..: Pendolino jelo z Ostravy do Prahy bez cestujících :..
680Ostrava - Podle zpravodajství iDnes.cz a komentátora Wampy z diskusního fóra ŽelPage dnes neodjel spoj IC 506 SC Pendolino z Ostravy hl. n. v 11:45 hod. do Prahy Holešovic. Spoj byl zrušen a cestující mohli využít vlaku EC 106 Praha. Palubní počítač signalizoval problém, a proto se České dráhy rozhodly poslat vlak z Ostravy do Prahy bez cestujících. Podle mluvčího drah Ondrůje se nejednalo o poruchu soupravy, ale bylo třeba se rychle rozhodnout kvůli co nejrychlejší přepravě cestujících.

"Během dvacetiminutového pobytu ve stanici Ostrava hlavní nádraží není možné vlak podrobit detailní analýze systému, nebo dát okamžitě k dispozici jinou soupravu. Proto jsme se rozhodli spoj zrušit a cestujícím nabídli náhradní přepravu v následném vlaku kategorie EuroCity, případně následujícím spojem SC 508," vysvětlil Ondrůj. Souprava tedy odjela do Prahy bez cestujících. "Vzhledem k tomu, že podle analýzy prováděné během jízdy nevykazuje systém žádné odchylky, bude pravděpodobně nasazena do dalšího provozu," popsal mluvčí další postup. Aleš Ondrůj tvrdí, že podobné situace nastávají u všech dopravců i v zahraničí a nesouvisí s provozní spolehlivostí souprav pendolino.

Při zpoždění SC Pendolino o 60 a více minut může cestující v kterékoliv osobní pokladně požádat o vrácení 20% ze zaplaceného jízdného SuperCity (minimální návratek činí 20 Kč). Pokud cestující využije jiné jízdné spojené s místenkou SC, může požádat o vrácení částky 200 Kč ze zaplacené ceny místenky SC. Při nahrazení vlaku SC Pendolino autobusy, i jen v části trasy, platí stejné podmínky pro vrácení části jízdného jako při zpoždění.

Podle dïskusního fóra ŽP jelo pendolino z Ostravy do Prahy se zpožděním necelé 3 hodiny. Na diskusním fóru ŽelPage uvádí dále Marekjez, že souprava pendolino 680.006 neodjela dnes ani z Prahy do Ostravy. Jednalo se o spoj IC 511 SC Pendolino, který odjíždí z Holešovic v 18:26 hod. V 18:35 hod. opustili cestující pendolino a čekali na náhradní soupravu. Redakce ŽelPage obdržela informaci od cestujícího vlaku IC 587 Karla K., který informoval, že krátce po 20. hod. došlo na trase z Prahy do Ostravy u Prosenic ke střetu osoby s vlakem. Podle předběžných informací osoba zraněním na místě podlehla. Doprava v uvedeném úseku byla následně na příkaz Policie ČR zastavena. Například SC 511 mělo zpoždění necelé 2 hodiny a IC 587 Jan Perner 144 minut.

Aktualizováno 30.10.2006 ve 14:30 hod.

Dnešní ranní spoj SC 502 s pravidelným odjezdem v 5:52 hod. z Ostravy-Svinova potkaly provozní potíže. "Ve voze č. 5 byla teplota přibližně 10°C z důvodu nefunkčnosti topení," napsal do redakce ŽelPage cestující tohoto spoje James. Stevardi společnosti JLV začali za Olomoucí rozdávat cestujícím teplé nápoje zdarma a palubní personál se snažil zajistit, aby měli cestující nárok na náhradu části jízdného. Ta by měla být cestujícím převedena na účet. Cestující také mohli využít spoje Ex 520, který jel ze Zlína do Prahy.

zdroj: iDNES.cz, ČD, SC Pendolino, Impuls


CSPSV | 30.10.2006 (14:52)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
30.10.2006 (17:05)  
Crash151: Tak jsem tady koukl na řazení a více než 4 vozy 2. třídy (kromě Vindobony, samozřejmě) by měl mít jen Smetana 70 a jeho obrat Negrelli 75, a to ten pátý vůz je jen pp. Tak bych třeba kdyžtak Vindobonu nechal v klasické soupravě a u ostatních myslím, že by neměl být kapacitní problém s 680.
30.10.2006 (16:46)  
Doomlukas: jo, v tom máš pravdu, že některý vlaky nejsou nijak extrémně vytížený, ale těch 228(2.třída) + 105(1.třída) rozhodně nemusí stačit vždycky. Musí se uvažovat, že nabídka musí být větší než poptávka, už kvůli komfortu cestujících, a taky kvůli tomu že nikdy se ti na nástupiších nesejde akorát počet lidí, který chtějí jet. Takže když se mrkneš třeba na Smetanu, ta je celkem dost vytížená, obzvlášť v letních měsících. A o to tu jde. Když budeš jezdit jednou soupravou celej rok, tak zhruba po třetinu roku ta kapacita podle mě nebude dostačovat, hlavně těch 228 míst v druhý třídě je žalostně málo. Ne každej považuje za komfort když je vlak nacpanej k prasknutí, obzvlášť v bimbadle, to některý lidi taky nemusej snest a kdyby se mi někmeckej důchodce vyblil do klína tak to bych už vůbec nepovažoval za komfort. Ale co chci říct. U bimbadla je značně snížená možnost operativně měnit kapacitu, což myslim u EC vlaku neni zrovna ideální. Řešenim by bylo zavést povinné místenky. Čili některý EC by se 680-kou daly nahradit - viz třeba EC 74 (Negrelli ), ten má jenom tři vozy dvojky, ale jinak většina EC který jezděj na Vídeň či zpět má víc než čtyři vozy, což znamená že při obsaditelnosti jednoho vozu cca 60 míst má klasický EC podstatně větší kapacitu, čili 680 by většinou sólo nestačily.

Ovšem ideální by bylo nasazení 680 ve dvojičkách na relaci Vídeň - Praha - Dresden - (Hamburg). Tam by se využily všechny klady 680. Ovšem to že to zase nechtěji DB je jiná věc
30.10.2006 (16:09)  
Padli tu veľmi seriózne argumenty: cena voči zahraničiu vážne je nižšia, i keď v mnohých prípadoch už tie rozdiely prestávajú byť také závratné. Vrátim sa ale k tomu, čo som napísal na začiatku a k čomu sa veľmi výstižne vyjadrili aj doomlukas a Crash151. Nikdy som si nevšimol, že by SNCF, Renfe alebo Thalys robili taký cirkus okolo svojich produktov, a to môžu - subjektívne - ponúknuť omnoho viac. Proste je to bežná služba, s ktorou sa vytiahnu, keď môžu, ale medziach bežnej PR či marketingovej komunikácie.

Zato u ČD človek skoro nevidí tlačovú správu, ktorá by neobsahovala zmienku o pendoline (pritom aj samotná "kategória" SuperCity je celkom smiešna). Navyše v poslednej dobe akosi nejdú Regionovy a s ešusmi to - hlavne na severe - tiež nie je najslávnejšie, a tak sa pinďa pchá všade.

Ale jasne, keď príde na návštevu kamarátka z Francúzska, ktorej TGV zastavuje kúsok od domu, tak s ňou z Prahy do Olomouce pôjdem určite pendolinom - nie preto, že by to bolo niečo výnimočné, ale preto, že asi nič lepšie nebude.
30.10.2006 (16:06)  
Právě když jich je tak málo, tak mi přijde jako plýtvání je nasazovat převážně na trati Praha-Ostrava.
30.10.2006 (16:06)  
Crash151: Těch sedm 680 by bylo právě akorát na všechny vlaky do Vídně a něco do Bratislavy. Spojování jednotek by tam nebylo zapotřebí, tolik lidí tam nejezdí. Se podívej třeba na Negrelliho nebo Slovenskou Strelu, to žádné dlouhé vlaky nejsou.
30.10.2006 (15:03)  
Doomlukas: Souhlasim s tim, že ČD to s reklamou na pinďu mimulej GVD celkem solidně přepískly a svym způspbem si za to můžou samy, že se teď píše o každý prkotině, co se s nim stane. Jenom mi to připadá už trochu přehnaný, takhle se nikdy z místa nehnem, když se na to pořád bude házet jenom bordel, to pak bude u nás železnice považovaná za šaškárnu, i když by to tak bejt nemuselo.

JInak ke komfortu i pindi výhrady nemam, nikdy sem neměl problém, snad jenom to místo na bagáž. Ale myslim že Bpmz co jezdí na Vindoboně zrovna komfortní nejsou, na kratší vzdálenosti to jde, ale ty sedačky jsou tam opravdu extrémně tvrdý a ject v tom třeba z Práglu do Vídně je za trest. To jsou jenom oje zkušenosti, někdo to třeba vidí jinak.

A jinak, kdyby jich bylo víc, tak by asi nebyl až takovej problém aby jezdily do Vídně a Blavy, jenže to by se musely zdvojovat z kapacitních důvodů a zatim na to neni, jak jsem se dozvěděl na zdejším fóru verifikace, čili to nelze. Možná kdyby jich bylo víc... Se sedmi kouskama se toho moc udělat nedá
Registrierter Benutzer Laborec425  mail  
30.10.2006 (14:33)  
Jak může někdo nadávat na nepohodlí Pendolina a potom se třeba zastávat Student Agency a jejich autobusů. Jel jsem s tím jednou a toho místa jak v uličce tak při sezení je hodně hodně málo. Nechtěl bych s tím jet někam daleko :(!
30.10.2006 (14:17)  
Nezklamal chlapec, nezklamal...:-) Hlavně VYDRŽET!!!:-D
Registrierter Benutzer ČD4ever  mail  
30.10.2006 (13:47)  
Divím se mediím, že vůbec uveřejňujou tuto zprávu... Tohle je hrozná nespravedlnost... Kdyby media uveřejňovala každou zprávu, kdy klekne nějaký autobus, celé zprávy by nebyly o ničem jiném.... Ale do jisté míry je chápu... Pendolina a vůbec vlaky mají poruchu tak málo kdy, že tato zpráva je naprosto vyjímečná..... Proto si ji pořádně přečtěte už podobnou asi nikdy neuvidíte......
AD RYCHLOVLAKY PENDOLINO: Nevím na co si tu ztěžujete...tyto rychlovlaky jsou synonymem komfortu, elegance, rychlosti a spolehlivosti........
Jirka Pospisil: SOuhlasím s vámi skoro ve všech bodech, kromě toho, že pendolino není zázrak...PENDOLINO JE ZÁZRAK...
Ondrůj: Všechny, kdo kritizují pana Ondrůje posílám do pr...e on o železnici narozdíl od vás něco ví....
Doomlukas: ČD musí vychvalovat rychlovlaky Pendolino(stejně tak musí mít rychlovalky svojí specifickou značku SC), je to přeci převrat na české železnici...jeden z mezníků, o kterém se budou učit děti ve školách... To že se vám zdají nepohodlné sedačky není vina Pendolin, ale toho, že máte velmi špatně tvarované tělo.....


30.10.2006 (13:17)  
Jirka Pospisil: Jojo, dokonce nějaká cena Český design 2003 nebo něco takovýho to dostalo... Porota asi měla pěknou skoliózu páteře:-).
Jinak ještě jsem zapomněl na malý okýnka a častou rozvrzanost vnitřního plastového obložení:-). Jinak souhlas s doomlukas pode mnou.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko