..: ČD dostanou v dálkové dopravě už brzy konkurenta - RT Expres vyjíždí... :..
Ostrava - Nový soukromý rychlík společnosti Railtrans začne jezdit od 10. prosince mezi Ostravou a Prahou. Jeho předností by mělo být zejména levné jízdné. "Přípravy tohoto projektu usilovně běží. Vlaky vyjedou k novému jízdnímu řádu v prosinci. Cena jízdného ve druhé třídě bude činit z Ostravy do Prahy nebo v opačném směru 240 korun. Tyto spoje budou bez použití jakýchkoliv slevových karet," uvedl jednatel společnosti Railtrans Petr Šimral. Podle něj také nebudou muset cestující platit za rezervaci místa k sezení. Zpáteční jízdné bude podle něj složeno ze samostatné ceny jízdy tam a zpět, taková jízdenka bude stát 480 korun.

Rychlík bude jezdit osmkrát denně v každém směru. Jednotlivé soupravy budou odjíždět z ostravského hlavního nádraží ve 4.24, 6.24 a 8.24. Z Ostravy-Svinova pak v 4.32, 6.32, 8.32, 10.32, 12.32, 14.32, 16.32 a 18.32. Do Prahy-Holešovic první spoj dorazí v 8.02 hodin, a poslední ve 22.04 hodin. Z Prahy bude soukromý rychlík odjíždět v 6.34, 8.34, 10.34, 12.34, 14.34, 16.34, 18.34 a 20.34 hodin. Do Ostravy-Svinova budou soupravy dojíždět každé dvě hodiny v době 10.02 až 0.02 hodin. Poslední tři spoje ve 20.11, 22.11 a 0.11 hodin pojedou až na ostravské hlavní nádraží.

České dráhy se údajně konkurence v podobě tohoto rychlíku nebojí. Podle mluvčího firmy Aleše Ondrůje je nabídka na trase z Prahy do Ostravy v souvislosti s provozem vlaků SC Pendolino zcela bezkonkurenční z hlediska rychlosti přepravy i nabízeného servisu. Pendolina by navíc měla od nového jízdního řádu zkrátit cestu mezi Ostravou a Prahou pod tři hodiny. Od prosincového jízdního řádu by mělo denně jezdit mezi Ostravou a Prahou ne šest párů těchto vlaků jako nyní, ale sedm. Další novinkou z chystaného zimního jízdního řádu bude nový vlakový spoj EC 108 Krakov - Praha či nový mezinárodní spoj jedoucí přes Ostravu s označením IC 131 Bohumín - Bratislava.

zdroj: Moravskoslezský deník - 17.10.2006

Vzhledem k tomu, jak se v komentářích rozběhla diskuse na téma Railtrans, níže přinášíme přepis rozhovoru ŽelPage s panem Šimralem ze dne 21.4.2006.

Víme, že vozy pro provoz vlaků "RT Express" zakoupeny ještě nejsou. Máte však již nějaké vyhlédnuté; mohl byste blíže specifikovat?

Vybíráme si v současnosti z nabídky čtyř společností, vlastnící vyhovující vozy. V zásadě požadujeme klimatizované vozy s nejvýše šesti místy v oddílech, minimálně v první třídě se zásuvkami 230 V. Součástí soupravy bude plnohodnotný restaurační vůz.

Hodláte zavést v ceně jízdenky také občerstvení zdarma?

V ceně jízdenky budou služby, ale jejich koncept se teprve připravuje. Předpokládáme, že nabídkou služeb budete mile překvapeni.

Jak bude prováděn prodej jízdenek? Uvažujete i o distribuci přes internet?

Uvažujeme o prodeji jak ve vlaku, tak přes internet. Předpokládáme, že uzavřeme dohodu i s jinými společnostmi zabývajícími se prodejem jízdenek a místenek.

Jedinou tratí, kde teoreticky lze provozovat dálkové spoje s vyrovnaným rozpočtem, je Praha - Ostrava. Jaké jsou Vaše prognózy pro první rok provozu vlaků. Počítáte s vyrovnaným rozpočtem již příští rok?

Předpokládáme vyrovnaný rozpočet již první rok provozu vlaků RT Express.

Mohl byste krátce specifikovat výhody, proč pro přepravu z Prahy do Ostravy či zpět zvolit právě "RT Express"?

Vlaky RT Express nebudou sice nejrychlejší, budou ale určitě pohodlnější, cestující budou mít pro sebe více prostoru, vlaky budou nabízet plnohodnotné stravování a občerstvení, stevardi budou k dispozici v každém voze 1. třídy a na každé 2 vozy ve druhé třídě. Součástí soupravy bude plně kuřácký vůz druhé třídy, vůz tichý umožňující odpočinek cestujících, vůz hlučný pro pracující a telefonující cestující. Ve vlaku budou prostory pro zavazadla a jízdní kola. Sestava vlaku bude umožňovat bezproblémovou přepravu rodičů s dětmi i imobilních občanů.


Payus Poslat mail autorovi | 17.10.2006 (16:22)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Služby

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Beňa 
17.10.2006 (21:11)  
No, můžu se zeptat, bude to třeba stavět i u nás v Olomouci??? Nebo je to jenom OVA-PHA??? diky
Registrierter Benutzer Pyro 
17.10.2006 (21:01)  
Tak na prestup na vlaky do Opavy bude 45 min a to je v poho, ale nechapu jednu vec, podle noveho jizdniho radu, 2 min. pred prijezdem IC/EC z Prahy odjede vlak smer Opava, coz ma fakt logiku...
Korrespondent oder ŽP Mitglied Adam  mail  
17.10.2006 (20:59)  
intos1: Jaky uspech mas na mysli? Ony uz nejaky maji?
Registrierter Benutzer nvlik 
17.10.2006 (20:45)  
Vy asi úspěch drahám těžce nepřejete že?
Registrierter Benutzer vb007 
17.10.2006 (20:27)  
Nemyslí ten mluvka ten čas z kraje Prahy do Svinova?
Registrierter Benutzer Mates 
17.10.2006 (19:59)  
189 DB byla doporucena z VUZ nebo co to je ke schvaleni, ted uz to lezi jen na DU ... jen 189DB musi jezdit dle kulatych rychlostniku jakozto tezka loko .... tot me info
17.10.2006 (19:36)  
Relace Praha - Ostrava má několik vyjímečností. Je zřejmé, že se tu vlaky uživí i bez dotace MD (i když cena za vlakovou cestu...). A ČD zde nekonkurují jen RT expresům, ale železnice konkuruje autobusům, které na tom budou možná rok od roku lépe. Proto tu odpadá i obvyklý šotoargument - nebudou tam platit ČD slevy, KMB.
Registrierter Benutzer nxau  mail  
17.10.2006 (19:12)  
Tak pan Ondrůj opět ukázal že umí leda tak blbě kecat :-D ČD se ještě budou hodně divit co RT dokáže! Už to tady bylo řečeno, ale pro cestující je rozhodující v 1. řadě CENA! a ne čím tam pojedou nebo kdo je tam dopraví - a to už nepolemizuju nad další úvahou pana Ondrůje že není na světě nic lepšího než cestovat Pendelínem :-)
Otázka jestli ČD schválně na trati nebudou zdržovat RT je zajímavá a taky mě bude zajímat jak to bude vypadat v reálu, stejně tak jako místo, kde budou prodávat lístky. Ještě bych i přihodil zajímavou otázku jestli např. ve Svinově budou na RT případně čekat osobní vlaky směr Těšín či Opava...???

Jinak, RTčku gratuluji a držím palce! Věřím že to dokážete a myslím si, že velmi brzy se bude Pendolínem díky Vám jezdit tak za 300 Kč protože to už nikdo nebude chtít! ;-)
Registrierter Benutzer QWERTZ 
17.10.2006 (19:06)  
Přátelé z Railtransu, držím palce!!!
Ostrava a ostravaci jsou rádi!!
Moc by mne zajímalo, jakou komerční nabídku na toto připraví pan Jančura a jeho "žlutá parta"?!! Nic proti němu samozřejmě.
17.10.2006 (18:57)  
Myslim, že RT je rychlejší protože asi nebude stavět tolik, co pinďolíno...
  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko