..: SC Slovenská strela startuje 10.12.2006 :..
SCBratislava/Praha - Poprvé přijede souprava pendolino do Bratislavy ve čtvrtek 16.11.2006 na propagační jízdu před uvedením nového produktu SC Pendolino. Veřejnost si bude moci jednotku v uvedený den prohlédnout na hlavním bratislavském nádraží mezi 11. a 12. hodinou. Cena za přepravu vlakem SC Pendolino není zatím jasná, ale dle tiskové zprávy ČD bude včas zveřejněna.

V neděli 10. prosince 2006 v 5.41 hodin vyjede poprvé z Bratislavy hl. st. spoj SC Slovenská strela vedený jednotkou rychlovlaku pendolino. Bratislavu spojí s Prahou za rekordních 3 hodiny 49 minut a na holešovické nádraží v Praze přijede v 9.30 hodin. V opačném směru bude jízdní doba ještě o dvě minuty kratší – celkem 3 hodiny 47 minut. Spoj SC Slovenská strela bude z Prahy Holešovic odjíždět pravidelně v 18.26 a do Bratislavy hl. st. bude přijíždět ve 22.13. Spoj SC Slovenská strela poskytne ideální způsob dopravy například na jednodenní služební cestu z Bratislavy do Prahy; stejně jako v kombinaci s návazným autobusovým spojem Airport Express rychlý způsob dopravy na pražské mezinárodní letiště.

Meziválečný expres Slovenská strela vedený tzv. sólo motorovým vozem řady M.290 zvládl v roce 1936 trasu mezi Bratislavou a Prahou za 4 hodiny 20 minut při tehdejší nejvyšší průměrné rychlosti v síti ČSD – 91 km/hod. Nynější spoj SC Slovenská strela vedený jednotkou pendolino bude dosahovat na této trase poprvé průměrné rychlosti vyšší než 100 km/hod. - až 105 km/hod., kdy maximální rychlost bude činit 160 km/hod. Ve srovnání s jízdní dobou současného spoje EC Slovenská strela vedeného klasickou soupravou pak bude cesta o 22 minut kratší; ve srovnání s autobusovými spoji to většinou bude o 30 a více minut – nehledě na to, že vlak musí díky vedení železniční trati urazit o cca 60 km delší vzdálenost.

zdroj: Tisková zpráva ČD


Payus Poslat mail autorovi | 26.10.2006 (22:05)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Jugy  mail  
27.10.2006 (23:04)  
paolo: Nechápu, o co jde? Buď preferuji rychlost a zaplatím si Pendolino, nebo preferuji nízkou cenu a pojedu Ostravanem.
registrovaný uživatel paolo 
27.10.2006 (22:53)  
To Jugy: o tom to je, že do odjezdu prvního RTExpresu není na výběr, buďto pendolíno nebo pendolíno nebo si dotlač do Prahy Ostravan.
To M: v letence nekalkuluji s letištní taxou, máš pravdu, spíše se pozastavuji nad skutečností, že i ČSA je schopná přepravit člověka v ATR z OSR do PRG za méně (vlastních deklarovaných příjmů) než ČD v pendolínu. A to do ATR nastupuje cca 40 lidí.
Nevíte proč jezdí SA z Ostravy do Prahy skoro plně obsazená, když podle Ondrůje nemá pendolíno konkurenci?
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
27.10.2006 (22:52)  
Jugy: Plně souhlasím vy pasivní lenoši!!!!
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
27.10.2006 (22:51)  
Doomlukas: Jsou to Pendolína žádná kundolína......Taky ti neříkám KUNDOOmlukas....
registrovaný uživatel Jugy  mail  
27.10.2006 (22:50)  
To je pořád nějaký fňukání... Nejdřív netrpělivé dotazy "kdy už to Pendolino bude konečně jezdit" a když jezdí, tak je to taky špatně. Mám zkušenost, že fňukají většinou lidé pasivní a (promiňte mi to) i líní. Aktivní člověk se vždycky dokáže zařídit. A pokud to ČD dělají opravdu tak špatně, pak se jistě najde soukromník, který časem nabídne alternativu. No a jestli je život v Břeclavi (Hodoníně, Horní-Dolní...) tak nesnesitelný, tak se přestěhujte někam, kde je vlaků víc (když už je toto kritérium pro kvalitu vašeho života tak klíčové).
27.10.2006 (22:12)  
Kundolína bych nasadil na všechny vlaky Praha-Vídeň a Praha-Bratislava, na to by měl jejich počet stačit a využila by se vícesystémovost, když už tady jsou. Ale jako normální EC, žádné SC(nic tak extra na nich není, aby musela mít zvláštní kategorii). Tyto vlaky by potom mohly jezdit pěkně v taktu, když by na těchto relacích už nejezdily klasické soupravy. Do Ostravy by byly lepší Ampz/Bmz.
registrovaný uživatel comar 
27.10.2006 (21:05)  
PN: ja si taky nemyslim, ze Breclav nebo Hodonin maji nedostatek spoju a to do Hodonina jezdim pomerne casto. Jediny problem jsou spoje z Hodonina(Breclavi) do Brna, protoze zrusili vsechny rychliky. Clovek se musi bud sedet hodinu a ctvrt v osobaku nebo zaplatit +60 za EC. Platit priplatek za tak kratkou cestu se moc lidem nechce.
registrovaný uživatel M 
27.10.2006 (19:25)  
Alias: Protoze nemam rad autobusy, auto ridit neumim a od doby, co za vlak musim platit, tak mne CD (Ceskodraznici:-) uplne odrizli od sveta...
registrovaný uživatel M 
27.10.2006 (19:19)  
LOL...
1. Takze teda ma brzo rano vyrazit SC, EC, Ex, R a pro sichr i Os (a to pres Prerov, Svitavy i HavlBrod) - aby si kazdy vybral?
2. Nikdo nikoho neodrizl. Breclav neni zas az tak dulezita (kdyby nemela koleje, tak vubec), aby ji nekdo musel obsluhovat X vlakama. Nemluve o tom, ze obsluha Breclavi (a to i rano) je naprosto spickova. Ale jinak bravo - pekny nezaujaty (a abych tak rekl "jihoadamovsky") prispevek:-))
PS: Doporucuji vyhledat spojeni z Trebice nebo Znojma...
PPS: Srovnavat Brno s 400K (a krajske to mesto) a Breclav s 25K (?), tak to teda wow...
registrovaný uživatel PN  mail  
27.10.2006 (18:41)  
Jugy: Jenže problém je, že na trase Bratislava - Praha bude brzy ráno jediná alternativa k SC Slovenská strela, autobus. A nejhorší je, že ve vnitrostátní trase Břeclav - Praha není ani ten autobus. Mám ještě pokračovat? Prostě, ČD zavedením SC odřízli Břeclav a v podstatě i Hodonín od pohodlného a přitom cenově stále dostupného spojení s Pardubicemi a Prahou. Brno je v pohodě, Brno dostane Draka, ale co Břeclav a Hodonín? Ty samozřejmě nikoho na ČD nezajímají:-/ Pro mě zamě ať je ta alternativa klidně béčková, ale nesmí být povinně místenková a musím se s ní do Prahy dostat pokud možno do půl desáté.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko