..: ČD dostanou v dálkové dopravě už brzy konkurenta - RT Expres vyjíždí... :..
Ostrava - Nový soukromý rychlík společnosti Railtrans začne jezdit od 10. prosince mezi Ostravou a Prahou. Jeho předností by mělo být zejména levné jízdné. "Přípravy tohoto projektu usilovně běží. Vlaky vyjedou k novému jízdnímu řádu v prosinci. Cena jízdného ve druhé třídě bude činit z Ostravy do Prahy nebo v opačném směru 240 korun. Tyto spoje budou bez použití jakýchkoliv slevových karet," uvedl jednatel společnosti Railtrans Petr Šimral. Podle něj také nebudou muset cestující platit za rezervaci místa k sezení. Zpáteční jízdné bude podle něj složeno ze samostatné ceny jízdy tam a zpět, taková jízdenka bude stát 480 korun.

Rychlík bude jezdit osmkrát denně v každém směru. Jednotlivé soupravy budou odjíždět z ostravského hlavního nádraží ve 4.24, 6.24 a 8.24. Z Ostravy-Svinova pak v 4.32, 6.32, 8.32, 10.32, 12.32, 14.32, 16.32 a 18.32. Do Prahy-Holešovic první spoj dorazí v 8.02 hodin, a poslední ve 22.04 hodin. Z Prahy bude soukromý rychlík odjíždět v 6.34, 8.34, 10.34, 12.34, 14.34, 16.34, 18.34 a 20.34 hodin. Do Ostravy-Svinova budou soupravy dojíždět každé dvě hodiny v době 10.02 až 0.02 hodin. Poslední tři spoje ve 20.11, 22.11 a 0.11 hodin pojedou až na ostravské hlavní nádraží.

České dráhy se údajně konkurence v podobě tohoto rychlíku nebojí. Podle mluvčího firmy Aleše Ondrůje je nabídka na trase z Prahy do Ostravy v souvislosti s provozem vlaků SC Pendolino zcela bezkonkurenční z hlediska rychlosti přepravy i nabízeného servisu. Pendolina by navíc měla od nového jízdního řádu zkrátit cestu mezi Ostravou a Prahou pod tři hodiny. Od prosincového jízdního řádu by mělo denně jezdit mezi Ostravou a Prahou ne šest párů těchto vlaků jako nyní, ale sedm. Další novinkou z chystaného zimního jízdního řádu bude nový vlakový spoj EC 108 Krakov - Praha či nový mezinárodní spoj jedoucí přes Ostravu s označením IC 131 Bohumín - Bratislava.

zdroj: Moravskoslezský deník - 17.10.2006

Vzhledem k tomu, jak se v komentářích rozběhla diskuse na téma Railtrans, níže přinášíme přepis rozhovoru ŽelPage s panem Šimralem ze dne 21.4.2006.

Víme, že vozy pro provoz vlaků "RT Express" zakoupeny ještě nejsou. Máte však již nějaké vyhlédnuté; mohl byste blíže specifikovat?

Vybíráme si v současnosti z nabídky čtyř společností, vlastnící vyhovující vozy. V zásadě požadujeme klimatizované vozy s nejvýše šesti místy v oddílech, minimálně v první třídě se zásuvkami 230 V. Součástí soupravy bude plnohodnotný restaurační vůz.

Hodláte zavést v ceně jízdenky také občerstvení zdarma?

V ceně jízdenky budou služby, ale jejich koncept se teprve připravuje. Předpokládáme, že nabídkou služeb budete mile překvapeni.

Jak bude prováděn prodej jízdenek? Uvažujete i o distribuci přes internet?

Uvažujeme o prodeji jak ve vlaku, tak přes internet. Předpokládáme, že uzavřeme dohodu i s jinými společnostmi zabývajícími se prodejem jízdenek a místenek.

Jedinou tratí, kde teoreticky lze provozovat dálkové spoje s vyrovnaným rozpočtem, je Praha - Ostrava. Jaké jsou Vaše prognózy pro první rok provozu vlaků. Počítáte s vyrovnaným rozpočtem již příští rok?

Předpokládáme vyrovnaný rozpočet již první rok provozu vlaků RT Express.

Mohl byste krátce specifikovat výhody, proč pro přepravu z Prahy do Ostravy či zpět zvolit právě "RT Express"?

Vlaky RT Express nebudou sice nejrychlejší, budou ale určitě pohodlnější, cestující budou mít pro sebe více prostoru, vlaky budou nabízet plnohodnotné stravování a občerstvení, stevardi budou k dispozici v každém voze 1. třídy a na každé 2 vozy ve druhé třídě. Součástí soupravy bude plně kuřácký vůz druhé třídy, vůz tichý umožňující odpočinek cestujících, vůz hlučný pro pracující a telefonující cestující. Ve vlaku budou prostory pro zavazadla a jízdní kola. Sestava vlaku bude umožňovat bezproblémovou přepravu rodičů s dětmi i imobilních občanů.


Payus Poslat mail autorovi | 17.10.2006 (16:22)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Pyro 
17.10.2006 (21:56)  
Dobre ale porad plati, co jsem rekl v Ostravy budou vlaky odjizdet ve stejnou dobu, respektive pozdeji o 6 min. takze vlastne zadna zmena, ale prijezdy z Prahy jsou uplne nove a divne...
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
17.10.2006 (21:50)  
Pyro: no tak to na nadrazi jemne kecali, oni si totiz pletou trosku pojmy z dojmy. Kraj si objednava regionalni dopravu, ale netvori si jizdni rady. To by v tom byl chaos :). JR vytvari pracoviste CD se system SENA.
registrovaný uživatel Pyro 
17.10.2006 (21:46)  
Pjetro: no ja se ptal v Ove na nadrazi a na informacich mi rekli, ze tyhle rady si pry tvori kraj on je asi problem s tim, ze ten novy JR je uplne prekopany, spoustu vlaku prestava jezdit pres Ostravu, ale to je pry tim, ze na Karvinsku bude rekonstrukce trate... Do te Opavy se vlastne ty vlaky budou jezdit stejne miso ve 39, budou jezdit 45, ale z te Prahy se to uplne zmeni, do ted jezdili od 5:18 kazde 2 hodiny, ale od noveho JZ budou jezdit na 10:07 takze v sudou hodinu a jeste jich bude daleko mene...
registrovaný uživatel Pjetro 
17.10.2006 (21:30)  
To Pyro: ...no taky jsem se nad tím musel zasmát. Zajímalo by mě co tím ČD sledují. Když jsem se díval na návrh grafikonu přišlo mi zajímavé, že pokud zvolíš na Pha - Ova pendolino, s následným přestupem na Opavu, tak si na Svinově počkáš 10min, pokud mě zrak nešálil. Přijde mi to jako by ti ČD daly na výběr. Pokud chceš rychleji...připlať si a jeď piňdou....nechceš???...tak si počkej:-)))
registrovaný uživatel Pyro 
17.10.2006 (21:29)  
Crash: http://ekonomika.idnes.cz/prvni-soukromy-rychlik-bude-konkurovat-pendolinu-fw5-/ekonomika.asp?c=A060418_201116_ekonomika_dp
tady je, ze boudou zastavovat jen v Olomouci, tak jsem myslel, ze to stale plati... A jeste dotaz, se divim ze ani 2 mesice pred 1. jizdou zadna reklama ci web stranky...
registrovaný uživatel Budulinek4  mail  
17.10.2006 (21:24)  
Ad žluté busy:

Myslím že Jančura se nemusí obávat odlivu zákazníků. Velká část cestujících jezdí z FM a NJ (za stejnou cenu jako z OV) a ti vlakem určitě nepojedou.

Předpokládám, že přímé spoje Ova-Praha začnou zastavovat ve FM a NJ a má vystaráno.
17.10.2006 (21:23)  
Pyro: ještě to bude stavět v Pardubkách ;-). Jak RTčko, tak Pinďa
registrovaný uživatel lada 
17.10.2006 (21:23)  
Pridavam se a Railtransu drzim palce :-)
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
17.10.2006 (21:23)  
No nechci vam brat radost z RT, ale nektere cestujici muze taky pritahovat prumerna rychlost. A ta se rapidne snizuje s poctem vagonu v souprave. Takze RT by mohli mit treba nedostatecnou kapacitu (budou pouze k sezeni??). Pokud jsem zde pred casem cetl spravne, listky se maji prodavat primo ve vlaku.
registrovaný uživatel Pyro 
17.10.2006 (21:12)  
Vlak ma stavet prave jen Olomouci, plus Ova a Pha
  1 ... 6 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko