivni, ale pokud hodlaji do OVY jezdit se 6ti vozovymi soupravami (jak bylo avizovano), tak si myslim, ze komfort, ktery budou moci poskytnout bude velmi diskutabilni. Pak je totiz jedno, zda clovek stoji na chodbe vlaku CD nebo RTE. Ale uvidime. Mne napr. narozdil od studentstva, zajima krome ceny take komfot prepravy. Vyuzivam proto prvni tridu. Kupe se 6 lidmi v jednicce ale za komfort nepovazuji. Je skoda, ze RTE neuvazuje o zarazeni velkoprostoru, ktere preferuji. Verim ovsem, ze zavedeni RTE bude mit pozitivni dopad na cenu a obsazeni 1.tr. Pendolina, takze na tom nakonec vydelaji vsichni. hodne stesti!
Registrierter Benutzer George_L  mail  
18.10.2006 (8:14)  
Dlouho dobu bylo ticho a už jsem se začal obávat, že projekt RTE vyšumí. Nezbývá než se radovat a držet RT palce, aby vše vyšlo.

Co se týče nulové reklamy, moc se tomu nedivím. Vzpomeňte na bombastickou reklamu ČD při startu Pendolina a následnou ostudu. Proč se hnát do něčeho podobného? RT počká na poslední razítko a pak vyrukuje s reklamou. A upřímně, pokud splní všechny své plány, tak ani moc velkou reklamu potřebovat nebude, protože dobré věci se "prodávají samy" a mezi lidma se to rychle rozkřikne ;o).
Registrierter Benutzer M 
18.10.2006 (0:31)  
Luda? To znamena dva a vic, ne? A jediny, kdo to naznacil byl Bobr... Nick je to zajimavy:) ale je jen jeden...
Registrierter Benutzer jeffer 
18.10.2006 (0:18)  
ludze zamyslece se! este su 2 mesiace do zaciatku prevadzky - ako by susbstrat reagoval na taku reklamu? uz o 50 dni sa mozete zviezt za 240... no bomba, na to zvysoka je... a idem tym, co ide teraz. reklama bude mat zmysel tak tyzden-dva pred zaciatkom prevadzky. ostatne este stale nemaju schvalene masiny.

btw: P.S. sa na inom fore vynadril, ze dalsi rok by mohli potiahnut az do Ke. s takou ponukou, jednym dennym priamym vlakom CD/ZSSK (aj to ale EC), chabymi prestupmi v Za z ostatnych, zrusenym jednym nocnym atd... myslim, ze maju veeelku sancu.

uz len prirobit nejake spesnaky pardubky-kolin az k zavodu a sypu sa dalsi ludia
Registrierter Benutzer Bobr 
18.10.2006 (0:15)  
Deadeye - je to jen má domněnka, ale nemůže být jedním z důvodu takřka nulové propagace RT Expresu právě problém s homologací lokomotiv firmy Siemens na kolejích SŽDC?
18.10.2006 (0:06)  
M: Asi tak, kdyz RT jel s Desirem do Ostravy a ja si ho v Olomouci stopl a svezl se do Hranic (skoda, ze nebyl cas jet az do Ostravy, jizda primo u firy byla super), tak se v Olomouci dle vsech informaci melo dat normlane nastoupit. Presto nadrazni rozhlas vlak ohlasil jako specialni vlak a ze se do nej NEMA NASTUPOVAT, klasickej klacek pod nohy. Nicmene sama jizda nebyla moc dobre propagovana. Nicmene az to bdue pravidelny vlak, tak CD nezbude nez vlak ohlasovat a dat ho na tabuli, tam se z toho nijak nevyvlecou a lidi si jej vsimnou. Nicmene RT moc sve aktivity nepropaguje, zatim, coz je myslim zasadni chyba, SA je v tomto ohledu daleko schopnejsi. Doufam, ze Rt si najme dobre reklamni studio, ktere prirpavi kvalitni kampan. Urcite nejakej billboard u nadrazi, plakat na nadrazi, reklama v mistnim tisku (Olomouc, Ostrava, Praha, Pardubice) a v mistnich radiich. Kvuli takove investici by s ehodilo alepson ze zacatku par reklam v Tv a to takovych, aby opravdu zaujaly, upozornit hlavne na cenu a pak na dalsi. Nevim, dana nabidka si udela reklamu do urcite miry sama (je fakt lakava), ale dobre udelana kampan by jiste velmi pomohla:)))
Registrierter Benutzer M 
17.10.2006 (23:48)  
Deadeye - proto jsem zamerne pouzival CD, nikoliv Ondruj:-))

Zminil jsi ale jednu mozna dulezitou vec. Z pocatku urcite. Budou lidi vedet o RT? Jako nevim jestli nadrazni budovy patri CD nebo komu (asi jo), ale i kdyby ne, tak si to CD "pohlidaji"... Takze mam trochu obavu, ze to u mnoha lidi bude tak, ze kdyz je rec o vlaku, tak CD. Stejne jako kdyz je rec o autobusu Brno-Praha, tak kazdy rekne Student Agency a telefon rovna se Telecom...
17.10.2006 (23:28)  
No puvodne mel RT zastavovat jen v Ol., ale pak kvuli reakcim lidi se rozhodli stavet i v pardubkach, coz i me pripada logicke. Obsluhuji pomerne velke mnozstvi lidi. No kecy pana Ondruje jsou uzasne, ale nehante ho, je jen tiskovy mluvka, musi rikat co mu arogantni hlupaci z vedeni diktuji. Ja bych predcasne nejasal, pockam si na 10. prosince zda RT opravdu vyjede. Pak zacnu jasat:) Jinak je jasne, ze 95 procent lidi na trase Praha - Ostrava si vybere RT. Normalni listek CD jen na trase Praha - Ostrava 424kc, s kartou Z 260kc. IC a EC (srovnatelna jzidni doba a konfort jako je zatim udavany RT) za 484 (s kartou Z 320). Pinda bude rychlejsi o neco, ale za 500. Reknete kolik lidi zaplati vice jak dvojnasobek za usetrenych 30 az 40 minut? Par mozna ano, nicmene druha trida Pindi nenabizi nic moc navic proti jinym expresnim vlakum. Hlavni je to, ze RT expres bude smele konkurovat ne jen Pendolinu, ale hlaven vsem EC, IC a R na teto trase, protoze bude o 184kc levnejsi nez obyc rychlik a to trasu urazi rychleji, coz je tkaovej bonus, kterej nevyuzije jen uplnej idiot, nebo chudak neinformovanej clovek. Oproti IC a EC se kteryma bude mit doufejme srovnatelne casy a sluzby bude zas levnejsi o 244kc, takze jednou tolik. Ani slevove karty CD nepomuzou. Leda relacni sleva. Me by zajimalo jetsli pujde do dane trasy i SA, tedy ne autobusmo,ale vlakmo, jak drive naznacoval. Ze vseho plyne, ze i kdyz by CD hazely RT klacky pod nohy a vlaky treba o 30 minut zpozdovaly, tak porad radeji pojedu tuto trasu za 4 hodiny za 240, nez za 4 az 5 hodin za 424 u CD normalnim Rychlikem ci 3:57 za 484 IC a EC. Chtel bych videt ten vitr ve vedeni CD jakmile se dozvedeli cenu RT:)))) Otazka je jen, jak dlouho ji RT udrzi aby se mu vse vyplacelo, zda je to realne i dkyz bdue vlak nacpany k prasknuti, coz predpokladam bude.
Registrierter Benutzer M 
17.10.2006 (22:37)  
Jirka Pospisil - SA ma Brno-Bratislava nesmyslnou jizdni dobu? Ja vidim, ze to maji 1:45... Mam pocit, ze je to 130 kilaku, za Zvonarkou zadne zacpy nebyvaji, v Bratislave na tom sestipruhu to taky nebyva uplne tragicke (a ze je pred Blavou 30 kilaku osmdesatka, tak s tim myslim JR pocitat nemuze...). Ostatni autobusy maji v JR 1:50. Takze porad se nechytam, kde je ta uplna nesmyslnost SA...

Pjetro - mam pocit, ze kdyz by mely vlaky na Opavu navazovat jak na SC, tak na EC, tak by to, mozna, mohlo delat trochu problem s taktem, ne? Spis se divim, proc nenavazuji vlaky z Brna...

Jinak vtip dne (i kdyz je to opakovany vtip, ale stale vyborny) je ta hlaska, ze CD se konkurence neboji, protoze pendolino je bezkonkurencni... Je to jak kdyby Dacia zacala vyrabet uplne stejna auta jak Oktavka, jen by mela o jeden cm uzsi zadni okna (jo a polovicni cenu). Skodovka by pak nadtim mavla rukou s tim, ze oni maji mnohem bezpecnejsi auto, ktere je bezkonkurencni. Ale ve Skodovce jsou pomerne odbornici a takovou hovadinu by nerekli, takze je to podobne spise CSA, pro ktere low costy nejsou konkurence a ze vsechny novinky maji o pet let pozdeji neni jejich problem, protoze oni nemaji problem (krome te male ztraty:-)
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 11      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko