Berlín – DB chtějí v příštích 5 letech proinvestovat v zahraničí mezi 7,5 a 12,5 miliardami € a stát se tak „evropským šampionem na dopravním trhu“. Jedná se o převzetí státních drah ve východoevropských zemích, dopravních podniků v metropolích jako Praha, Stockholm nebo Lyon a o logistické podniky. S touto informací přišel deník Süddeutsche Zeitung, s odvoláním na dopis Hartmuta Mehdorna (DB), který byl adresován parlamentu. Chybějící prostředky, ve výši 2 až 3 miliardy € by byly získány z plánovaného vstupu na burzu. Zvláště ze sousedních zemí na východ od německých hranic prý přišel pozitivní ohlas.
Spolková vláda chce Deutsche Bahn částečně privatizovat. Kancléřka Angela Merkelová dnes sdělila, že se odehraje formou uvedení akcií firmy na burzu. Na trhu by mělo být prodáno 49% akcií firmy. Privatizaci brzdí spor o to, zda by měla být firma prodána spolu se 34 tisíci km tratí nebo zda bude infrastruktura převedena na oddělenou firmu.
České dráhy nemají žádné informace o investičních záměrech DB v oblasti příměstské dopravy v Praze. Podle ČD je tiskem zveřejněný zájem důkazem atraktivity systému příměstského provozu ČD v pražské aglomeraci. V současné době neprobíhají ani jednání o investici DB do příměstské dopravy Českých drah. Současně by takovéto rozhodnutí či případná investice byly primárně tématem pro vlastníka akciové společnosti České dráhy – nikoli management. Na druhou stranu, konkrétní uvedení příměstské dopravy Českých drah v okolí Prahy v investičních záměrech DB hovoří o atraktivitě celého systému a jeho kvalitě coby potenciálního investičního projektu ze strany DB. České dráhy dnes provozují příměstskou dopravu v okolí Prahy moderními klimatizovanými dvoupodlažními jednotkami řady 471 Cityelefant, ale i více než 40 let starými jednotkami řady 451. Na klíčových trasách jezdí ve špičkách pracovních dnů spoje až v 15 minutových intervalech a systém příměstské dopravy funguje v rámci integrovaného systému ROPID. Vzhledem k dalším probíhajícím investicím do infrastruktury, budou vlaky ČD v rámci pražské aglomerace hrát stále větší roli i v městské dopravě.
zdroj: Bahnnews, Tisková zpráva ČD

Těch hádek tady bylo už dost,radši zaobírejme tímto článkem.
těším mě, že tak hojně využíváte služeb SC Pendolino. Trochu mě zaráží, kolik jste do toho investoval. Tvrdíte, že jste jel "určitě přes 30 jízd na SC". Nic proti. To však znamená, že se Vaše výdaje na SC pohybují řádově někde mezi 10000 až 20000 Kč ročně, tedy řekněme 1000 až 2000 Kč měsíčně. Uvážím-li, že je Vám 21 let, pak to jsou docela dost velké peníze.
a) jste ještě student. Pak to nejspíš musíte platit ze svého kapesného. Připočítám-li další výdaje na jízdné (neboť evidentně nemáte režijku), dostáváme se do částek, které jsou pro běžného studenta zcela nepřijatelné.
b) jste již zaměstnaný. Pak ale máte max. středoškolské vzdělání a fakticky nevelký nástupní plat a tedy hodně hluboko do kapsy.
Uznejte, že ze zcela pragmatického pohledu to nějak moc nesedí...
Dále bych rád věděl, co Vás vede k tak výraznému obhajování ČD. Kdybyste byl zaměstnanec, pak bych to chápal, ale takhle? Zatím jsem to z Vašich příspěvků nevyčetl.
Olda_K: Promiňte, ale rozhodně se nenechám zkoušet.... 1)Pokud sem nějakou trať jel 1 v životě(je celkem z ruky, navíc je dlouhá a není to hlavní trať) tak si těžko budu pamatovat jaké zajímavosti se na ní nacházejí 2)Opravdu nemám zájem o to, aby mě uživatelé ŽP zkoušeli co mám a nemám projeté a následně to uveřejňovali(jeeee ČD4ever nepoznal, že tenhle pražec se nachází na trati 094, ten vlakem nejezdí)na nějakou normální zprávu samozřejmě odpovím, jako všem ostatním
Vojťech Hrubý: Já to jako ostudu neberu, beru to jako čest, že mohu hájit spol. ČD.... Řadou 680 jsem jel opravdu hodněkrát.. Určitě přes 30 jízd na SC PENDOLINO alespoň 3 jízdy Brněnským drakem a přesně 6 jízd na rychlíkách 772/777
Farkač Karel: Budu velice rád když nebudete na moje komenty reagovat a vyvracet pravdu.....
Luxian: Hmmm je těžké, když někteří uživatelé pravdu znát prostě nectějí....
Jugy: NE, já nemůžu vystát to, co tu píše většina z vás(cokoli ČD udělají je špatně viz. sleva eLiška a sone+ na EC/IC(místo toho, abyste tento krok pochválili, tak napíšete, že tím ČD dělají akorát bordel v cenách)
Crash51:Za vulgarismy se omlouvám, ale někdy to jinak nejde......(navíc myslí, že slovo stupidita není až tak hrozné)
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.











