..: Pendolino jelo z Ostravy do Prahy bez cestujících :..
680Ostrava - Podle zpravodajství iDnes.cz a komentátora Wampy z diskusního fóra ŽelPage dnes neodjel spoj IC 506 SC Pendolino z Ostravy hl. n. v 11:45 hod. do Prahy Holešovic. Spoj byl zrušen a cestující mohli využít vlaku EC 106 Praha. Palubní počítač signalizoval problém, a proto se České dráhy rozhodly poslat vlak z Ostravy do Prahy bez cestujících. Podle mluvčího drah Ondrůje se nejednalo o poruchu soupravy, ale bylo třeba se rychle rozhodnout kvůli co nejrychlejší přepravě cestujících.

"Během dvacetiminutového pobytu ve stanici Ostrava hlavní nádraží není možné vlak podrobit detailní analýze systému, nebo dát okamžitě k dispozici jinou soupravu. Proto jsme se rozhodli spoj zrušit a cestujícím nabídli náhradní přepravu v následném vlaku kategorie EuroCity, případně následujícím spojem SC 508," vysvětlil Ondrůj. Souprava tedy odjela do Prahy bez cestujících. "Vzhledem k tomu, že podle analýzy prováděné během jízdy nevykazuje systém žádné odchylky, bude pravděpodobně nasazena do dalšího provozu," popsal mluvčí další postup. Aleš Ondrůj tvrdí, že podobné situace nastávají u všech dopravců i v zahraničí a nesouvisí s provozní spolehlivostí souprav pendolino.

Při zpoždění SC Pendolino o 60 a více minut může cestující v kterékoliv osobní pokladně požádat o vrácení 20% ze zaplaceného jízdného SuperCity (minimální návratek činí 20 Kč). Pokud cestující využije jiné jízdné spojené s místenkou SC, může požádat o vrácení částky 200 Kč ze zaplacené ceny místenky SC. Při nahrazení vlaku SC Pendolino autobusy, i jen v části trasy, platí stejné podmínky pro vrácení části jízdného jako při zpoždění.

Podle dïskusního fóra ŽP jelo pendolino z Ostravy do Prahy se zpožděním necelé 3 hodiny. Na diskusním fóru ŽelPage uvádí dále Marekjez, že souprava pendolino 680.006 neodjela dnes ani z Prahy do Ostravy. Jednalo se o spoj IC 511 SC Pendolino, který odjíždí z Holešovic v 18:26 hod. V 18:35 hod. opustili cestující pendolino a čekali na náhradní soupravu. Redakce ŽelPage obdržela informaci od cestujícího vlaku IC 587 Karla K., který informoval, že krátce po 20. hod. došlo na trase z Prahy do Ostravy u Prosenic ke střetu osoby s vlakem. Podle předběžných informací osoba zraněním na místě podlehla. Doprava v uvedeném úseku byla následně na příkaz Policie ČR zastavena. Například SC 511 mělo zpoždění necelé 2 hodiny a IC 587 Jan Perner 144 minut.

Aktualizováno 30.10.2006 ve 14:30 hod.

Dnešní ranní spoj SC 502 s pravidelným odjezdem v 5:52 hod. z Ostravy-Svinova potkaly provozní potíže. "Ve voze č. 5 byla teplota přibližně 10°C z důvodu nefunkčnosti topení," napsal do redakce ŽelPage cestující tohoto spoje James. Stevardi společnosti JLV začali za Olomoucí rozdávat cestujícím teplé nápoje zdarma a palubní personál se snažil zajistit, aby měli cestující nárok na náhradu části jízdného. Ta by měla být cestujícím převedena na účet. Cestující také mohli využít spoje Ex 520, který jel ze Zlína do Prahy.

zdroj: iDNES.cz, ČD, SC Pendolino, Impuls


CSPSV | 30.10.2006 (14:52)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla

Ďalšie z regiónu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   
30.10.2006 (13:12)  
Pff... Mně na 680 vadí hlavně ty tuny trapných šaškáren, které ČD dělají kolem(VIP Pendolino a plno dalších příšerností) a to, že z nich furt dělají nějaký zázrak(například mluvit o 680 jako o rychlovlaku je naprosto směšné), když to žádný zázrak není. Ten rozdíl v jízdní době na trati Praha-Ostrava je při použití naklápění nějakých 10 minut... A co se týče komfortu, tak to taky není nic extra, např. německé vozy jezdící na Vindoboně jsou rozhodně lepší. Ach jo... Kundolína bych prostě hodil na tratě Praha-Vídeň a Praha-Bratislava, kde by se řádně využily jejich vlastnosti(když už je tady za tolik peněz máme, tak ať se jejich schopnosti využijí, to je snad logické). Ale jako normální EC, není důvod pro ně zavádět nějakou zvláštní kategorii SuperCity.
registrovaný užívateľ JiP 
30.10.2006 (12:48)  
No ono to s tou klimatizaci neni nikde zadny zazrak, napr. v nasich vozech Bmz jsem jiz mnohokrat pekne vymrznul nemluve o tom ze jsou taky pekne hlucne-prapodivne duneni podvozku ktere se nese celym vagonem. A co se tyce poruchovosti napr. zprovoznit 471 trvalo temer 2 roky a dodnes patri temer k tomu nejporuchovejsimu co CD maji.....apropos jedine co je snad v pondolinu CESKE JSOU PRAVE TY TOLIK KRITIZOVANE SEDACKY!!!!!
registrovaný užívateľ M 
30.10.2006 (12:20)  
Kritikum doporucuji, aby si jeste jednou (nejlepe vsak alespon dvakrat) precetli tu pasaz, kde Dan nebo kdo psal o cenach jizdneho...
Ne, Oktavka opravdu neni lepsi bez BMW. Je ale o neco malo levnejsi...
registrovaný užívateľ Pepe 
30.10.2006 (12:14)  
Taky přidám pár poznámek ...
Sedadla mi v pendolinu, co se týká pohodlí vyhovují, místa mám pro sebe dost. Se zavazadly jsem zatím problém neměl - vždycky jsem je do police dal. Naklápění, pokud funguje, je v úseku Česká Třebová - Brno supr. Pojízdný minibar taky vítám - nechce se mi do bistro vozu.
A teď z druhé strany. Jel jsem asi 12x. Z toho 2x náhradní souprava, 1x restart. Často nevyhovující teplota - příliš zima. Velká hlučnost uvnitř - vibrace všeho možného + dost hlučná klimatizace - když to srovnám v EC Vindobona, je to velký rozdíl.
Od prosince je pro mne ale Pendolino a asi i vlaky celkově pasé - jezdím z Hodonína. Jestli to bude jako je uvedeno v návrhu, bude mi v Břeclavě navazovat snad jenom jedno EC a přímé vlaky přes Přerov jsou zrušeny. Vznikne mi tak mezi jízdní dobou busu a vlaku ještě větší rozdíl a cena také nahrává ve prospěch busu...
30.10.2006 (12:05)  
V pátek byly mezi Kolínem a Pardubicemi stržené dráty. V Záboří nL zaparkovaly EC 175 "Comenius" a R 623 Bečva - EC to po 25 minutách odpískalo a jelo dál, jen Bečva tam zmrzla a měla z ničeho nic 175 minut. Comenius proto zastavil i v Ústí nad Orlicí, aby dopravil lidi do Třebové :-)

Hádejte se, jak chcete, Pendolino není o mechanice, ale o elektronice a pokud není něco v nepořádku, nenechám do soupravy sednout lidi, aby je pak někde na poli překládal do EC, do kterého mohli bezpečně nastoupit na Svinově/ Ostravě hl.n.

V tomhle s ČD souhlasím, jen se mi jako vždy nelíbí kecy a rétorické cvičení tiskového mluvčího! Ať si na jeho místo najdou někoho, kdo a) umí mluvit b) umí mluvit k věci c) rozumí železnici.
registrovaný užívateľ Karel K.  mail  
30.10.2006 (11:54)  
No, přidám se ke kritikům....
Pendolinem jsem jel též asi 5x. Proti ostatním vozům ČD to není špatné svezení. Ale co mě štve:
1.) nedostatek prostoru na zavazadla
2.) i když zaplatíte stejnou cenu, tak některá sedadla nejdou sklápět.
3.) buď je tam horko, nebo zima. Nikdy ne akorát. Zrovna minulý týden průvodčí neustále rukou kontrolovala výdechy klimatizace a kroutila udiveně hlavou :-D
Ještě když platil starý jízdní řád, jsem se svez EC (teď si nevzpomenu na konkrétní spoj - možná Negreli?) s rakouskými vozy. Za příplatek pouhých 60 Kč na mne čekala prostorná, pohodlná sedačka, která se dala sklápět a klimatizace, která funěla akorát. Proti našemu SC nesrovnatelný luxus.
registrovaný užívateľ JiP 
30.10.2006 (11:43)  
to Kubicek: Konecne prvni konretni kritik:-) Se sedackami mate castecne pravdu-ja bych napr mezi sedacky pridelal napr nejak kosik nebo neco kde by se dala odlozit lahev s mineralkou, neni ji kde postavit. A navic myslim ze sedacky jsou zbytecne masivni hlavne na ukor mista pro nohy-nebyt toho temer 20cm spalku plastu na spodni casti sedacky tak by mel kazdy cestujici o 20cm mista vic a to je poradny kus. Se zavazadly je to obcas problem ale dal by se pomerne uspesne vyresit posunutim police na zavazadla cca o 10cm niz a polici o 5-10cm sirsi. Pro vasi informaci v sinkanzenu zasuvky ve 2.tride take nejsou, nemluve o tom ze s vykonem nooteboku to bude stejne za par let prezitek. Nemoznost pridavat vozy podle potavky...no to je ale problem vsech jednotek, pulit TGV jsem take nikdy nevidel:-) A s tim jizdnym se hluboce pletete, samozrejme ze prumerny nemec je jinde nez prumerny cech ale kde je problem. Kdyz CD napr. koupi Desiro tak za nej zaplati stejne jako kdyz ho koupi DB. Problem je v tom ze DB ho splaceji z temer 4x vyssiho jizdneho...a v tom je zasadni problem proc jde obnova voz. parku u nas tak pomalu!!! Netvrdim ze je pendolino zazrak....ale porad je to to nejlepsi co u nsa jezdi.
30.10.2006 (11:29)  
Škoda, že nám tu nepřispívá ČD4ever, ale má tu zdatné nástupce:-). Dobře, co mám proti pendolinu? (Pozn.: Jel jsem s ním zatím as 5x, když už nebylo vyhnutí):
1) Nepohodlná sedadla, člověk si může opřít hlavu o opěrku, jen když ji pořáadně zakloní.
2) Málo místa na zavazadla. Ta krosna by se možná nahoru objemově vešla, ale na kraji poličky je velice inteligentně zúžený "profil", takže tam ten batoh člověk prostě neprorve.
3) Zásuvky ve 2. třídě, kdepak jste?
4) Omezená kapacita vlaku neumožňující reagovat na zvýšenou poptávku.
5) Lži (v lepším případě mlžení) v podání ČD okolo provozu, problémů atd.
Dál pokračovat nebudu, protože jdu na oběd:-). Ale když srovnáváte cenu vlaků u nás a na Západě, tak berte v potaz taky kupní sílu obytavelstva, ju?;-)
registrovaný užívateľ Dan  mail  
30.10.2006 (10:47)  
Georgo: ano jel jsem TGV - samozřejmě, že tam jsou "někde jinde"... ale prostě vybírám z toho co mohu na trase OL - Praha dostat. V tom mi Pendolino vyhovuje. Netrvdím, že je to zázrak - v rámci Evropy jistě ne. Ale na našich kolejích ho pokladám za velmi slušný vlak.
registrovaný užívateľ JiP 
30.10.2006 (10:12)  
to: Georgo ....ano mate pravdu TGV, ICE....a podobne, porovnejte si ale jizdne techto vlaku s pendolinem....tech 500 u nas je v porovnani s jizdnym v techto vlacich uplna almuzna. Je to trochu paradox chtit kvalitu jako v nemeckem vlaku ale za ceske penize...nemyslite. Jen pro vasi info jsem jel srpnu v Jap. Sinkanzenem z Tokia do Kjota...takze s cim srovnat urcite mam....a muzu vam garantovat ze cesky cestujici v pendolinu ma kvalitu cestovani v pendolinu srovnatelnou jako s ostatnimi zapadnimi vlaky a za nesrovnatelne nizsi peniz. A tech nepretrzite vychvalovanych 300km/h neni ani na zapade zadna bezna rychlost!!!! bezna rychlost v cele zapadni evrope je stale mezi 160-200km/h
  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko