Bratislava/Praha - Poprvé přijede souprava pendolino do Bratislavy ve čtvrtek 16.11.2006 na propagační jízdu před uvedením nového produktu SC Pendolino. Veřejnost si bude moci jednotku v uvedený den prohlédnout na hlavním bratislavském nádraží mezi 11. a 12. hodinou. Cena za přepravu vlakem SC Pendolino není zatím jasná, ale dle tiskové zprávy ČD bude včas zveřejněna.
V neděli 10. prosince 2006 v 5.41 hodin vyjede poprvé z Bratislavy hl. st. spoj SC Slovenská strela vedený jednotkou rychlovlaku pendolino. Bratislavu spojí s Prahou za rekordních 3 hodiny 49 minut a na holešovické nádraží v Praze přijede v 9.30 hodin. V opačném směru bude jízdní doba ještě o dvě minuty kratší – celkem 3 hodiny 47 minut. Spoj SC Slovenská strela bude z Prahy Holešovic odjíždět pravidelně v 18.26 a do Bratislavy hl. st. bude přijíždět ve 22.13. Spoj SC Slovenská strela poskytne ideální způsob dopravy například na jednodenní služební cestu z Bratislavy do Prahy; stejně jako v kombinaci s návazným autobusovým spojem Airport Express rychlý způsob dopravy na pražské mezinárodní letiště.
Meziválečný expres Slovenská strela vedený tzv. sólo motorovým vozem řady M.290 zvládl v roce 1936 trasu mezi Bratislavou a Prahou za 4 hodiny 20 minut při tehdejší nejvyšší průměrné rychlosti v síti ČSD – 91 km/hod. Nynější spoj SC Slovenská strela vedený jednotkou pendolino bude dosahovat na této trase poprvé průměrné rychlosti vyšší než 100 km/hod. - až 105 km/hod., kdy maximální rychlost bude činit 160 km/hod. Ve srovnání s jízdní dobou současného spoje EC Slovenská strela vedeného klasickou soupravou pak bude cesta o 22 minut kratší; ve srovnání s autobusovými spoji to většinou bude o 30 a více minut – nehledě na to, že vlak musí díky vedení železniční trati urazit o cca 60 km delší vzdálenost.
zdroj: Tisková zpráva ČD
| 26.10.2006 (22:05)
paolo: Ano samozřejmě, ale od příštího JŘ bude pendolino jezdit na oné jižní linii za stejných tarifních podmínek jako do Ostravy. A přece jen 3 h 9 minje o proti 3.40 min celkem rozdíl :-)
2. Zajimalo by mne, se kterou spolecnosti je letenka Ostrava-Praha levnejsi nez pendolino... Mesic ode dneska je Ova-Pha 1245, v lednu vyjimecne i 745. Pha-Ova je 2495. Celkem i s poplatky (a bez nakaldu centrum-letiste) 5470, z toho POUZE POPLATKY 1480. Pendolino stoji, tusim, 1200, ne?
Pokud je cesta do Prahy vylozene na letiste a clovek pokracuje CSA, tak potom letet vyhodnejsi je, protoze letenka z Ostravy vyjde zhruba o 1500 draz nez z Prahy. Nicmene nemyslim, ze az tolik lidi, co jezdi Ostrava-Praha, to jezdi, aby latali s CSA do sveta a nic to nemeni na faktu, ze "A ještě jeden postřeh, zpáteční letenka z Ostravy do Prahy je mnohdy levnější, než zpáteční jízdenka pendolínem!" je blabol...
Vycházím z teoretických hodnot, do Bratislavy nejezdím, ale jezdím do Brna.
Do Brna se ve špičkách (pátky, neděle) nepodaří příjezd včas téměř vůbec, kdežto mimo špičkové časy téměř vždy.
Na dálnici D2 už nebývá tolik mimořádností, takže tam také nepředpokládám zdržení.
Samozřejmě pokud kolega jezdí v pátek, pak máte pravdu a při hustějším provozu je 4:45 reálná doba cesty.
O dochvilností vlaků z/na Slovensko vím své, takže pasáž o rychlosti beru s hodně velkou rezervou.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










