Ostrava - Podle zpravodajství iDnes.cz a komentátora Wampy z diskusního fóra ŽelPage dnes neodjel spoj IC 506 SC Pendolino z Ostravy hl. n. v 11:45 hod. do Prahy Holešovic. Spoj byl zrušen a cestující mohli využít vlaku EC 106 Praha. Palubní počítač signalizoval problém, a proto se České dráhy rozhodly poslat vlak z Ostravy do Prahy bez cestujících. Podle mluvčího drah Ondrůje se nejednalo o poruchu soupravy, ale bylo třeba se rychle rozhodnout kvůli co nejrychlejší přepravě cestujících.
"Během dvacetiminutového pobytu ve stanici Ostrava hlavní nádraží není možné vlak podrobit detailní analýze systému, nebo dát okamžitě k dispozici jinou soupravu. Proto jsme se rozhodli spoj zrušit a cestujícím nabídli náhradní přepravu v následném vlaku kategorie EuroCity, případně následujícím spojem SC 508," vysvětlil Ondrůj. Souprava tedy odjela do Prahy bez cestujících. "Vzhledem k tomu, že podle analýzy prováděné během jízdy nevykazuje systém žádné odchylky, bude pravděpodobně nasazena do dalšího provozu," popsal mluvčí další postup. Aleš Ondrůj tvrdí, že podobné situace nastávají u všech dopravců i v zahraničí a nesouvisí s provozní spolehlivostí souprav pendolino.
Při zpoždění SC Pendolino o 60 a více minut může cestující v kterékoliv osobní pokladně požádat o vrácení 20% ze zaplaceného jízdného SuperCity (minimální návratek činí 20 Kč). Pokud cestující využije jiné jízdné spojené s místenkou SC, může požádat o vrácení částky 200 Kč ze zaplacené ceny místenky SC. Při nahrazení vlaku SC Pendolino autobusy, i jen v části trasy, platí stejné podmínky pro vrácení části jízdného jako při zpoždění.
Podle dïskusního fóra ŽP jelo pendolino z Ostravy do Prahy se zpožděním necelé 3 hodiny. Na diskusním fóru ŽelPage uvádí dále Marekjez, že souprava pendolino 680.006 neodjela dnes ani z Prahy do Ostravy. Jednalo se o spoj IC 511 SC Pendolino, který odjíždí z Holešovic v 18:26 hod. V 18:35 hod. opustili cestující pendolino a čekali na náhradní soupravu. Redakce ŽelPage obdržela informaci od cestujícího vlaku IC 587 Karla K., který informoval, že krátce po 20. hod. došlo na trase z Prahy do Ostravy u Prosenic ke střetu osoby s vlakem. Podle předběžných informací osoba zraněním na místě podlehla. Doprava v uvedeném úseku byla následně na příkaz Policie ČR zastavena. Například SC 511 mělo zpoždění necelé 2 hodiny a IC 587 Jan Perner 144 minut.
Aktualizováno 30.10.2006 ve 14:30 hod.
Dnešní ranní spoj SC 502 s pravidelným odjezdem v 5:52 hod. z Ostravy-Svinova potkaly provozní potíže. "Ve voze č. 5 byla teplota přibližně 10°C z důvodu nefunkčnosti topení," napsal do redakce ŽelPage cestující tohoto spoje James. Stevardi společnosti JLV začali za Olomoucí rozdávat cestujícím teplé nápoje zdarma a palubní personál se snažil zajistit, aby měli cestující nárok na náhradu části jízdného. Ta by měla být cestujícím převedena na účet. Cestující také mohli využít spoje Ex 520, který jel ze Zlína do Prahy.
zdroj: iDNES.cz, ČD, SC Pendolino, Impuls

"Radsi se vystavili kritice a cestujicim ihned nabidli nahradni dopravu aby maximalne minimalizovali problemy ktere by pri poruse cestujicim mohli vzniknout....podle meho nazoru opet zcela profesionalni pristup...."
ČD proste mali šťastie, že tam práve išla Praha. V novom GVD pri podobnej situácie môžu býť úplne v háji - jedine, že by cestujúcich poslali RTéčkom...
Sám by som sa asi nerád spoliehal na pendolino čoby "ideálny prostriedok cesty na letisko" - zmeškanie letu by asi maximálne minimalizovalo moju chuť s ním znova cestovať...
Glagol
Poruchy sa občas stanú všade, meškanie sa tiež z rôznych dôvodov objaví. Bral by som to vtedy, keby oficiálna propaganda Ondrůj a spol. upustila od patetických oslavných výrokov a nabrali "zdravý marketingový" tón.
Pripomeňme si, že napr. na trase AVE Madrid-Sevilla (kde sa dá - na rozdiel od 680 ČD - skutočne hovoriť o rýchlovlakoch) sa cestujúcemu vracia cestovné pri meškaní presahujúcom 5 minút!. Na iných trasách AVE, prípadne Alta Velocidad-Media Distancia sa vracia 50% ceny pri meškaní nad 15min a 100% nad 30min. A nesnažia sa to nijako veľmi rozkrikovať - proste bežná PR komunikácia.
Jirka Pospisil: Souhlasim, pouzivam pendolino z Olomouce do Prahy (1.tr.) uz rok a jsem velmi spokojen, Nejvyssi zpozdeni jsme meli vzdy max 8 minut ale vetsinou prijedeme drive. Jezdim vzdy v pondeli a jeste si mi nestalo, ze bych prisel do prace pozde (narozdil od mych kolegu jezdicich napr. z Berouna autem)... Smirte se bohuzel s tim, ze spouste lidi jakykoliv problem kolem Pendolina udelala radost... to je holt ceska povaha... plkat do vseho, vedet vsechno lip a idealne jen kritizovat... Pekny podzimni den vsem!
Nicmene teplota ve voze 5 (s barem) byla cely zbytek cesty neobvykle nizka.
Pristup personalu mi neprijde nejak nadstandartni, mozna je mirne nadstandartni vuci ostatnimu personalu CD, ktery na zakazniky z vysoka s*re, ale tak jak se pruvodci chovaji k cestujicim by podle me meli vsude, na tom neni nic divneho se k zakaznikovi chovat jako k zakaznikovi, nikoliv obtiznemu hmyzu...
TASS napsal: "Náš běžec skončil druhý, zato Zátopek doběhl až předposlední..."
No to je jasný pane mluvčí, že to souvisí s provozní nespolehlivostí!!!
Opravdu co slovo to perla..
teď sice jezdí bez cestujících, ale JEZDÍ!!! to zapomněl pan mluvčí podotknout.... i když je teprve konec října..tak nejásejme předčasně.... pro mě jako zboží pro ČD bylo ale lepší když nejezdilo, protože jsem aspoň jezdil včas.... co ho tak na zimu vždycky odstavit?
už se těším na nový JŘ
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











