..: SC Slovenská strela startuje 10.12.2006 :..
SCBratislava/Praha - Poprvé přijede souprava pendolino do Bratislavy ve čtvrtek 16.11.2006 na propagační jízdu před uvedením nového produktu SC Pendolino. Veřejnost si bude moci jednotku v uvedený den prohlédnout na hlavním bratislavském nádraží mezi 11. a 12. hodinou. Cena za přepravu vlakem SC Pendolino není zatím jasná, ale dle tiskové zprávy ČD bude včas zveřejněna.

V neděli 10. prosince 2006 v 5.41 hodin vyjede poprvé z Bratislavy hl. st. spoj SC Slovenská strela vedený jednotkou rychlovlaku pendolino. Bratislavu spojí s Prahou za rekordních 3 hodiny 49 minut a na holešovické nádraží v Praze přijede v 9.30 hodin. V opačném směru bude jízdní doba ještě o dvě minuty kratší – celkem 3 hodiny 47 minut. Spoj SC Slovenská strela bude z Prahy Holešovic odjíždět pravidelně v 18.26 a do Bratislavy hl. st. bude přijíždět ve 22.13. Spoj SC Slovenská strela poskytne ideální způsob dopravy například na jednodenní služební cestu z Bratislavy do Prahy; stejně jako v kombinaci s návazným autobusovým spojem Airport Express rychlý způsob dopravy na pražské mezinárodní letiště.

Meziválečný expres Slovenská strela vedený tzv. sólo motorovým vozem řady M.290 zvládl v roce 1936 trasu mezi Bratislavou a Prahou za 4 hodiny 20 minut při tehdejší nejvyšší průměrné rychlosti v síti ČSD – 91 km/hod. Nynější spoj SC Slovenská strela vedený jednotkou pendolino bude dosahovat na této trase poprvé průměrné rychlosti vyšší než 100 km/hod. - až 105 km/hod., kdy maximální rychlost bude činit 160 km/hod. Ve srovnání s jízdní dobou současného spoje EC Slovenská strela vedeného klasickou soupravou pak bude cesta o 22 minut kratší; ve srovnání s autobusovými spoji to většinou bude o 30 a více minut – nehledě na to, že vlak musí díky vedení železniční trati urazit o cca 60 km delší vzdálenost.

zdroj: Tisková zpráva ČD


Payus Poslat mail autorovi | 26.10.2006 (22:05)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Jugy  mail  
27.10.2006 (15:51)  
to paolo: A to je právě to krásné, že existují různé produkty za různé ceny a že je to zákazník, kdo se rozhoduje, jaký produkt (tedy vlak) a za jakou cenu použije. Díky Bohu, že tato možnost existuje a že už nejezdíme jako tupé stádo všichni upatlanými koženkovými "dvojkami" za stejné jízdné. A to samé je případ Bratislavy a připravovaného SC.
27.10.2006 (14:09)  
Já s tou ironií nezačal, to jen ty a Ondrůj...
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
27.10.2006 (13:14)  
a ještě k těm letištím...z Vídně se létá mnohem levněji než z Práglu a skoro kamkoliv do světa...takže mi z toho vychází,že pro Ostraváka a hlavně pro Brňáka i Bratislavana je reklamní ohánění letištěm Ryzyně (po absolvování jedné souvislé zácpy busem z Holešovic skrz Prahu) ve spojitosti s pendolínem bezpředmětné
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
27.10.2006 (13:08)  
George_Couser: Hmmmm tohle je vážně smutný.... Pokud svá trvzení myslíš vážně, tak je alespoň formuluj tak, aby nevyzněla ironicky, i když v tvém případě je to samozřejmě úmysl takže nevím proč se tu snažís svůj názor obhajovat....
paolo: Ano samozřejmě, ale od příštího JŘ bude pendolino jezdit na oné jižní linii za stejných tarifních podmínek jako do Ostravy. A přece jen 3 h 9 minje o proti 3.40 min celkem rozdíl :-)
27.10.2006 (12:59)  
ČD4Ever - Ano, asi to nemám v hlavě v pořádku, protože jsem pochválil ČD...
registrovaný uživatel M 
27.10.2006 (11:58)  
1. Kdyz jsem jel busem Brno-Praha, tak 2:30 bylo maximum, co jsme to zajeli (podotykam, ze v detske casy nejezdim:). Brno-Bratislava je zpravidla volna dalnice, jediny problem je 80 pred Bratislavou, ale to pociti spise auta nez autobusy...

2. Zajimalo by mne, se kterou spolecnosti je letenka Ostrava-Praha levnejsi nez pendolino... Mesic ode dneska je Ova-Pha 1245, v lednu vyjimecne i 745. Pha-Ova je 2495. Celkem i s poplatky (a bez nakaldu centrum-letiste) 5470, z toho POUZE POPLATKY 1480. Pendolino stoji, tusim, 1200, ne?

Pokud je cesta do Prahy vylozene na letiste a clovek pokracuje CSA, tak potom letet vyhodnejsi je, protoze letenka z Ostravy vyjde zhruba o 1500 draz nez z Prahy. Nicmene nemyslim, ze az tolik lidi, co jezdi Ostrava-Praha, to jezdi, aby latali s CSA do sveta a nic to nemeni na faktu, ze "A ještě jeden postřeh, zpáteční letenka z Ostravy do Prahy je mnohdy levnější, než zpáteční jízdenka pendolínem!" je blabol...
registrovaný uživatel paolo 
27.10.2006 (11:27)  
To ČD4Ever: moje úvaha nesměřuje k likvidaci tohoto produktu, ale k cenové politice.500 resp. 600 Kč za jednu cestu je příšerně moc a rozdíl jízdní doby to nenahradí. Navíc tuto cenu nelze omlouvat zvýšením kvality dopravního prostředku, protože v jižním taktu (Břeclav) jezdí pendolíno za normální sazby a se stejnou úrovni služeb (kromě oné malé bagetky v 1. třídě). Ostravákům, ale nic jiného nezbývá, než pendolínem jezdit, protože ráno nic jiného nejede. Ostravan nejezdí, ten se plouží. A ještě jeden postřeh, zpáteční letenka z Ostravy do Prahy je mnohdy levnější, než zpáteční jízdenka pendolínem!
registrovaný uživatel Budulinek4  mail  
27.10.2006 (11:12)  
Ad Praha-Bratislava po silnici:

Vycházím z teoretických hodnot, do Bratislavy nejezdím, ale jezdím do Brna.
Do Brna se ve špičkách (pátky, neděle) nepodaří příjezd včas téměř vůbec, kdežto mimo špičkové časy téměř vždy.
Na dálnici D2 už nebývá tolik mimořádností, takže tam také nepředpokládám zdržení.
Samozřejmě pokud kolega jezdí v pátek, pak máte pravdu a při hustějším provozu je 4:45 reálná doba cesty.

O dochvilností vlaků z/na Slovensko vím své, takže pasáž o rychlosti beru s hodně velkou rezervou.
27.10.2006 (10:13)  
Ad Budulinek4: Nechci spadnout na úroveň pana ČDforever, ale co se týče jízdní doby autobusu do Bratislavy, tak má Ondrúj výjimečně pravdu. Za 4 hodiny to jde autobusem ujet pouze když se nikde nezdržuje a jede se pořád na maximální rychlost, popř. i nad ní. Kolega z Bratislavy dojíždí do Prahy autobusem a tvrdí, že nikdy nejel rychleji než za 4:45, tj. 4:30 15 minut pravidelné zpoždění. Objektivně je třeba dodat, že veřerní Slovenská Strela taky není zrovna vzor dochvilnosti.
registrovaný uživatel Traffic  mail  
27.10.2006 (9:54)  
S kolika jednotkami bychom vyjezdili Praha - Bukurešť? :-)
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko