Ostrava - Podle zpravodajství iDnes.cz a komentátora Wampy z diskusního fóra ŽelPage dnes neodjel spoj IC 506 SC Pendolino z Ostravy hl. n. v 11:45 hod. do Prahy Holešovic. Spoj byl zrušen a cestující mohli využít vlaku EC 106 Praha. Palubní počítač signalizoval problém, a proto se České dráhy rozhodly poslat vlak z Ostravy do Prahy bez cestujících. Podle mluvčího drah Ondrůje se nejednalo o poruchu soupravy, ale bylo třeba se rychle rozhodnout kvůli co nejrychlejší přepravě cestujících.
"Během dvacetiminutového pobytu ve stanici Ostrava hlavní nádraží není možné vlak podrobit detailní analýze systému, nebo dát okamžitě k dispozici jinou soupravu. Proto jsme se rozhodli spoj zrušit a cestujícím nabídli náhradní přepravu v následném vlaku kategorie EuroCity, případně následujícím spojem SC 508," vysvětlil Ondrůj. Souprava tedy odjela do Prahy bez cestujících. "Vzhledem k tomu, že podle analýzy prováděné během jízdy nevykazuje systém žádné odchylky, bude pravděpodobně nasazena do dalšího provozu," popsal mluvčí další postup. Aleš Ondrůj tvrdí, že podobné situace nastávají u všech dopravců i v zahraničí a nesouvisí s provozní spolehlivostí souprav pendolino.
Při zpoždění SC Pendolino o 60 a více minut může cestující v kterékoliv osobní pokladně požádat o vrácení 20% ze zaplaceného jízdného SuperCity (minimální návratek činí 20 Kč). Pokud cestující využije jiné jízdné spojené s místenkou SC, může požádat o vrácení částky 200 Kč ze zaplacené ceny místenky SC. Při nahrazení vlaku SC Pendolino autobusy, i jen v části trasy, platí stejné podmínky pro vrácení části jízdného jako při zpoždění.
Podle dïskusního fóra ŽP jelo pendolino z Ostravy do Prahy se zpožděním necelé 3 hodiny. Na diskusním fóru ŽelPage uvádí dále Marekjez, že souprava pendolino 680.006 neodjela dnes ani z Prahy do Ostravy. Jednalo se o spoj IC 511 SC Pendolino, který odjíždí z Holešovic v 18:26 hod. V 18:35 hod. opustili cestující pendolino a čekali na náhradní soupravu. Redakce ŽelPage obdržela informaci od cestujícího vlaku IC 587 Karla K., který informoval, že krátce po 20. hod. došlo na trase z Prahy do Ostravy u Prosenic ke střetu osoby s vlakem. Podle předběžných informací osoba zraněním na místě podlehla. Doprava v uvedeném úseku byla následně na příkaz Policie ČR zastavena. Například SC 511 mělo zpoždění necelé 2 hodiny a IC 587 Jan Perner 144 minut.
Aktualizováno 30.10.2006 ve 14:30 hod.
Dnešní ranní spoj SC 502 s pravidelným odjezdem v 5:52 hod. z Ostravy-Svinova potkaly provozní potíže. "Ve voze č. 5 byla teplota přibližně 10°C z důvodu nefunkčnosti topení," napsal do redakce ŽelPage cestující tohoto spoje James. Stevardi společnosti JLV začali za Olomoucí rozdávat cestujícím teplé nápoje zdarma a palubní personál se snažil zajistit, aby měli cestující nárok na náhradu části jízdného. Ta by měla být cestujícím převedena na účet. Cestující také mohli využít spoje Ex 520, který jel ze Zlína do Prahy.
zdroj: iDNES.cz, ČD, SC Pendolino, Impuls

Ne, Oktavka opravdu neni lepsi bez BMW. Je ale o neco malo levnejsi...
Sedadla mi v pendolinu, co se týká pohodlí vyhovují, místa mám pro sebe dost. Se zavazadly jsem zatím problém neměl - vždycky jsem je do police dal. Naklápění, pokud funguje, je v úseku Česká Třebová - Brno supr. Pojízdný minibar taky vítám - nechce se mi do bistro vozu.
A teď z druhé strany. Jel jsem asi 12x. Z toho 2x náhradní souprava, 1x restart. Často nevyhovující teplota - příliš zima. Velká hlučnost uvnitř - vibrace všeho možného + dost hlučná klimatizace - když to srovnám v EC Vindobona, je to velký rozdíl.
Od prosince je pro mne ale Pendolino a asi i vlaky celkově pasé - jezdím z Hodonína. Jestli to bude jako je uvedeno v návrhu, bude mi v Břeclavě navazovat snad jenom jedno EC a přímé vlaky přes Přerov jsou zrušeny. Vznikne mi tak mezi jízdní dobou busu a vlaku ještě větší rozdíl a cena také nahrává ve prospěch busu...
Hádejte se, jak chcete, Pendolino není o mechanice, ale o elektronice a pokud není něco v nepořádku, nenechám do soupravy sednout lidi, aby je pak někde na poli překládal do EC, do kterého mohli bezpečně nastoupit na Svinově/ Ostravě hl.n.
V tomhle s ČD souhlasím, jen se mi jako vždy nelíbí kecy a rétorické cvičení tiskového mluvčího! Ať si na jeho místo najdou někoho, kdo a) umí mluvit b) umí mluvit k věci c) rozumí železnici.
Pendolinem jsem jel též asi 5x. Proti ostatním vozům ČD to není špatné svezení. Ale co mě štve:
1.) nedostatek prostoru na zavazadla
2.) i když zaplatíte stejnou cenu, tak některá sedadla nejdou sklápět.
3.) buď je tam horko, nebo zima. Nikdy ne akorát. Zrovna minulý týden průvodčí neustále rukou kontrolovala výdechy klimatizace a kroutila udiveně hlavou :-D
Ještě když platil starý jízdní řád, jsem se svez EC (teď si nevzpomenu na konkrétní spoj - možná Negreli?) s rakouskými vozy. Za příplatek pouhých 60 Kč na mne čekala prostorná, pohodlná sedačka, která se dala sklápět a klimatizace, která funěla akorát. Proti našemu SC nesrovnatelný luxus.
1) Nepohodlná sedadla, člověk si může opřít hlavu o opěrku, jen když ji pořáadně zakloní.
2) Málo místa na zavazadla. Ta krosna by se možná nahoru objemově vešla, ale na kraji poličky je velice inteligentně zúžený "profil", takže tam ten batoh člověk prostě neprorve.
3) Zásuvky ve 2. třídě, kdepak jste?
4) Omezená kapacita vlaku neumožňující reagovat na zvýšenou poptávku.
5) Lži (v lepším případě mlžení) v podání ČD okolo provozu, problémů atd.
Dál pokračovat nebudu, protože jdu na oběd:-). Ale když srovnáváte cenu vlaků u nás a na Západě, tak berte v potaz taky kupní sílu obytavelstva, ju?;-)
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.











