Ostrava - Nový soukromý rychlík společnosti Railtrans začne jezdit od 10. prosince mezi Ostravou a Prahou. Jeho předností by mělo být zejména levné jízdné. "Přípravy tohoto projektu usilovně běží. Vlaky vyjedou k novému jízdnímu řádu v prosinci. Cena jízdného ve druhé třídě bude činit z Ostravy do Prahy nebo v opačném směru 240 korun. Tyto spoje budou bez použití jakýchkoliv slevových karet," uvedl jednatel společnosti Railtrans Petr Šimral. Podle něj také nebudou muset cestující platit za rezervaci místa k sezení. Zpáteční jízdné bude podle něj složeno ze samostatné ceny jízdy tam a zpět, taková jízdenka bude stát 480 korun.
Rychlík bude jezdit osmkrát denně v každém směru. Jednotlivé soupravy budou odjíždět z ostravského hlavního nádraží ve 4.24, 6.24 a 8.24. Z Ostravy-Svinova pak v 4.32, 6.32, 8.32, 10.32, 12.32, 14.32, 16.32 a 18.32. Do Prahy-Holešovic první spoj dorazí v 8.02 hodin, a poslední ve 22.04 hodin. Z Prahy bude soukromý rychlík odjíždět v 6.34, 8.34, 10.34, 12.34, 14.34, 16.34, 18.34 a 20.34 hodin. Do Ostravy-Svinova budou soupravy dojíždět každé dvě hodiny v době 10.02 až 0.02 hodin. Poslední tři spoje ve 20.11, 22.11 a 0.11 hodin pojedou až na ostravské hlavní nádraží.
České dráhy se údajně konkurence v podobě tohoto rychlíku nebojí. Podle mluvčího firmy Aleše Ondrůje je nabídka na trase z Prahy do Ostravy v souvislosti s provozem vlaků SC Pendolino zcela bezkonkurenční z hlediska rychlosti přepravy i nabízeného servisu. Pendolina by navíc měla od nového jízdního řádu zkrátit cestu mezi Ostravou a Prahou pod tři hodiny. Od prosincového jízdního řádu by mělo denně jezdit mezi Ostravou a Prahou ne šest párů těchto vlaků jako nyní, ale sedm. Další novinkou z chystaného zimního jízdního řádu bude nový vlakový spoj EC 108 Krakov - Praha či nový mezinárodní spoj jedoucí přes Ostravu s označením IC 131 Bohumín - Bratislava.
zdroj: Moravskoslezský deník - 17.10.2006
Vzhledem k tomu, jak se v komentářích rozběhla diskuse na téma Railtrans, níže přinášíme přepis rozhovoru ŽelPage s panem Šimralem ze dne 21.4.2006.
Víme, že vozy pro provoz vlaků "RT Express" zakoupeny ještě nejsou. Máte však již nějaké vyhlédnuté; mohl byste blíže specifikovat?
Vybíráme si v současnosti z nabídky čtyř společností, vlastnící vyhovující vozy. V zásadě požadujeme klimatizované vozy s nejvýše šesti místy v oddílech, minimálně v první třídě se zásuvkami 230 V. Součástí soupravy bude plnohodnotný restaurační vůz.
Hodláte zavést v ceně jízdenky také občerstvení zdarma?
V ceně jízdenky budou služby, ale jejich koncept se teprve připravuje. Předpokládáme, že nabídkou služeb budete mile překvapeni.
Jak bude prováděn prodej jízdenek? Uvažujete i o distribuci přes internet?
Uvažujeme o prodeji jak ve vlaku, tak přes internet. Předpokládáme, že uzavřeme dohodu i s jinými společnostmi zabývajícími se prodejem jízdenek a místenek.
Jedinou tratí, kde teoreticky lze provozovat dálkové spoje s vyrovnaným rozpočtem, je Praha - Ostrava. Jaké jsou Vaše prognózy pro první rok provozu vlaků. Počítáte s vyrovnaným rozpočtem již příští rok?
Předpokládáme vyrovnaný rozpočet již první rok provozu vlaků RT Express.
Mohl byste krátce specifikovat výhody, proč pro přepravu z Prahy do Ostravy či zpět zvolit právě "RT Express"?
Vlaky RT Express nebudou sice nejrychlejší, budou ale určitě pohodlnější, cestující budou mít pro sebe více prostoru, vlaky budou nabízet plnohodnotné stravování a občerstvení, stevardi budou k dispozici v každém voze 1. třídy a na každé 2 vozy ve druhé třídě. Součástí soupravy bude plně kuřácký vůz druhé třídy, vůz tichý umožňující odpočinek cestujících, vůz hlučný pro pracující a telefonující cestující. Ve vlaku budou prostory pro zavazadla a jízdní kola. Sestava vlaku bude umožňovat bezproblémovou přepravu rodičů s dětmi i imobilních občanů.
| 17.10.2006 (16:22)
k RT: 1.-prodej lístků ve vlaku...no odpadne komfort bezstarostného nástupu. v plném vlaku asi bude v uličce fronta na lístky.snad to nějak dořeší
2.-pořád jsem nikde nezjistil,zda RT bude nabízet služby,jako je např.převoz kočárků,kol, apod.
3.-důchodci stejně vyhledávat nevyzkoušené (RT) nebudou a dají radši přednost vyzkoušenému...i když značně zkostnatělému (ČD)...ze začátku skoro určitě...
4.-i přes všechny mouchy které tento projekt budou doprovázet,držím RT palce
Co se týče nulové reklamy, moc se tomu nedivím. Vzpomeňte na bombastickou reklamu ČD při startu Pendolina a následnou ostudu. Proč se hnát do něčeho podobného? RT počká na poslední razítko a pak vyrukuje s reklamou. A upřímně, pokud splní všechny své plány, tak ani moc velkou reklamu potřebovat nebude, protože dobré věci se "prodávají samy" a mezi lidma se to rychle rozkřikne ;o).
btw: P.S. sa na inom fore vynadril, ze dalsi rok by mohli potiahnut az do Ke. s takou ponukou, jednym dennym priamym vlakom CD/ZSSK (aj to ale EC), chabymi prestupmi v Za z ostatnych, zrusenym jednym nocnym atd... myslim, ze maju veeelku sancu.
uz len prirobit nejake spesnaky pardubky-kolin az k zavodu a sypu sa dalsi ludia
Zminil jsi ale jednu mozna dulezitou vec. Z pocatku urcite. Budou lidi vedet o RT? Jako nevim jestli nadrazni budovy patri CD nebo komu (asi jo), ale i kdyby ne, tak si to CD "pohlidaji"... Takze mam trochu obavu, ze to u mnoha lidi bude tak, ze kdyz je rec o vlaku, tak CD. Stejne jako kdyz je rec o autobusu Brno-Praha, tak kazdy rekne Student Agency a telefon rovna se Telecom...
Pjetro - mam pocit, ze kdyz by mely vlaky na Opavu navazovat jak na SC, tak na EC, tak by to, mozna, mohlo delat trochu problem s taktem, ne? Spis se divim, proc nenavazuji vlaky z Brna...
Jinak vtip dne (i kdyz je to opakovany vtip, ale stale vyborny) je ta hlaska, ze CD se konkurence neboji, protoze pendolino je bezkonkurencni... Je to jak kdyby Dacia zacala vyrabet uplne stejna auta jak Oktavka, jen by mela o jeden cm uzsi zadni okna (jo a polovicni cenu). Skodovka by pak nadtim mavla rukou s tim, ze oni maji mnohem bezpecnejsi auto, ktere je bezkonkurencni. Ale ve Skodovce jsou pomerne odbornici a takovou hovadinu by nerekli, takze je to podobne spise CSA, pro ktere low costy nejsou konkurence a ze vsechny novinky maji o pet let pozdeji neni jejich problem, protoze oni nemaji problem (krome te male ztraty:-)
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










