Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Ostrava - Již za měsíc vyjede první soukromý dálkový vlak InteCity RT Express. Provozovatel RAILTRANS oznámil další slevy. "Časem představíme i věrnostní karty pro stálé zákazníky," tvrdí jednatel firmy Petr Šimral. RT Express bude mít šest vozů - jeden vůz restaurační, jeden vůz 1. třídy, dva vozy 2. třídy, jeden tichý vůz 1. a 2. třídy a jeden kuřácký vůz 1. a 2. třídy. Railtrans se ale obává problémů s lokomotivami ES64F4 od poolu Siemens Dispolok, které zatím neschválil drážní úřad. "Výrobce zatím neodstranil problém s elektronickou kompatibilitou," uvedl Jiří Pospíšil z DÚ. "Máme připraveno náhradní řešení," tvrdí Šimral, ale toto řešení tají. Spekuluje se o vybraných starších lokomotivách, které by ale měly stíhat nastavené jízdní doby.
Na relaci Praha - Ostrava začíná konkurenční boj mezi Českými drahami a Railtransem. Obě společnosti se začínají předbíhat s výhodnějšími tarifními nabídkami - nejlevnější, ale pouze pro vybrané zákazníky, mají ČD za 140 Kč (a to v R/Ex/IC/EC - eLiška), resp. 226 Kč (SC Pendolino); naopak nejvýhodnější jízdné pro všechny cestující bez určování dalších podmínek nabízí RT za 240 Kč.
Zdroj: MF DNES
Samir Lepara | 9.11.2006 (20:31)
Related news

10.11.2006 (12:42)
Duke 123: Já teda jsem v oblasti lokomotiv laikem, ale pamatuju se, že jsem viděl u nás několik zvláštních (objednaných) rakouských vlaků, které táhla třeba laminátka a za ní byla právě rakouská 2016 údajně z důvodu vytápění soupravy...
10.11.2006 (12:32)
Taky přispěju troškou do mlýna. Jestli se 189 nestihnou schválit a budou opravdu jezdit s dieselem, kdy připadá v úvahu již zmiňovaný Ragulin od DB nebo Herkules od ÖBB, tak se taky musí počítat s tim, že RT bude platit větší částky za dopravní cestu, tzn. příplatek za to, že je vlak veden dieselovou lokomotivou tam kde je trakční vedení je 1,075 násobek z ceny C2, což je cena za používání infrastruktury (ne teda cena za řízení provozu, to je cena C1, kdy výsledná cena je C=C1+C2) a ještě by se musela zohlednit větší hmotnost lokomotivy v případě nasazení Ragulina. Otázkou pak je, (jestliže by se takto jezdilo třeba celý grafikon) jestli by se potom RT nepropadlo do ztráty, ono sice 1,075 násobek ceny není moc, ale když se to vztáhne na to kolik má celkem za grafikon RTExpress najezdit vlkm, tak to už bude celkem pálka
10.11.2006 (11:50)
Ano, diesel je opravdu co do rušení lepší, ale pouze dokud se nezapne elektrické vlakové topení. Protože trakční obvod se neuzavírá, tak jako u elektrik, přes koleje. Ale topení ano! Což v prosinci, resp. lednu a únoru to je trochu problém.
Koneckonců ÖBB 2016 může 140 km/h a pokud vím, tak může jezdit po SŽDC, ale bez topení.
Koneckonců ÖBB 2016 může 140 km/h a pokud vím, tak může jezdit po SŽDC, ale bez topení.
10.11.2006 (11:22)
drevak_patlak:Podle mě se jedná o loko BR 232 neboli Ragulin:
http://www.triebfahrzeuge.de/rthumbs/232464-8b.jpg
Ale, pokud vim, tak ten má Vmax jen 120 km/h
http://www.triebfahrzeuge.de/rthumbs/232464-8b.jpg
Ale, pokud vim, tak ten má Vmax jen 120 km/h
10.11.2006 (11:17)
Já už bych byl měsíc před zahájením ostrého provozu hodně nervozní, jinak to dopadne jak s Pendolinem: do JŘ si u vlaků RT Express napište poznámku jede ode dne vyhlášení :=(
10.11.2006 (11:01)
Taky se přidám do debaty o mašinkách pro RT Express. I když pan ŠImral z toho asi má dobrou zábavu.
Kařdopádně před pár lety jsem jel nočním rychlíkem do Stuttgartu a z Cgebu nás táhlo dieslové cosi, co trochu připomínalo Sergej a v pohodě to jelo těch 140 km/h. Nemá někdo představu, co to je za mašinku? Popř. jestli je schválená pro provoz u nás i jinam než jen do Chebu?
Kařdopádně schválit dieslovou lokomotivu by mělo být jednodušší než elektrickou, tady bych viděl ono náhradní řešení.
Kařdopádně před pár lety jsem jel nočním rychlíkem do Stuttgartu a z Cgebu nás táhlo dieslové cosi, co trochu připomínalo Sergej a v pohodě to jelo těch 140 km/h. Nemá někdo představu, co to je za mašinku? Popř. jestli je schválená pro provoz u nás i jinam než jen do Chebu?
Kařdopádně schválit dieslovou lokomotivu by mělo být jednodušší než elektrickou, tady bych viděl ono náhradní řešení.
10.11.2006 (10:10)
Ano, letos 140 km/h, a jak Šimral tvrdí, jejich náhradní řešení dodrží jízdní doby, takže to bude loko s vmax 140 km/h, takže žádný diesel co jezdí, nebo jezdil u ČD (brejlovce, sergeje...). A příští rok už mají mít schválene Taurusy a chcou jezdit 160 km/h.
10.11.2006 (9:19)
úprava řady 180 DB na 160 km/h není potřeba - Raitrans již dříve oznámil, že jízdní řád je koncipován na 140 km/h
10.11.2006 (8:37)
Petr Krček: Každý ale nemá PJD.
10.11.2006 (8:33)
Bohužel bych nehledal problémy jen ve vozidlech,ale i v tratích, resp. zabezpečovacích systémech, které pracují ma podobných frekvencích jako asynchronní motory lokomotiv, takže dochází k jejich rušení.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Add comment
Sign in
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster
Info
informacni okenko











