Bratislava/Praha - Poprvé přijede souprava pendolino do Bratislavy ve čtvrtek 16.11.2006 na propagační jízdu před uvedením nového produktu SC Pendolino. Veřejnost si bude moci jednotku v uvedený den prohlédnout na hlavním bratislavském nádraží mezi 11. a 12. hodinou. Cena za přepravu vlakem SC Pendolino není zatím jasná, ale dle tiskové zprávy ČD bude včas zveřejněna.
V neděli 10. prosince 2006 v 5.41 hodin vyjede poprvé z Bratislavy hl. st. spoj SC Slovenská strela vedený jednotkou rychlovlaku pendolino. Bratislavu spojí s Prahou za rekordních 3 hodiny 49 minut a na holešovické nádraží v Praze přijede v 9.30 hodin. V opačném směru bude jízdní doba ještě o dvě minuty kratší – celkem 3 hodiny 47 minut. Spoj SC Slovenská strela bude z Prahy Holešovic odjíždět pravidelně v 18.26 a do Bratislavy hl. st. bude přijíždět ve 22.13. Spoj SC Slovenská strela poskytne ideální způsob dopravy například na jednodenní služební cestu z Bratislavy do Prahy; stejně jako v kombinaci s návazným autobusovým spojem Airport Express rychlý způsob dopravy na pražské mezinárodní letiště.
Meziválečný expres Slovenská strela vedený tzv. sólo motorovým vozem řady M.290 zvládl v roce 1936 trasu mezi Bratislavou a Prahou za 4 hodiny 20 minut při tehdejší nejvyšší průměrné rychlosti v síti ČSD – 91 km/hod. Nynější spoj SC Slovenská strela vedený jednotkou pendolino bude dosahovat na této trase poprvé průměrné rychlosti vyšší než 100 km/hod. - až 105 km/hod., kdy maximální rychlost bude činit 160 km/hod. Ve srovnání s jízdní dobou současného spoje EC Slovenská strela vedeného klasickou soupravou pak bude cesta o 22 minut kratší; ve srovnání s autobusovými spoji to většinou bude o 30 a více minut – nehledě na to, že vlak musí díky vedení železniční trati urazit o cca 60 km delší vzdálenost.
zdroj: Tisková zpráva ČD
| 26.10.2006 (22:05)
To M: v letence nekalkuluji s letištní taxou, máš pravdu, spíše se pozastavuji nad skutečností, že i ČSA je schopná přepravit člověka v ATR z OSR do PRG za méně (vlastních deklarovaných příjmů) než ČD v pendolínu. A to do ATR nastupuje cca 40 lidí.
Nevíte proč jezdí SA z Ostravy do Prahy skoro plně obsazená, když podle Ondrůje nemá pendolíno konkurenci?
1. Takze teda ma brzo rano vyrazit SC, EC, Ex, R a pro sichr i Os (a to pres Prerov, Svitavy i HavlBrod) - aby si kazdy vybral?
2. Nikdo nikoho neodrizl. Breclav neni zas az tak dulezita (kdyby nemela koleje, tak vubec), aby ji nekdo musel obsluhovat X vlakama. Nemluve o tom, ze obsluha Breclavi (a to i rano) je naprosto spickova. Ale jinak bravo - pekny nezaujaty (a abych tak rekl "jihoadamovsky") prispevek:-))
PS: Doporucuji vyhledat spojeni z Trebice nebo Znojma...
PPS: Srovnavat Brno s 400K (a krajske to mesto) a Breclav s 25K (?), tak to teda wow...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










