..: SC Slovenská strela startuje 10.12.2006 :..
SCBratislava/Praha - Poprvé přijede souprava pendolino do Bratislavy ve čtvrtek 16.11.2006 na propagační jízdu před uvedením nového produktu SC Pendolino. Veřejnost si bude moci jednotku v uvedený den prohlédnout na hlavním bratislavském nádraží mezi 11. a 12. hodinou. Cena za přepravu vlakem SC Pendolino není zatím jasná, ale dle tiskové zprávy ČD bude včas zveřejněna.

V neděli 10. prosince 2006 v 5.41 hodin vyjede poprvé z Bratislavy hl. st. spoj SC Slovenská strela vedený jednotkou rychlovlaku pendolino. Bratislavu spojí s Prahou za rekordních 3 hodiny 49 minut a na holešovické nádraží v Praze přijede v 9.30 hodin. V opačném směru bude jízdní doba ještě o dvě minuty kratší – celkem 3 hodiny 47 minut. Spoj SC Slovenská strela bude z Prahy Holešovic odjíždět pravidelně v 18.26 a do Bratislavy hl. st. bude přijíždět ve 22.13. Spoj SC Slovenská strela poskytne ideální způsob dopravy například na jednodenní služební cestu z Bratislavy do Prahy; stejně jako v kombinaci s návazným autobusovým spojem Airport Express rychlý způsob dopravy na pražské mezinárodní letiště.

Meziválečný expres Slovenská strela vedený tzv. sólo motorovým vozem řady M.290 zvládl v roce 1936 trasu mezi Bratislavou a Prahou za 4 hodiny 20 minut při tehdejší nejvyšší průměrné rychlosti v síti ČSD – 91 km/hod. Nynější spoj SC Slovenská strela vedený jednotkou pendolino bude dosahovat na této trase poprvé průměrné rychlosti vyšší než 100 km/hod. - až 105 km/hod., kdy maximální rychlost bude činit 160 km/hod. Ve srovnání s jízdní dobou současného spoje EC Slovenská strela vedeného klasickou soupravou pak bude cesta o 22 minut kratší; ve srovnání s autobusovými spoji to většinou bude o 30 a více minut – nehledě na to, že vlak musí díky vedení železniční trati urazit o cca 60 km delší vzdálenost.

zdroj: Tisková zpráva ČD


Payus Poslat mail autorovi | 26.10.2006 (22:05)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Služby

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Rail-2005  mail  
26.10.2006 (22:27)  
Další věcí je GVD 2006/2007. Kdo pojede SC z Brna v 15:07? V 17:07 možná. Ale kdyby ho nasadili na vlak v 19:07, tak tento vlak by měl zdaleka nejlepší vytížení. A v každém případě odjezd posledního z Brna by měl být 21:07. Tento vlak by byl vhodný zase vhodný pro mezinárodní relaci, díky svému dostatečně pozdnímu odjezdu z Vídně. A i pro vnitrostátní účely - vyrazit z Brna po 21h a být v Praze půl hodiny před půlnocí by bylo naprosto idelání - to si tma u ČD nikdo neuvědomuje.
Registrierter Benutzer Rail-2005  mail  
26.10.2006 (22:20)  
Nemám nic proti SC, ale 1 vlak na Bratislavu a 2 vlaky denně na Wien je dost málo. Chtělo by to úplně zrušit Ostravu vše hodit na jih. A ještě dokončit homologaci v Maďarsku, aby se s Pendoliny dalo zajíždět až do Budapešti.

Myslím, že se 6 soupravami v aktivním nasazení by šlo ujezdit 3 krát denně Praha - Wien a 3 krát denně Praha - Budapest. Na našem území by byl takt po po 2 hodinách a do toho ještě Maďarská Hungaria a Německá Vindobona jako klasická EC. Nad obchodní politikou ČD opravdu zůstává rozum stát.
26.10.2006 (22:10)  
Nehledě na to, že mě jako cestujícího při vyhledávání spojení bude zajímat, že ten vlak jede trasou delší než autobus, když prostě chci z Prahy do Bratislavy :o) (Chudáčci, jedou delší trasou, tak proto je ta jízdenka dražší, ne proto, že to je SuperCity...)
26.10.2006 (22:08)  
Ano! Za pohých 70 let zvedli průměrnou rychlost o 14 km/h! Ano! Magická hranice 100 km/h o které se všichni domnívali že je nepřekonatelná padla!!!
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko