..: DB plánují miliardové investice ve východní Evropě, ČD o tom nic neví :..
Berlín – DB chtějí v příštích 5 letech proinvestovat v zahraničí mezi 7,5 a 12,5 miliardami € a stát se tak „evropským šampionem na dopravním trhu“. Jedná se o převzetí státních drah ve východoevropských zemích, dopravních podniků v metropolích jako Praha, Stockholm nebo Lyon a o logistické podniky. S touto informací přišel deník Süddeutsche Zeitung, s odvoláním na dopis Hartmuta Mehdorna (DB), který byl adresován parlamentu. Chybějící prostředky, ve výši 2 až 3 miliardy € by byly získány z plánovaného vstupu na burzu. Zvláště ze sousedních zemí na východ od německých hranic prý přišel pozitivní ohlas.

Spolková vláda chce Deutsche Bahn částečně privatizovat. Kancléřka Angela Merkelová dnes sdělila, že se odehraje formou uvedení akcií firmy na burzu. Na trhu by mělo být prodáno 49% akcií firmy. Privatizaci brzdí spor o to, zda by měla být firma prodána spolu se 34 tisíci km tratí nebo zda bude infrastruktura převedena na oddělenou firmu.

CityElefantČeské dráhy nemají žádné informace o investičních záměrech DB v oblasti příměstské dopravy v Praze. Podle ČD je tiskem zveřejněný zájem důkazem atraktivity systému příměstského provozu ČD v pražské aglomeraci. V současné době neprobíhají ani jednání o investici DB do příměstské dopravy Českých drah. Současně by takovéto rozhodnutí či případná investice byly primárně tématem pro vlastníka akciové společnosti České dráhy – nikoli management. Na druhou stranu, konkrétní uvedení příměstské dopravy Českých drah v okolí Prahy v investičních záměrech DB hovoří o atraktivitě celého systému a jeho kvalitě coby potenciálního investičního projektu ze strany DB. České dráhy dnes provozují příměstskou dopravu v okolí Prahy moderními klimatizovanými dvoupodlažními jednotkami řady 471 Cityelefant, ale i více než 40 let starými jednotkami řady 451. Na klíčových trasách jezdí ve špičkách pracovních dnů spoje až v 15 minutových intervalech a systém příměstské dopravy funguje v rámci integrovaného systému ROPID. Vzhledem k dalším probíhajícím investicím do infrastruktury, budou vlaky ČD v rámci pražské aglomerace hrát stále větší roli i v městské dopravě.

zdroj: Bahnnews, Tisková zpráva ČD


CSPSV | 8.11.2006 (20:50)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Německo


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel wen 
10.11.2006 (10:13)  
Aha, takže navrhujete DB, aby se "necpaly" do projektu, který jim přinese (podle Vás) zaručený profit, ale aby nám tak nějak bratrsky pomohly v oblastech, kde to moc nefunguje (že by to v okolí Prahy byl nějaký zázrak, to se mi teda úplně nezdá). V kterém roce žijete? Jinak Vy reagujete na vyjádření ČD, ve zprávě SZ se o příměstské dopravě v okolí Prahy nepíše nic: "Jedná se o převzetí státních drah ve východoevropských zemích, dopravních podniků v metropolích jako Praha..."
09.11.2006 (22:49)  
To by se DB líbilo vstoupit na náš trh okolí Prahy.Navíc při částečně hotovém novém spojení a provoz zajištován výbornými 471 a když tomu připočtu stěhování lidí ze středních čech za prací do metropole,tak jim vychází solidní byznys.Pročpak asi Prahu?žé!Jestliže,ale mají dost finančních prostředků,tak ať podílejí na skvělém pohraničním spojení(vyjmenovat přechody snad nemusím)ve spolupráci s ČD a stanou se dobrým partnerem nebo i s případně ostatními dopravci.V těchto oblastech je stále co zlepšovat a klidně ať ztoho vypustěj ústecký kraj ,který má zájem žel.likvidovat-např.omezení spojů na Moldavu atd.
Těch hádek tady bylo už dost,radši zaobírejme tímto článkem.
09.11.2006 (18:55)  
Milý ČD4ever,

těším mě, že tak hojně využíváte služeb SC Pendolino. Trochu mě zaráží, kolik jste do toho investoval. Tvrdíte, že jste jel "určitě přes 30 jízd na SC". Nic proti. To však znamená, že se Vaše výdaje na SC pohybují řádově někde mezi 10000 až 20000 Kč ročně, tedy řekněme 1000 až 2000 Kč měsíčně. Uvážím-li, že je Vám 21 let, pak to jsou docela dost velké peníze.

a) jste ještě student. Pak to nejspíš musíte platit ze svého kapesného. Připočítám-li další výdaje na jízdné (neboť evidentně nemáte režijku), dostáváme se do částek, které jsou pro běžného studenta zcela nepřijatelné.

b) jste již zaměstnaný. Pak ale máte max. středoškolské vzdělání a fakticky nevelký nástupní plat a tedy hodně hluboko do kapsy.

Uznejte, že ze zcela pragmatického pohledu to nějak moc nesedí...

Dále bych rád věděl, co Vás vede k tak výraznému obhajování ČD. Kdybyste byl zaměstnanec, pak bych to chápal, ale takhle? Zatím jsem to z Vašich příspěvků nevyčetl.
09.11.2006 (18:36)  
Už o tom píšou i v tisku, ČD budou mít zase ostudu. 5 let jsem trpěl zbytečné přestupování v Kralupech, přitom Praha-Kralupy jezdila méně kapacitní souprava než Kralupy-Děčín, dnešní 9603 probíhal tak, že Ústí-Kralupy 460 (EM488 0),tedy souprava vhodná pro příměstskou dopravu, Kralupy-Praha 5B a 141 s ruční obsluhou dveří. České Dráhy cestující vůbec nezajímají, důležité je, aby se nějak jezdilo od 10 k 5 a aby docházelo k úbytku cestujících. To bude dobrá záminka k rušení spojů. Máme vládu ODS, jeden nejmenovaný kdysi řekl, že se má každý starat o sebe (přeloženo: koupit si prdelovoz) a že ekologie je šlehačka na dortu, a můžeme si ji dovolit, až si na ní vyděláme. Další nejmenovaný kdysi řekl, že železnice je vymoženost 19 století, a že ve 20tém nemá co pohledávat. Taky jsem slyšel, že mnoho automobilů a ucpané silnice jsou známka vyspělého státu.
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
09.11.2006 (16:39)  
Nevím, jak vám mám vysvětlit, že své komenty mysím vážně........ A na ŽP budu nadále dokud ji neočistím od kritiků, gumokolistů a ironických(někdy až sarkastických) uživatelů......
Olda_K: Promiňte, ale rozhodně se nenechám zkoušet.... 1)Pokud sem nějakou trať jel 1 v životě(je celkem z ruky, navíc je dlouhá a není to hlavní trať) tak si těžko budu pamatovat jaké zajímavosti se na ní nacházejí 2)Opravdu nemám zájem o to, aby mě uživatelé ŽP zkoušeli co mám a nemám projeté a následně to uveřejňovali(jeeee ČD4ever nepoznal, že tenhle pražec se nachází na trati 094, ten vlakem nejezdí)na nějakou normální zprávu samozřejmě odpovím, jako všem ostatním
Vojťech Hrubý: Já to jako ostudu neberu, beru to jako čest, že mohu hájit spol. ČD.... Řadou 680 jsem jel opravdu hodněkrát.. Určitě přes 30 jízd na SC PENDOLINO alespoň 3 jízdy Brněnským drakem a přesně 6 jízd na rychlíkách 772/777
Farkač Karel: Budu velice rád když nebudete na moje komenty reagovat a vyvracet pravdu.....
Luxian: Hmmm je těžké, když někteří uživatelé pravdu znát prostě nectějí....
Jugy: NE, já nemůžu vystát to, co tu píše většina z vás(cokoli ČD udělají je špatně viz. sleva eLiška a sone+ na EC/IC(místo toho, abyste tento krok pochválili, tak napíšete, že tím ČD dělají akorát bordel v cenách)
Crash51:Za vulgarismy se omlouvám, ale někdy to jinak nejde......(navíc myslí, že slovo stupidita není až tak hrozné)



dopisovatel nebo člen ŽP Adam  mail  
09.11.2006 (16:12)  
Legracni to mozna je, ale vseho moc skodi. A to plati nejen pro Ondrujovy kecy, kterym jsem se zprvu smal a ted me serou, stejnym pripadem je i tento "pripad".
registrovaný uživatel wen 
09.11.2006 (13:29)  
Haha, ČD4ever napsal: "ČD pracují jako velice pružná a ekonomická společnost, která velmi rychle reaguje na konkurenci..." :-) Provokuje dobře, je to vtipný a kdo mu na to skočí a nechá se vytočit, trpí trochu nedostatkem nadhledu a smyslu pro humor.
09.11.2006 (13:16)  
v dnešních sueddeutschezeitung se objevila zpráva, že síť DB zůstane státní...
09.11.2006 (12:57)  
Jugy: někomu to připadá vtipný, někomu ironický, mě to připadá jako trapnost toho nejvyššího ražení. Ale když se nenaváží do ostatních diskutérů (což s ohledem na jeho příspěvky ze včerejška 22:50 a 22:52 bohužel říct nemůžu), tak se to dá ignorovat.
registrovaný uživatel Jugy  mail  
09.11.2006 (11:20)  
Pánové (a dámy, pokud tu nějaké jste), vy jste se nikdy nesetkali s nadsázkou, ironií, parodií nebo sarkazmem? ČD4ever je úplně v pořádku, jenom má smysl pro humor a zřejmě už taky nemůže vystát to, co píšou ČD ve svých tiskových zprávách a někteří šotouši tady. Tak si z toho prostě dělá srandu. A vy ho berete úplně zbytečně vážně. Já mu fandím a jeho příspěvky se mi líbí. Právě proto, že si z nás všech dělá důsledně a bez skrupulí bohapustou srandu.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko